aktualności

Minecraft i Dying Light 2 z techniką ray tracingu

30
19 sierpnia 2019, 11:34 Adrian Kotowski

Targi Gamescom to doskonała okazja do ujawnienia ogłoszeń dotyczących nowych gier. Wie o tym Nvidia, która z okazji imprezy w Kolonii ujawniła nowe gry, mające otrzymać obsługę techniki ray tracingu. Wśród nich jest jedna z najlepiej sprzedających się produkcji w historii, czyli Minecraft. Udostępniono również zwiastuny innych dużych tytułów, w których znajdziemy efekty bazujące na śledzeniu promieni.

Zacznijmy jednak od nowości, bo tutaj Nvidia raczej się postarała. Zieloni poinformowali o rozpoczęciu ścisłej współpracy z należącym do Microsoftu studiem Mojang, na mocy której ray tracing trafi do gry Minecraft. Dodanie tej opcji ma znacząco poprawić jakość oprawy graficznej, dodając m.in. naturalne oświetlenie, lepsze cienie, usprawnioną okluzję otoczenia i różnego rodzaju odbicia. Co ważne, ze względu na obsługę modów przez grę, śledzenie promieni także będzie można dostosować, by np. zapewnić odpowiednią płynność działania tytułu.

Dying Light 2 z ray tracingiem

Drugą dużą produkcją, do której zawita RT jest Dying Light 2 polskiego Techlandu. Tutaj jednak nie podano, jakie konkretnie efekty mają być dostępne. Poza tym wspomniana technika będzie też dostępna w SYNCED: Off-Planet i dodatku The Two Colonels do Metro Exodus. Poniżej możecie natomiast obejrzeć nowe zwiastuny prezentujące techniki Nvidii w kilku popularnych produkcjach, w tym Call of Duty Modern Warfare, Control, czy Watch Dogs: Legion. Zieloni zapewnili, że to nie koniec niespodzianek i już jutro do graczy trafi nowy pakiet sterowników, oferujący jakieś nowe funkcje i sporo optymalizacji dla nowych gier. Czekamy na niego z niecierpliwością.

Źródło: Nvidia
Adam524Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adam5242019.08.19, 12:20
22#1
W przygotowaniu Gothic 2 RTX, upragnione 4K 60FPS RT na 2080Ti w końcu w zasięg. Dumni posiadacze szaleją z zachwytu.
szymcio30Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szymcio302019.08.19, 12:38
Niestety to wszystko zbyt cukierkowe i błyszczące. Z realizmem to nie ma zbyt wiele wspólnego
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2019.08.19, 12:46
17#3
- Minecraft z RTX
- Minesweeper z DLSS
- Super Mario z Hairworks
- Tetris z PhysX
- Duck Hunt z GSync
pwilZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pwil2019.08.19, 12:46
Co następne? Tetris? Może będzie miał więcej fps, od tego na PS4 ;-)
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2019.08.19, 13:02
-8#5
szymcio30 @ 2019.08.19 12:38  Post: 1214780
Niestety to wszystko zbyt cukierkowe i błyszczące. Z realizmem to nie ma zbyt wiele wspólnego

Tak teraz są robione gry, bo tego też oczekuje przeciętny nabywca. Ma być błyszcząco, kolorowo, bloom, HDR, god raye itd. Stonowane tytuły z naturalną kolorystyką, lub wręcz mroczne, można policzyć na palcach jednej ręki. Nawet takie gry jak Doom czy Prey są mocno podkoloryzowane, nie wspominając o lżejszych pozycjach. Teraz wszyscy czekają na Cyberpunka 2077 licząc na dobre mroczne RPG. A tam też mamy paletę składającą się w 90% z radioaktywnych kolorów i miliona neonów.

Ale wracając do tematu RT, to akurat zaprezentowane oświetlenie wygląda dobrze. Oczywiście w pewnych obszarach wydaje się to nienaturalne, ale to właśnie wynika z wybranej konwencji graficznej. Jak masz żarówiasty neon, to odbije się on w szybie zachowując swoje parametry. Jeśli ktoś ma RTXa, to z pewnością powinien z opcji skorzystać lub przynajmniej przetestować, bo ewidentnie dodaje to klimatu, a jeśli jest dobrze zaprojektowane to także naturalności. Światło może dratycznie zmienić scenę.

Największy problem jaki z tym widzę to niedostateczne doświetlenie scen. Świetnie to widać na przykładzie Minecrafta. Gry powinny być mimo wszystko od zera projektowane z obsługą RT, bo inaczej ewidentnie potrzebują dodatkowych źródeł oświetlenia lub modyfikacji istniejących.
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2019.08.19, 13:05
-5#6
szymcio30 @ 2019.08.19 12:38  Post: 1214780
Niestety to wszystko zbyt cukierkowe i błyszczące. Z realizmem to nie ma zbyt wiele wspólnego

Jestem pierwszym który ma dużo do Nv i w jaki sposób promują RT,a właściwie nie promują-brak gier.Ale jak czytam takie coś,co napisałeś to mam ochotę pociąć się szarym mydłem:) Oglądałeś w ostatnich 5 latach jakąś animację dla dzieci,albo film napakowany efektami? Chyba nie,bo za bardzo wszystko się błyszczy dla Ciebie:) Wez smartfona,i na jego zgaszonym wyświetlaczu pooglądaj cokolwiek wokół.Jaka ta rzeczywistość zakłamana,wszystko się błyszczy:):):)
NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2019.08.19, 13:23
-1#7
ktoś do gry w Minecraft'a używa GeForce RTX; kart co najmniej 1800 PLN?
Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912019.08.19, 13:35
10#8
Namonaki @ 2019.08.19 13:23  Post: 1214786
ktoś do gry w Minecraft'a używa GeForce RTX; kart co najmniej 1800 PLN?

Tak, ja. Nie bede wsadzal gorszej karty tylko dla tego, ze jedna gra jej nie wykorzysta.
l0b0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
l0b02019.08.19, 14:37
Mam 2080 RTX ale jak dla mnie Raytracing to w chwili obecnej zbędny badziew. Ja generalnie nie widzę wielkiej różnicy, za to wielką różnicę widzę w wydajności. Żeby gra poszła w 4K w 60fpsach + Raytracing trzeba mieć minimum 2080Ti i to jeszcze zazwyczaj DLSS musi pomóc. Za 3-4 lata przy kolejnej generacji kart będzie to miało jakiś sens, póki co to zbędny bajer. Lepiej sobie odpalić grę w 4K60fps niż męczyć się w 1080p60fps+RTX.
TheMr.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheMr.2019.08.19, 14:38
-13#10
No i super, kolejne gry dla machine learningu.
Zaloguj się, by móc komentować
1