aktualności

Nvidia: kupno karty bez obsługi ray tracingu jest szaleństwem

76
17 sierpnia 2019, 16:46 Adrian Kotowski

Jensen Huang znany jest ze swoich prowokacyjnych wypowiedzi i oryginalnego stylu wystąpień. Pokazał to również na ostatnim spotkaniu z inwestorami, kiedy w dość niecodzienny sposób zasugerował co myśli o zakupie kart graficznych, które nie obsługują ray tracingu. Szef Nvidii zapewne chciał w ten sposób uderzyć w AMD, ale rykoszetem dostało się też niektórym GeForce’om.

Ray tracing to przyszłość i tego możemy być właściwie pewni. W końcu technika ta już w przyszłym roku powinna trafić do Radeonów oraz konsol nowej generacji, dzięki czemu w ciągu kilku kolejnych lat będzie zapewne stosowana w większości wysokobudżetowych tytułów. Wprowadzając karty GeForce RTX Nvidia wyprzedziła konkurencję w temacie obsługi śledzenia promieni i oczywiście próbuje tym aspektem przekonać klientów do swojego produktu. Najnowsze słowa Jensena Huanga są tego najlepszym potwierdzeniem.

Nvidia GeForce RTX 2070 Super

CEO zielonych stwierdził, że kupując teraz nową kartę graficzną, szaleństwem jest nabycie sprzętu nie gwarantującego kompatybilności z ray tracingiem. Najprawdopodobniej Huang wbija tutaj szpilkę w serię Radeon RX 5700, która tak jak inne karty AMD, nie zapewnia sprzętowego przyspieszenia dla obliczeń śledzenia promieni w grach. Taką opcję zapewniają na ten moment tylko Turingi, ale trzeba zauważyć, że nie wszystkie. O ile GeForce’y RTX mają w swoim chipie moduł RT Core, tak GeForce GTX 1660 Ti i słabsze modele takiej opcji nie udostępniają. W ich przypadku włączenie RTX w danej grze działa na podobnej zasadzie co na Pascalach, przez co ubytek wydajności jest gigantyczny.

Inna sprawa, że nawet jeśli zależy Wam na obsłudze ray tracingu, to powinniście zastanowić się, jak nowe gry wyposażone w tę technikę będą działały za rok czy dwa na obecnej rodzinie GeForce’ów. Prawie pewne jest, że w przyszłym roku swoją nową serię zaprezentuje Nvidia i choćby przez zejście do niższego procesu możemy spodziewać się niezłego skoku wydajności. Tym samym, Turingi mogą nie być tak przyszłościowym sprzętem, jak próbuje nam wmówić szef zielonych. Jeśli mimo to chcecie kupić jedną z nowych kart Nvidii, to niżej znajdziecie odnośniki do ofert sprzętu dostępnego w polskich sklepach.

 

Źródło: Nvidia
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2019.08.17, 16:55
57#1
No, szaleństwem... to kiedy wyjdą karty które się do tego RT nadają? Bo to co serwuje nam teraz nvidia za rok czy dwa kiedy gry zaczną rzeczywiście korzystać z dobrodziejstw RT, pewnie nada się do wymiany, albo grania bez RT.
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2019.08.17, 16:58
31#2
Ten dzisiejszy RT to pic na wodę, do prawdziwego path tracingu jeszcze daleka droga, a ta ich seria kart przy PT ile by wyciągnęła w 1080p 1-3fps może, więc niech nie pieprzą głupot za 10-15 lat ta technologia będzie dopracowana i karty które ją osiągną w 4k/8k będą dostępne za normalne pieniądze.
chizraZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
chizra2019.08.17, 16:59
37#3
Buahahaha, padłem. Pokaz możliwości RT w grze z 1997 r. (Quake 2). Faktycznie, istne szaleństwo :lol2: Nie chodzi o to, czy samochód jeździ, ale o to jak jeździ...
Edytowane przez autora (2019.08.17, 17:05)
Grom23Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grom232019.08.17, 17:06
29#4
Dobry pajac
KituZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kitu2019.08.17, 17:08
21#5
chizra @ 2019.08.17 16:59  Post: 1214611
Buahahaha, padłem. Pokaz możliwości RT w grze z 1997 r. (Quake 2). Faktycznie, istne szaleństwo :lol2:

Nie no, w Minecrafcie też niczego sobie :E A nie, wait, tam nie są wykorzystywane rdzenie RT :E
azganZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
azgan2019.08.17, 17:17
21#6
Ile można grać w Quake 2? RT to za jakieś 2-3 generacje, żeby to jakoś wyglądało i działało w nowych grach.
czolgista778Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
czolgista7782019.08.17, 17:21
22#7
RT było dead-on-arrival. DX10 było przełomem a RT będzie takim samym bzdetem jak Hairworks czy PhysX.
HeeronimZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Heeronim2019.08.17, 17:23
29#8
Dopłacanie chorych pieniędzy do ray tracingu to jest dopiero szaleństwo.

Tym bardziej, że te super karty będą nadawały się na śmietnik po premierze nowych konsol (o co zadbają chociażby producenci konsol smarujący w łapę producentów gier, aby te nie działały zbyt dobrze na starszym sprzęcie PC; patrz afera z Ubisoftem, który naciskany przez Microsoft i Sony, celowo psuł optymalizację gier na PC, żeby ludzie kupowali konsole- i tak np. Watch Dogs, który na pokazach w nieokrojonej wersji śmigał w 1080p/60fps na GTX680, po premierze i cięciach, był ledwie grywalny na tej karcie).

Nie ma więc mowy o żadnym aspekcie 'future-proof'.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2019.08.17, 17:26
czolgista778 @ 2019.08.17 17:21  Post: 1214615
RT było dead-on-arrival. DX10 było przełomem a RT będzie takim samym bzdetem jak Hairworks czy PhysX.
bez przesady - konsole jakieś tam wsparcie dla RT dostaną, podobnie jak następna generacja kart amd, wiec będzie coraz częściej obecne w grach. Poza tym jeżeli chcemy postępu w grafice to jedyny kierunek.
CzikiTikiTaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
CzikiTikiTa2019.08.17, 17:31
25#10
czyli szaleństwem jest kupno 1660Ti ?
Zaloguj się, by móc komentować
1