aktualności

Nvidia prezentuje wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2020

7
17 sierpnia 2019, 14:09 Adrian Kotowski

Prezentując swój najnowszy raport finansowy, Nvidia wspomina o normalizacji biznesu. W ostatnim kwartale roku fiskalnego podmiot wypadł nieźle, jeśli porównany wyniki z kwartałem poprzednim, ale równocześnie dużo gorzej w odniesieniu do odpowiadającego okresu ubiegłego roku. Mimo wszystko osiągnięte rezultaty i tak pobiły przewidywania analityków, co widać też po wyraźnym wzroście cen akcji firmy.

W opublikowanym przez Nvidię raporcie za drugi kwartał roku fiskalnego 2020, zakończonym 28 lipca 2019 roku, przedsiębiorstwo Jensena Huanga wykazało przychód na poziomie 2,58 mld dolarów, który jest wyższy o 16 procent kwartał do kwartału i niższy o 17 procent rok do roku. To też więcej niż 2,54 mld dolarów przychodu, jaki wskazywali w swoich przewidywaniach analitycy. To po części dlatego oraz z powodu wyraźnie wyższego zysku na akcję, cena akcji spółki zaczęła rosnąć i obecnie jest o 7,25 procent wyższa niż w dniu publikacji raportu.

kwoty w dolarachQ2 FY20Q1 FY20Q2 FY19zmiana kwartał do kwartałuzmiana rok do roku

Przychód

2,579 mld 2,22 mld 3,123 mld +16% -17%

Marża brutto

59,8% 58,4% 63,3% +1,4 p.p. -3,5 p.p.

Wydatki operacyjne

970 mln 938 mln 818 mln +3% +19%

Wpływy operacyjne

571 mln 358 mln 1,157 mld +59% -51%

Zysk netto

552 mln 394 mln 1,101 mld +40% -50%

Rozwodniony zysk na akcję

0,90 0,64 1,76 +41% -49%

Marża brutto wyniosła 59,8 procent, czyli o 1,4 p.p. więcej kwartał do kwartału i o 3,5 p.p. mniej rok do roku. Wydatki operacyjne to 970 mln dolarów i zwiększyły się zarówno względem Q1 FY2020, jak i Q2 FY2019. Ciekawie wyglądają wpływy operacyjne, które kwartał do kwartału wzrosły o 59 procent, do 571 mln dolarów, ale równocześnie były o 51 procent niższe niż w ubiegłym roku. Podobnie sprawa ma się z zyskiem netto na poziomie 552 mln dolarów, o 40 procent wyższym niż w poprzednim kwartale i o 50 procent niższym rok do roku. Z informacji udostępnionych przez firmę wynika, że ma ona około 11,39 mld dolarów w gotówce, ekwiwalentach pieniężnych, zapasach i zabezpieczeniach finansowych.

Tradycyjnie już, największy przychód generuje dział Gaming, który w tym przypadku odpowiadał za wynik równy 1,313 mld dolarów. Tym samym zanotowano wzrost o 24 procent kwartał do kwartału i aż 27-procentowy spadek rok do roku. Według przedstawicieli zielonych, znacząco zmniejszyły się zamówienia na samodzielne karty graficzne, a sam spadek byłby jeszcze większy, gdyby nie wzrost zamówień na chipy do notebooków. Nvidia wskazuje też, że jej biznes wrócił do normalności po kilku kwartałach, w których duży wpływ na wyniki miał boom na kopanie kryptowalut.

kwoty w dolarachQ2 FY20Q1 FY20Q2 FY19zmiana kwartał do kwartałuzmiana rok do roku

Gaming

1,313 mld 1,055 mld 1,805 mld +24% -27%

Professional Visualization

291 mln 266 mln 281 mln +9%. +4%

Data Center

655 mln 634 mln 760 mln +3% -14%

Automotive

209 mln 166 mln 161 mld +26% +30%

OEM i inne

111 mln 99 mln 116 mln +12% -4%

Słabiej wypadł także segment Data Center, z 14-procentowym spadkiem przychodów względem Q2 FY19. Nvidia tłumaczy spadek rosnącą konkurencją oraz rezygnacją części firm z rozwiązań zewnętrznych i skupieniu się na tworzeniu własnych układów. Dobrze poradził sobie za to dział Professional Visualization, w którego przychód wynoszący w ostatnim kwartale 291 mln dolarów wliczane są m.in. konstrukcje z rodziny Quadro. Wzrost wynoszący 9 procent względem poprzednich trzech miesięcy i o 4 procent rok do roku ma wynikać ze zwiększonych zamówień na układy do notebooków. Wygląda na to, że inicjatywa Nvidia Studio przynosi efekty.

Liderem wzrostów został jednak segment Automotive, którego wynik równy 209 mln dolarów był wyższy o 26 procent kwartał do kwartału i o 30 procent w porównaniu do odpowiadającego okresu roku fiskalnego 2019. Nvidia miała zyskać nowych partnerów (m.in. Volvo), stawiających na jej rozwiązania w swoich pojazdach. Ostatni dział OEM & IP wygenerował 111 mln dolarów przychodu. Nvidia przewiduje, że w trzecim kwartale roku fiskalnego 2020 jej wynik wyniesie 2,9 mld dolarów ± 2 procent, a marża brutto wzrośnie do 62 procent.

Źródło: Nvidia
WibowitZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wibowit2019.08.17, 14:29
Dobrze byłoby gdybyście dorzucili do tabelki wykaz jak rok fiskalny (FY - fiscal year) przekłada się na rok kalendarzowy (CY - calendar year). Rozpracowywanie tego samemu jest dość upierdliwe.
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882019.08.17, 16:13
Jak widać na kartach graficznych dla graczy trzepią największy zysk niż pozostałe działy razem wzięte. Dziwi mnie podejście do wypychania graczom elementów dla rynku profesjonalnego
petertechZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
petertech2019.08.18, 18:40
-2#3
Markiz88 @ 2019.08.17 16:13  Post: 1214605
Jak widać na kartach graficznych dla graczy trzepią największy zysk niż pozostałe działy razem wzięte. Dziwi mnie podejście do wypychania graczom elementów dla rynku profesjonalnego


Na pewno na kartach, ale też cały dział gaming więc chmura, pytanie jak jest podzielone czy oem to wszystko od laptopów po składaki HP/Dell ? Ciekawe też ile sprzedają sami, pewnie to nieduży procent wszystkich kart, ale zysk większy.
Markiz88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markiz882019.08.19, 07:52
Masz wydzielone w drugiej tabelce. Nie ma ilości sztuk tylko. A karty typu 2060/s montowane w łapkach raczej nie były jako OEM a tylko jakieś wynalazki jak mx150. Mimo wszystko ktoś musiał by znać temat aby powiedzieć co i jak.
RayBonesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RayBones2019.08.19, 08:30
-2#5
zysk netto -50%, masakra
voodoo34Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
voodoo342019.08.19, 09:39
RayBones @ 2019.08.19 08:30  Post: 1214764
zysk netto -50%, masakra


Masakrą jest Twoja matematyka. Zysk netto to niecałe 22%.
RayBonesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RayBones2019.08.19, 10:52
voodoo34 @ 2019.08.19 09:39  Post: 1214772
RayBones @ 2019.08.19 08:30  Post: 1214764
zysk netto -50%, masakra

tabelka chyba została poprawiona, bo w kolumnie [zysk] widniało -50%

Masakrą jest Twoja matematyka. Zysk netto to niecałe 22%.

Zaloguj się, by móc komentować
1