aktualności

Nvidia GeForce Gamescom Game Ready 436.02 WHQL: sterowniki z funkcją Integer Scaling, trybem Ultra-Low Latency i nowym filtrem wyostrzającym

41
20 sierpnia 2019, 16:23 Adrian Kotowski

Z okazji targów Gamescom Nvidia przygotowała dużą aktualizację swoich sterowników graficznych. W udostępnionym właśnie pakiecie GeForce „Gamescom” Game Ready 436.02 WHQL znalazło się sporo interesujących nowości, w tym wyczekiwana od dawna funkcja Integer Scaling, która przypadnie do gustu wszystkim graczom lubiącym pixel art i produkcje retro. Zmian jest więcej, a o wszystkich dowiecie się z dalszej części tego materiału.

Nvidia GeForce „Gamescom” Game Ready 436.02 WHQL to sterowniki dla kart zielonych, które dodają sporo nowych opcji. Pierwsze są oczywiście poprawki wydajności dla nowych i wydanych już wcześniej produkcji. Gracze mogą oczekiwać nawet 23-procentowego wzrostu liczby wyświetlanych klatek w popularnych grach. Zauważalną poprawę działania zobaczymy w produkcjach Apex Legends, Battlefield V, Forza Horizon 4, Strange Brigade i World War Z. Poniżej możecie zobaczyć kilka slajdów prezentujących różnice w wydajności między nowym pakietem, a paczką GeForce 431.60.

Poza tym dodano też obsługę dla debiutującej właśnie produkcji Remnant: From the Ashes i przygotowano zestaw optymalnych ustawień (OPS) dla użytkowników GeForce Experience. Nowe profile dotyczą gier Wolfenstein Youngblood, Dota Underlords, F1 2019, The Sinking City, BATTALION 1944, Gloomhaven, Bloodstained: Ritual of the Night, Pathologic 2, Rune 2, Observation, Beyond Two Souls, Heavy Rain, DEAD OR ALIVE Xtreme Venus Vacation, Blood of Steel i Attack on Titan 2. Poniżej możecie natomiast zobaczyć listę produkcji, które otrzymały nowe lub zaktualizowane profile SLI:

  • BattleTech,
  • Dakar18,
  • Deep Rock Galactic,
  • Fe,
  • Fear the Night,
  • Heavy Rain,
  • Nelo,
  • Overkill’s The Walking Dead,
  • PC Building Simulator,
  • Remnant: From the Ashes,
  • Starlink: Battle for Atlas,
  • Warhammer: Chaobane.

Kolejną wartą odnotowania nowością jest dodanie 30-bitowego koloru dla użytkowników kart GeForce. Opcja ta pojawiła się w ostatnim pakiecie driverów z gałęzi Studio Driver, a dzisiaj trafia też do oprogramowania Game Ready.

Nvidia przygotowała też coś dla graczy, którzy lubią grać w gry z pikselową oprawą graficzną. Jako pierwszy producent GPU, firma dodała funkcję Integer Scaling, dostępną w panelu ustawień graficznych. Efekty jej włączenia możecie zobaczyć na załączonej grafice. Z informacji podanych przez zielonych wynika, że nowa opcja dostępna jest niestety tylko na kartach z rodziny Turing.

Nie tak dawno AMD chwaliło się techniką Radeon Image Sharpening, wyostrzającą obraz przy minimalnym wpływie na wydajność. Nvidia postanowiła odpowiedzieć i dodała do swojego bardzo rozbudowanego już pakietu profili Freestyle, nowy filtr wyostrzający. Względem starszej wersji znacząco poprawiono jakość obrazu i zmniejszono zosobożerność funkcji. Nowa opcja jest możliwa do włączenia w ponad 600 grach, bazujących na API DX9, DX11, DX12 i Vulkan.

Zieloni pozazdrościli konkurentowi techniki Anti-Lag i usprawnili opcję wstępnie prerenderowanych klatek, dodając tryb Ultra-Low Latency do przemianowanej opcji Low Latency Mode. Domyślnie technika jest wyłączona (automatycznie dobiera od 1 – 3 klatek) i możemy ją włączyć (1 klatka) lub wybrać tryb Ultra, zapewniający najniższe możliwe opóźnienie. Jak zapewnia Nvidia, największe różnice w działaniu powinniśmy odczuć w sytuacji, gdy mamy do czynienia z ograniczeniem ze strony GPU, a liczba wyświetlanych klatek wynosi od 60 kl./s do 100 kl./s. Rozwiązanie dostępne jest w wersji beta dla wszystkich gier DX9 i DX11.

