aktualności

World of Tanks otrzyma aktualizację dodającą ray tracing

25
16 września 2019, 12:28 Adrian Kotowski

Śledzenie promieni na DX11.  Taką opcję zapowiedzieli właśnie twórcy gry World of Tanks, informując o nowościach, jakie w niedalekiej przyszłości trafią do ich tytułu. Technika ray tracingu ma zostać zaimplementowana do silnika graficznego Core i dostępna podczas rozgrywki. Co prawda, w ograniczonym zakresie, ale i tak tego typu nowość może być interesująca dla graczy.

Z komunikatu Wargaming.net dowiedzieliśmy się, że technika ray tracingu, która trafi do World of Tanks, powstała przy współpracy z firmą Intel. Do jej przygotowania użyto pakietu oneAPI Rendering Toolkit, a możliwość jej włączenia zostanie udostępniona dla wszystkich kart graficznych zgodnych z API DirectX 11. Celem deweloperów było jeszcze lepsze przedstawienie „głównych aktorów” gry, czyli naszych czołgów.

World of Tanks

Z tego powodu ray tracing w World of Tanks dotyczy wyłącznie tych maszyn, i tylko w sytuacji, gdy są one oświetlane „wirtualnym słońcem”. W takim przypadku mamy spodziewać się bardzo realistycznych cieni, z najmniejszymi detalami dla wszystkich elementów prowadzonego czołgu. Wargaming.net ujawnił, że dodanie techniki śledzenia promieni do WoT planowane jest na jedną z przyszłych aktualizacji. Łatka zostanie wydana po przeprowadzeniu dokładnych testów.

Źródło: Wargaming.net
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942019.09.16, 12:38
Czyli za 2 lata... w sumie dobrze akurat na premierę kart intela
GrLTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
GrLT2019.09.16, 12:40
Kurde... pamiętam jak w 2012-3 roku grałem w WoT na służbowym laptopie z dwurdzeniowym CPU i zintegrowanej HD2000... teraz to by pewnie menu się jąkało na takim sprzęcie :E
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2019.09.16, 12:47
Jestem ciekaw jak to wyjdzie. Osobiście jestem za RT na jednostkach uniwersalnych a nie dedykowanych i tak, jeśli dobrze rozumiem, będzie w tym przypadku.
tomasterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomaster2019.09.16, 13:11
Super, że taka świetna technika jak RT dostaje support od deweloperów.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.09.16, 13:14
GrLT @ 2019.09.16 12:40  Post: 1217282
Kurde... pamiętam jak w 2012-3 roku grałem w WoT na służbowym laptopie z dwurdzeniowym CPU i zintegrowanej HD2000... teraz to by pewnie menu się jąkało na takim sprzęcie :E

W dalszym ciągu możesz uruchomić grę z grafiką jak z 2012 roku. Czy to źle, że grafika w grach-usługach dostaje nowe technologie? Przecież gdyby ta gra wyglądała dalej jak sprzed 7 lat, to by nie mieli szans na pozyskiwanie nowych graczy.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2019.09.16, 14:11
AliChochlik @ 2019.09.16 13:14  Post: 1217287
GrLT @ 2019.09.16 12:40  Post: 1217282
Kurde... pamiętam jak w 2012-3 roku grałem w WoT na służbowym laptopie z dwurdzeniowym CPU i zintegrowanej HD2000... teraz to by pewnie menu się jąkało na takim sprzęcie :E

W dalszym ciągu możesz uruchomić grę z grafiką jak z 2012 roku. Czy to źle, że grafika w grach-usługach dostaje nowe technologie? Przecież gdyby ta gra wyglądała dalej jak sprzed 7 lat, to by nie mieli szans na pozyskiwanie nowych graczy.

Jest opcja grafiki SD i HD, ale do wersji z 2012 to ty nei porównuj... ;D Choćby modele czołgów, czy mapy - we współczesnej wersji są dużo, dużo bardziej złożone, nawet jeśli załadujesz prostszą wersję SD.
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122019.09.16, 14:34
World of Tank przeszło przecież na nowy, autorski silnik aby lepiej wykorzystywać nowy hardware. Chętnie zobaczę w testach jak sobie poradzą z implementacja tego
TinekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tinek2019.09.16, 18:55
Kilka lat nie grałem, sprawdziłem teraz i widzę, że zrobili ogromny postęp w grafice i fizyce.

Za to same czołgi... To już nawet nie są prototypy tylko kupa dziwactw których po części nawet w projektach nie było, a co najwyżej ktoś sobie na serwetce narysował :/ szkoda, bo wolę prawdziwe historyczne maszyny.
KoniakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Koniak2019.09.16, 22:07
Nie grałem w Wota gdzieś od połowy czerwca i padłem jak zobaczyłem, że nie można strzelić do sojuszników. Niech jeszcze wprowadzą auto celowanie i powiadomienia o nadjeżdżającym od tyłu czy z boku wrogu. Już się komedia pomału robi z tej gry.
Filip454Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Filip4542019.09.16, 23:59
Ja tam nie widzę sensu wrzucania RT do online'owych gierek, w których się liczy płynność i FPS (dla stosunkowo szybkiego czasu reakcji).

Wprowadzają RT, a same GPU są jeszcze na tę technologię zbyt słabe, żeby normalnie z tego korzystać bez wydawania równiwartości sumy przeznaczanej kiedyś na średniej klasy komputer. Pecety stały się zwykłym marketingowym poletkiem do koszenia kasy.

Konsole zawsze nim były, ale tam jest tylko abonament i gracz z góry wie co go czeka. Płaci i ma święty spokój na kilka lat.

Wbrew pozorom, nie chcę rozpętywać kolejnej wojenki, ale RT weszło do gier zbyt wcześnie i czucć, że zostało wprowadzone na siłę. Gdyby było inaczej, to dałoby się RT używać na komputerach ze średniej półki (tej średniej sensu stricto).
Zaloguj się, by móc komentować
1