aktualności

Electronic Arts rozpoczyna testy swojej usługi grania w chmurze Project Atlas

5
10 września 2019, 11:43 Adrian Kotowski

Project Atlas w końcu wkracza na scenę. Electronic Arts zapowiedziało swoją usługę grania w chmurze w ubiegłym roku i od tego czasu bardzo intensywnie pracuje, by jak najszybciej wprowadzić ją na rynek. Nim to się stanie, upłynie jeszcze trochę czasu, ale już teraz można będzie po raz pierwszy sprawdzić, jak platforma działa. Niespodziewanie EA ogłosiła testy swojej usługi strumieniowania gier, podczas których sprawdzona ma zostać infrastruktura sieciowa wykorzystana w tym projekcie.

O testach Project Atlas poinformował na blogu EA w serwisie Medium Ken Moss, dyrektor technologiczny firmy. Przedsiębiorstwo chce początkowo skupić się na sprawdzeniu, jak usługa działa na PC, ale w przyszłości podobne testy powinny zostać przeprowadzone także na innych urządzeniach. W końcu w założeniach EA, opcja grania w chmurze ma być dostępna dla każdego użytkownika, niezależnie z jakiego sprzętu korzysta. Ważne jedynie, by ten był podłączony do sieci.

Titanfall 2

Podczas rozpoczynających się dzisiaj testów usługi streamingu gier, podmiot przyjrzy się m.in. temu, jak bardzo strumieniowanie obciąża sieć i jakiej przepustowości wymaga. EA zapewnia za to, że dzięki użyciu infrastruktury Amazon Web Services możliwe ma być zagwarantowanie niskich opóźnień bez względu na to, skąd jest dany graczy. Podmiot chce też sprawdzić, jakie gatunki gier wypadają najlepiej podczas rozgrywki w chmurze.

EA: strumieniowanie gier wyprze z rynku konsole w ciągu najbliższych 10 lat

Właśnie dlatego testerom udostępnione zostaną cztery różne tytuły: FIFA 19, Titanfall 2, Need for Speed Rivals i Unravel. Największe obawy można mieć oczywiście wobec działania szybszych produkcji, takich jak choćby strzelanki, czy wyścigi samochodowe, gdzie czas reakcji na nasze komendy jest kluczowy. Jeśli chcielibyście wziąć udział w testach, musicie zapisać się do Testów Społeczności EA, przechodząc na tę stronę. Co istotne, zapisanie się nie gwarantuje uzyskania dostępu – ten jest przyznawany tylko wybranym użytkownikom.

Źródło: Electronic Arts
M0rd3r-n-killZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
M0rd3r-n-kill2019.09.10, 11:49
-1#1
Nie, nie, może innym razem
mag_zbcZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mag_zbc2019.09.10, 13:06
10#2
Inni wielokrotnie próbowali i nigdy nie wychodziło. Czy EA uważa, że ich ograniczenia technologiczne łącz nie dotyczą?
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2019.09.10, 13:14
10#3
Rozwiążą to w inny sposób. W podstawowej wersji gry lag i rozmycie będą wbudowane, a usunięcie ich będzie wymagać DLC. DLC niedostępnego w wersji chmurowej oczywiście.
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deniryer2019.09.10, 13:25
Anthem lub DAI w chmurze za miesięczny abonament? :E
To przecież brzmi jak przepis na katastrofę. DAI do dzisiaj nie trzyma stabilnych 60fps na topowym sprzęcie, a Anthem dalej ludziom wysypuje konsole i PCety, a oni chcą żeby ktoś im płacił miesięcznie za granie w ich zepsute gry? :E Może jeszcze tak jak Google będą chcieli żebym płacił za wypożyczanie sprzętu i gry osobno? Pół biedy jak trzeba będzie zapłacić za Access Premier i drugie abo za chmurę.

Prędzej zapłace za Google Stadia (Nope...) niż za taką samą usługę EA.
anemusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
anemus2019.09.10, 21:51
Robi się niebezpiecznie bo parcie firm na całkowita kontrolę nad sprzętem i oprogramowaniem jest olbrzymie. Tu nie rozbija się o gry tylko o zahamowanie postępu, a wręcz cofanie się w rozwoju cywilizacyjnym ludzkości. Przejęcie kontrli nad urządzeniami komputerowymi przez klientów praktycznie w dużej mierze napędziło obecny postep.
Zaloguj się, by móc komentować
1