aktualności

Star Wars Jedi: Fallen Order - oficjalne wymagania sprzętowe wersji PC

23
8 października 2019, 18:30 Adrian Kotowski

Potrzeba będzie sporo pamięci RAM. Taki wniosek można wyciągnąć po przyjrzeniu się zalecanym wymaganiom sprzętowym Star Wars Jedi: Fallen Order, które właśnie zostały opublikowane w sklepie Origin. Na szczęście nie trzeba się raczej martwić o pozostałe komponenty, bo wymienione podzespoły są obecnie raczej ze średniej półki. Szczegóły na ten temat znajdziecie w dalszej części newsa.

Star Wars Jedi: Fallen Order to jedna z najciekawiej zapowiadających się gier końca tego roku. Tytuł tworzony przez znane z serii Titanfall studio Respawn Entertainment zadebiutuje na PC, PS4 i XONE już 15 listopada. Nas jak zwykle najbardziej interesuje edycja dla komputerów osobistych, która raczej powinna być dość dobrze zoptymalizowana. Warto tutaj przypomnieć, że w przeciwieństwie do innych studiów tworzących dla Electronic Arts, Respawn postawił na silnik Unreal Engine 4, zamiast problematycznego Frostbite'a.

Star Wars Jedi: Fallen Order

Udostępnione wymagania sprzętowe wskazują, że grę odpalimy nawet na starszym PC, choć z drugiej strony aż 32 GB pamięci RAM w specyfikacji zalecanej wygląda dość niecodziennie. Oficjalna specyfikacja sprzętowa prezentuje się następująco:

Wymagania minimalne:

  • System operacyjny: Windows 7/8.1/10 w wersji 64-bitowej,
  • Procesor: AMD FX-6100 lub Intel Core i3-3220,
  • Pamięć RAM: 8 GB,
  • Karta graficzna: AMD Radeon HD 7750 lub Nvidia GeForce GTX 650,
  • Dysk twardy: 55 GB wolnego miejsca.

Wymagania zalecane:

  • System operacyjny: Windows 7/8.1/10 w wersji 64-bitowej,
  • Procesor: AMD Ryzen 7 1700 lub Intel Core i7-6700K,
  • Pamięć RAM: 32 GB,
  • Karta graficzna: AMD Radeon RX Vega 56 lub Nvidia GeForce GTX 1070,
  • Dysk twardy: 55 GB wolnego miejsca.

Jeśli Wasze komputery spełniają wymienione wyżej wymagania i myślicie o zakupie tego tytułu, to poniżej możecie sprawdzić ceny pudełkowych wersji gry na PC, PS4 i XONE.

Źródło: Origin
deton24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
deton242019.10.08, 19:02
Jak na razie w rankingu najbardziej pamięciożernych gier znajdują się:
FFXV (>16GB)
SOTR (13-14GB)

Mass Effect Andromeda (>10GB, wyciek na statku)
Forza Horizon (10GB po długim graniu, wyciek w garażu powyżej 12GB w M7)
Call of Duty WWII (8GB)

Większość gier zdaje zamykać się podczas krótkich scenariuszy testowych w 6GB RAM (BFV, Odyssey) + system, acz może się rozrastać, a do tego działać wyraźnie wolniej bez SSD.

Pytanie brzmi jednak, jakiego potężnego buga i wyciek pamięci ma ta gra, że zalecają do niej nagle aż 32GB RAM. Co najwyżej gra może dochodzić do tych mitycznych 16GB, i w sytuacji krańcowej 32GB będzie zachowywało się lepiej. Nic poza tym.
Edytowane przez autora (2019.10.08, 19:57)
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2019.10.08, 19:06
często podają żeby mieć spokój, w realu zawsze wystarcza mniej (w takim przypadku)
frog67Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
frog672019.10.08, 19:14
-3#3
goly @ 2019.10.08 19:06  Post: 1219468
często podają żeby mieć spokój, w realu zawsze wystarcza mniej (w takim przypadku)

Większych bredni dawno nie słyszałem taki FFXV potrafi wciągnąć do 16gb, Shadow of the Tomb Raider 13-14gb, tytułów które wymagają więcej niż 8gb jest obecnie bez liku, można by wymieniać i wymieniać
BILI82Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BILI822019.10.08, 19:14
Gra zapowiada sie na gniot roku
Optymalizacja zapowiada sie na porazke roku
Do calosci dopnijmy EA i armie mikro transakcji w grze single player

i mamy maline 2019 :D
SquizzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Squizz2019.10.08, 19:14
-6#5
@deton24
PS5 będzie miało 32 GB RAM (24gb gddr6) . Czas się szykować na nowy standard
dawidoxxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dawidoxx2019.10.08, 19:33
Squizz @ 2019.10.08 19:14  Post: 1219472
@deton24
PS5 będzie miało 32 GB RAM (24gb gddr6) . Czas się szykować na nowy standard


Skad niby takie info ze bedzie? przecież nawet dokładna specyfikacja nie została podana, a Ty już wiesz ile dokładnie ramu bedzie ;-)
deton24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
deton242019.10.08, 19:33
@frog67
Te trzy tytuły, to raporty użytkowników. Cała reszta to z grubsza odczyty z GameGPU, które najwidoczniej nie pokazuje zbytnio odczytów po dłuższym czasie grania, bo tam i SOTR nie ma więcej jak 6GB, a faktycznie potrafi wtranżolić więcej.
Pozwolę sobie edytować swój poprzedni wpis.
Edytowane przez autora (2019.10.08, 19:34)
spidersnetZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
spidersnet2019.10.08, 19:38
goly @ 2019.10.08 19:06  Post: 1219468
często podają żeby mieć spokój, w realu zawsze wystarcza mniej (w takim przypadku)

co ty bredzisz chlopaku - 32 gb albo sie pomylili albo pamiec bedzie ciekla jak strumien ruczaju
Edytowane przez autora (2019.10.08, 19:38)
SquizzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Squizz2019.10.08, 20:10
-3#9
dawidoxx @ 2019.10.08 19:33  Post: 1219473
Squizz @ 2019.10.08 19:14  Post: 1219472
@deton24
PS5 będzie miało 32 GB RAM (24gb gddr6) . Czas się szykować na nowy standard


Skad niby takie info ze bedzie? przecież nawet dokładna specyfikacja nie została podana, a Ty już wiesz ile dokładnie ramu bedzie ;-)


Na razie plotki od developera. zobaczymy, czy się sprawdzą
https://pastebin.com/PY9vaTsR
Szczerze bym się zdziwił gdyby nie okazały się w 90% prawdą
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.10.08, 20:19
frog67 @ 2019.10.08 19:14  Post: 1219470
goly @ 2019.10.08 19:06  Post: 1219468
często podają żeby mieć spokój, w realu zawsze wystarcza mniej (w takim przypadku)

Większych bredni dawno nie słyszałem taki FFXV potrafi wciągnąć do 16gb, Shadow of the Tomb Raider 13-14gb, tytułów które wymagają więcej niż 8gb jest obecnie bez liku, można by wymieniać i wymieniać

Wymagają czy alokują?
Zaloguj się, by móc komentować
1