aktualności

Nvidia Lightspeed Studios będzie tworzyć remastery starszych gier z ray tracingiem

10
13 października 2019, 16:56 Adrian Kotowski

Będzie więcej produkcji podobnych do Quake 2 RTX. Tak przynajmniej wynika z ofert pracy w należącym do Nvidii studiu Lightspeed, który ma w przyszłości odpowiadać za odświeżanie kultowych klasyków, dodając do nich technikę ray tracingu. To doskonała wiadomość dla wszystkich posiadaczy kart GeForce RTX i przyszłych konstrukcji, mających pojawić się na rynku w przyszłym roku.

Zacznijmy jednak od wyjaśnienia dotyczącego Lightspeed Studios. W sieci powtarzana jest informacja, że Nvidia założyła to studio właśnie z myślą o remasterach gier z ray tracingiem, ale w rzeczywistości zespół istnieje już od dość dawna. Wcześniej ta firma przenosiła pecetowe klasyki na konsolę Nvidia Shield. Na liście stworzonych przez nią konwersji znajdziemy takie gry jak Tomb Raider, Metal Gear Rising: Revengeance, czy Resident Evil 5. Teraz zespół  Lightspeed Studios otrzymał po prostu nowe zadanie, jakim będzie stworzenie odświeżonych wersji popularnych produkcji, w których zastosowana zostanie technika śledzenia promieni.

Quake 2 RTX

Zieloni szukają doświadczonego producenta do swojego zespołu, w którym wyraźnie wspominają o "remasterach" RTX. Wiemy również, że firma już pracuje nad jakimś projektem, który gracze "znają i kochają", ale nie może na ten temat jeszcze nic powiedzieć. Jako że oferta pracy została opublikowana 18 dni temu, na pewno nie chodzi już o wydanego Quake'a 2 RTX. Media wskazują, że może to być Unreal, albo Doom, choć prawdę mówiąc, może być to właściwie każda słynna pozycja z ostatnich kilkunastu/kilkudziesięciu lat. Nam marzy się odświeżenie pierwszego FEAR, choć wydaje się to być mało prawdopodobne.

Krok Nvidii pokazuje, że zieloni nie chcą czekać z założonymi rękami na rozwój wydarzeń i zamiast liczyć na deweloperów zewnętrznych, sami chcą przyspieszyć adaptację rynkową ray tracingu. A to oczywiście ma wpływ choćby na sprzedaż kart obsługujących tę technikę, czyli w chwili obecnej jedynie najwydajniejszych Turingów.

Źródło: Nvidia
NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2019.10.13, 21:47
Nvidia Lightspeed Studios GeForce tech-demo first party developer :E
obecnie na steam'ie dobowy pik Quake II RTX to 40 osób ...
https://steamdb.info/app/1089130/graphs/
Ania1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ania19842019.10.13, 21:55
Poproszę Half-Life oraz Unreal II The Awakening :D
cgdestroyerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cgdestroyer2019.10.13, 22:06
Jak to ma być taki paździerz jak Quake II RTX to ja podziękuję za taką partacką robotę
Ania1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ania19842019.10.13, 22:22
11#4
Filip454Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Filip4542019.10.14, 01:50
RTX musi być dobrze zaimplementowany w starszych grach, a nie świecić się jak psu przyrodzenie - inaczej psuje to po prostu klimat starszych gier i jest to implementowane na siłę, żeby sztucznie uszczęśliwić graczy posiadających zgodne z tym karty.

Nie wiem, ale ja jakoś nie widzę RTX w takim wydaniu jak w Quake 2. Według mnie wygląda to wręcz obrzydliwie.
.::DOOMINIQS::.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
.::DOOMINIQS::.2019.10.14, 07:59
Po co tworzyć coś nowego jak można zarobić drugi raz na tym samym (chodzi mi o remasterty, wiem, że Q2 jest za free ale z tymi nowymi nie wiadomo jak będzie).
KenjiroZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kenjiro2019.10.14, 09:00
-1#7
Ania1984 @ 2019.10.13 21:55  Post: 1219830
Poproszę Half-Life oraz Unreal II The Awakening :D

HL owszem (aczkolwiek ostatni remaster HL jest już całkiem niezły), ale z Unreali to tylko jedynka wraz z dodatkiem Return to Na Pali, z tym, że tutaj byłby potrzebny pełny remake z nowymi modelami, teksturami itp.
Dominic6Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dominic62019.10.14, 09:47
-2#8
A ja tam mam w de RTX w starszych grach - wypuścili słabe karty na gry AAA to teraz zaklinają rzeczywistość!
Ven2019.10.14, 10:03
-1#9
Kenjiro @ 2019.10.14 09:00  Post: 1219863
Ania1984 @ 2019.10.13 21:55  Post: 1219830
Poproszę Half-Life oraz Unreal II The Awakening :D

HL owszem (aczkolwiek ostatni remaster HL jest już całkiem niezły), ale z Unreali to tylko jedynka wraz z dodatkiem Return to Na Pali, z tym, że tutaj byłby potrzebny pełny remake z nowymi modelami, teksturami itp.

Remaster HL miał skopaną AI przeciwników można było przejść ale bez emocji poprzednich
PACHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PACH2019.10.14, 11:03
Czekam na Heroes III z RT :E
Zaloguj się, by móc komentować
1