Z innych nowości zapewniono też obsługę nowych monitorów G-Sync Compatible, czyli modeli Asus VG27A, Acer CP3271 i Acer XB273K GP. Z innych nowości należy wspomnieć o dodaniu parawirtualizacji GPU w notebookach z techniką Microsoft Hybrid i możliwości zaktualizowania firmware Nvidia VirtualLink PPC bezpośrednio z poziomu panelu kontrolnego sterowników. Poniżej znajdziecie natomiast wszystkie poprawki, jakie wraz z pakietem trafiły do użytkowników kart GeForce:

  • usunięto problem z samoczynnym wyłączaniem się gry Shadow of the Tomb Raider na konfiguracjach SLI,
  • usunięto problem powodujący pojawienie się białego lub niebieskiego ekranu błędu podczas pracy z AutoCAD 2017 Maya,
  • kursor myszy jest już renderowany poprawnie po wyjściu z gry,
  • usunięto literówkę z rosyjskiej wersji panelu kontrolnego sterowników.

Rozpoznanych błędów, które czekają na usunięcie, jest tym razem nieco więcej:

  • Tom Clancy’s The Division II może się samoczynnie wyłączyć podczas gry w trybie DX12,
  • możliwe zaobserwowanie przekłamań graficznych w grze Forza Motorsport 7,
  • możliwe wyłączenie się gry Overwatch z błędem „Your rendering device has been lost”,
  • włączenie Integer Scaling przy aktywnym HDR może powodować BSOD,
  • możliwe pojawienie się migotania ekranu podczas odtwarzania materiału wideo na YouTube, odpalonego w przeglądarce Firefox, gdy użytkownik przewija materiał, a dodatkowo aktywna jest funkcja G-Sync,
  • możliwe zawieszenie się systemu podczas instalacji sterowników w PC, w którym znajdują się GPU należące do dwóch różnych architektur (np. Fermi i Pascal).

Najnowsze sterowniki Nvidia GeForce „Gamescom” Game Ready 436.02 WHQL dostępne są już do pobrania ze strony zielonych, przechodząc tutaj. Można je również zainstalować przez aplikację GeForce Experience. Poniżej znajdziecie natomiast kilka kart graficznych, które pozwolą w pełni wykorzystać wszystkie dostępne funkcje, dodane w tym pakiecie.

Źródło: Nvidia
umcaczZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
umcacz2019.08.20, 16:44
10#1
Muszę zapisać kto tam się chwalił że Nvidia ma Anti-Lag od lat w sterowniku.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2019.08.20, 16:45
10#2
No i to ja rozumiem. Teraz AMD powinno odpowiedzieć dodaniem integer scaling i dorzucić coś ekstra.

Można zarzucać, że wyścig na niewiele wnoszące 'ficzery' to nic dobrego, ale jednak faktycznie gry zbyt bardzo poszły w blurowanie wszystkiego, a integer scaling powinien być od dawna (jest przydatny nie tylko w pikselowanych starych grach, ale też jak mamy ekran 4K i słabszą grafikę). Opcja redukcji input laga też jest przydatna.
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deniryer2019.08.20, 17:16
17#3
Integer Scaling tylko na Turingach, wiadomo nie dla psa kiełbasa. Kup pan Turinga...
Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio22019.08.20, 17:23
13#4
Niech ktoś pogrzebie w sterowniku, zmieni jedną cyferkę i umożliwi mi włączenie integer scaling na moim maxwellu.
Ares1995Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ares19952019.08.20, 17:57
Fajnie, że wyskakuje błąd 404 jak chce się ściągnąć sterowniki na ich stronie, brawo.
robbin1Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
robbin12019.08.20, 18:13
Przy próbie pobierania wyskakuje błąd 404. Już go skasowali ?
Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio22019.08.20, 18:15
Ares1995 @ 2019.08.20 17:57  Post: 1214925
Fajnie, że wyskakuje błąd 404 jak chce się ściągnąć sterowniki na ich stronie, brawo.
'Rozmiar pliku: Temporarilly unavailable'
Pewnie jakiś drobny błąd łatają. Albo jednak postanowili nie bawić się w te ich nvidiowe przekręty i włączyć funkcjonalność dla integer scaling dla wszystkich.
typowynudziarzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
typowynudziarz2019.08.20, 18:31
Rozumiem że wydajnościowo sterowniki standardowe a DCH niczym się nie różnią?
Art385Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Art3852019.08.20, 18:45
11#9
Integer scaling tylko na turingu. Co za zachłanne cocksuckery
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2019.08.20, 18:57
typowynudziarz @ 2019.08.20 18:31  Post: 1214929
Rozumiem że wydajnościowo sterowniki standardowe a DCH niczym się nie różnią?

Nie powinno być żadnych różnic, bo jest to wyłącznie inna forma dystrybucji sterowników. Różnica za to wystąpi jeśli zainstalujesz ten Studio Driver (SD), optymalizowany raczej pod soft typu CAD czy Photoshop.
Zaloguj się, by móc komentować
1