aktualności

Borderlands 3 z problemami technicznymi na PC. Poprawiona implementacja DX12 w przyszłym patchu

12
16 września 2019, 11:07 Adrian Kotowski

Borderlands 3 zadebiutował na rynku i zbiera dobre noty od recenzentów. Niestety tytuł ma swoje problemy, a jednym z najważniejszych jest stojąca na niskim poziomie optymalizacja. Do tego dochodzi również tragiczna implementacja API DirectX 12, powodująca spadek wydajności i bardzo długie ładowanie poziomów. Na szczęście Gearbox zabrał się już za pracę nad poprawkami, choć wydaje się, że firma mogła to zrobić jednak przed premierą swojego produktu.

Borderlands 3 zadebiutował na rynku 13 września tego roku w wersjach na PC, PS4 i XONE. Niezależnie od tego, jaką edycję wybierzecie, czekają Was problemy z płynnością i innymi bugami, wpływającymi na samą rozgrywkę. Edycja pecetowa wypada słabo, choć oczywiście tutaj wydajność jest mimo wszystko najlepsza, co wynika po prostu z lepszego sprzętu niż w konsolach. Niemniej, i tak nie jest dobrze, bo narzekań na tę wersję jest masa.

Borderlands 3

Wiele z nich dotyczy bardzo słabej implementacji DX12, przez którą ładowanie gry potrafi zajmować czasem po kilka minut, a innym razem tytuł może nie załadować się wcale. Gracze narzekają również na przycinanie się obrazu podczas rozgrywki i problem z płynnością, nawet przy wysokiej liczbie wyświetlanych klatek na sekundę. Gra działa zdecydowanie lepiej po aktywacji DX11, choć tę operację trzeba przeprowadzić ręcznie, zmieniając odpowiedni wpis w jednym z plików .ini. Mniej zaawansowani gracze mogą mieć z tym niestety problem.

Do sprawy odniosło się nawet AMD, które przed debiutem Borderlands 3 zapewniało, że tytuł będzie doskonale zoptymalizowany pod procesory Ryzen i karty graficzne Radeon. Trudno jednak powiedzieć, by zapowiedzi się sprawdziły. Według czerwonych, 2K i Gearbox planują udostępnienie poprawionej obsługi API DX12 w jednej z przyszłych łatek, przy czym nie podano, kiedy ta w ogóle zostanie udostępniona. Trzeba mieć nadzieję, że tytuł zostanie naprawiony, przynajmniej do czasu steamowej premiery, która odbędzie się mniej więcej za pół roku. Obecnie edycja PC dostępna jest tylko w sklepie Epic Games Store. Jeśli jesteście zainteresowani tym tytułem, to warto również sprawdzić jego wymagania sprzętowe.

BelforZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Belfor2019.09.16, 11:10
17#1
'Gra działa zdecydowanie lepiej po aktywacji DX11, choć tę operację trzeba przeprowadzić ręcznie, zmieniając odpowiedni wpis w jednym z plików .ini. Mniej zaawansowani gracze mogą mieć z tym niestety problem.'
Przecież w grze możesz sobie wybrać dx12 albo 11, gdzie przy 12 jest dopisek beta. Skąd wy wytrzasnęliście takie brednie? Ja rozumiem kopiuj wklej z zagranicznego portalu, ale 'wkład własny' chyba obliguje was do sprawdzenia tych rzeczy przed publikacją.
BILI82Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
BILI822019.09.16, 11:11
Co trzeba w pliku ini zmieniac? w opcjach jest wybor DX.... i nawet napisane jest ostrzezenie co cie bezdie czekac jak na DX12 sie przelaczysz wiec wogole nie orzumiem tego tekstu :)
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2019.09.16, 11:20
Wymagania, bugi, a to wszystko za cenę 269 zł na EGS, gra praktycznie wygląda tak samo jak dwójka, Randy Pitchford powinien siedzieć w pierdlu, a nie produkować gry.
Icek44Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Icek442019.09.16, 12:13
Gniot
Tramwaj z BombajuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tramwaj z Bombaju2019.09.16, 13:27
@panowie u góry
U części osób zmiana z DX11 na DX12 nie jest możliwa mimo wybrania odpowiedniej opcji. Trzeba modyfikować plik .ini. Natomiast nie zgodzę się co do lepszego działania na DX11. Na reddicie sporo osób chwali DX12, na którym gra działa znacznie lepiej.
NatirusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Natirus2019.09.16, 14:23
Stjepan @ 2019.09.16 11:20  Post: 1217275
Wymagania, bugi, a to wszystko za cenę 269 zł na EGS, gra praktycznie wygląda tak samo jak dwójka, Randy Pitchford powinien siedzieć w pierdlu, a nie produkować gry.

https://youtu.be/yYs4V-92pWw - trójka wygląda znacznie lepiej.
A jeśli chodzi o cenę to faktycznie spodziewałem się, że będzie niższa.
Himen360Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Himen3602019.09.16, 14:35
-3#7
269zl za gre dostepna na jedny sklepie bo oferuje lepsze warunki dla klijeta. Szkoda ze klijent nic nie dostaje. Ja poczekam az ja daja na GOG.
voodoo34Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
voodoo342019.09.16, 15:07
DX 11 działa lepiej u zielonych, DX 12 u czerwonych. Testy u zachodnich sąsiadów są od piątku:
https://www.computerbase.de/2019-09/border...er_leichte_wahl
AdolphZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adolph2019.09.16, 15:39
269 zł to jest podstawowa wersja bez dlc. Przypominam, że to borderlands.
Na ten moment kompletna edycja kosztuje 120$ (w pre orderze było 100). Mi już nawet epic nie pokazywał ile to zł xD
Życzę miłej gry osobom z podstawową edycją :)
Ach no i raczej nie ma co liczyć na to, że pojawi się na gogu xD
Edytowane przez autora (2019.09.16, 15:40)
Mr_HydeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mr_Hyde2019.09.16, 23:15
-1#10
voodoo34 @ 2019.09.16 15:07  Post: 1217298
DX 11 działa lepiej u zielonych, DX 12 u czerwonych. Testy u zachodnich sąsiadów są od piątku:
https://www.computerbase.de/2019-09/border...er_leichte_wahl

W obydwu przypadkach nadal działa gorzej niż na dx11.
Zaloguj się, by móc komentować
1