aktualności

PC najbardziej dochodową platformą Ubisoftu

16
18 lipca 2019, 13:16 Adrian Kotowski

Segment gier PC jest dość specyficzny, ale trzyma się bardzo dobrze i potrafi wygenerować spore przychody. Przekonał się o tym Ubisoft, który udostępnił właśnie swoje najnowsze wyniki finansowe za pierwszy kwartał nowego roku fiskalnego. To właśnie gracze komputerowi odpowiadali za największy udział w sprzedaży gier francuskiego przedsiębiorstwa, co jest sporą niespodzianką, pamiętając wcześniejszą dominację PlayStation 4.

W pierwszym kwartale roku fiskalnego 2019-2020 przychód Ubisoftu wyniósł 363,4 mln euro i był niższy o 9 procent rok do roku. Jak widać w załączonej tabeli, sprzedaż netto wyniosła 314,2 mln euro, czyli wzrosła o 17,6 procent względem odpowiadającego okresu ubiegłego roku. Co istotne, aż 93,1 procent z tego wyniku przypada na dystrybucję cyfrową, w czym duża zasługa wpływów z PRI (Player Recurring Reinvestment). Chodzi o różnego rodzaju mikrotransakcje, przepustki sezonowe i inne tego typu elementy. Rok do roku ich sprzedaż netto wzrosła aż o 19,5 procent.

Yves Guillemot, szef Ubisoftu, zauważył, że bardzo silny wpływ na wyniki miała sprzedaż Rainbow Six Siege i Assassin’s Creed Odyssey, a także dodatków do tych i innych produkcji. Największym zaskoczeniem było jednak to, że PC stało się najbardziej dochodową platformą dla Ubisoftu. Komputery odpowiadały aż za 34 procent wyniku firmy, co oznacza wzrost udziałów o 10 p.p. rok do roku. Pecety zyskały kosztem PlayStation 4 (spadek z 38 procent na 31 procent) i Xboka One (spadek z 22 procent na 18 procent), co według Guillemota jest po części powiązane z premierą gry Anno 1800.

Tytuł, który jest dostępny tylko na w sklepach Uplay i Epic Games Store sprzedaje się świetnie, co ma wynikać ze współpracy Francuzów z Epiciem. Jeśli więc ktoś sądził, że brak gry na Steamie oznacza jej sprzedażową klapę to musi zrewidować swoje wnioski. Co więcej, szef Ubisoftu zapewnił, że przychody z PC będą jeszcze rosnąć, bo na rynku zadebiutuje usługa abonamentowa Uplay+. Wczoraj mogliście się zresztą zapoznać z listą tytułów, które będą w niej dostępne. Poniżej znajdziecie natomiast propozycje zakup gier Ubisoftu. Francuzi mają swoje za uszami i w przeszłości bardzo niechętnie wypowiadali się o graniu na PC, ale od tego czasu zrobili sporo, by poprawić swój wizerunek.

Źródło: Ubisoft
RayBonesZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RayBones2019.07.18, 13:37
Fajnie gdyby śladem Steama udostępnili api do statystyk ze swoich gier...
Adam524Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adam5242019.07.18, 13:55
Jakie wnioski wyciągnie UBI?
> Mamy na PC wierna grupę graczy zadbajmy o nich.
> Ludzie nie chcą singli, mikropłatności działają więcej skrzynek!
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.18, 14:13
-5#3
Adam524 @ 2019.07.18 13:55  Post: 1211643
Jakie wnioski wyciągnie UBI?
> Mamy na PC wierna grupę graczy zadbajmy o nich.
> Ludzie nie chcą singli, mikropłatności działają więcej skrzynek!

Akurat w produkcjach Ubi, mikropłatności nie są nachalne i całkowicie dobrowolne i nie wpływają na balans w grze.
AvalancZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Avalanc2019.07.18, 14:45
AliChochlik @ 2019.07.18 14:13  Post: 1211647

Akurat w produkcjach Ubi, mikropłatności nie są nachalne i całkowicie dobrowolne i nie wpływają na balans w grze.

Ale poza tym to dobrze się czujesz? Od kilku części nowe AC projektowane pod wydłużony grind, blokowanie postępu gry itp. żeby ludzie kupowali przyspieszacze doświadczenia. Grożenie sankcjami ludziom, którzy projektowali misje by szybciej to doświadczenie wbijać itp. itd.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.18, 15:17
-3#5
Avalanc @ 2019.07.18 14:45  Post: 1211654
AliChochlik @ 2019.07.18 14:13  Post: 1211647

Akurat w produkcjach Ubi, mikropłatności nie są nachalne i całkowicie dobrowolne i nie wpływają na balans w grze.

Ale poza tym to dobrze się czujesz? Od kilku części nowe AC projektowane pod wydłużony grind, blokowanie postępu gry itp. żeby ludzie kupowali przyspieszacze doświadczenia. Grożenie sankcjami ludziom, którzy projektowali misje by szybciej to doświadczenie wbijać itp. itd.

Przeszedłem Origins i Odyssey - bez żadnego grindu... ba nawet nie miałem na co wydawać tych surowców na długo przed ukończeniem gry. W Odyssey było to trochę lepiej zbalansowane, aczkolwiek statek miałem rozbudowany na maksa w jakiejś połowie gry... Chyba graliśmy w inne gry w takim razie. No chyba, że znasz je tylko z komentarzy w sieci...
Edytowane przez autora (2019.07.18, 15:25)
bazyl74Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bazyl742019.07.18, 15:21
Też przeszedłem Origin i Odyssey i nawet nie wiem jak tam się kupuje te lootboxy. Nigdy nie wchodziłem w te zakładki.
AvalancZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Avalanc2019.07.18, 15:36
-1#7
bazyl74 @ 2019.07.18 15:21  Post: 1211664
Też przeszedłem Origin i Odyssey i nawet nie wiem jak tam się kupuje te lootboxy. Nigdy nie wchodziłem w te zakładki.

Widać masz bardzo dużo wolnego czasu i wysoką odporność na zadania typu przynieś, podaj, pozamiataj.
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deniryer2019.07.18, 15:43
AliChochlik @ 2019.07.18 14:13  Post: 1211647
Adam524 @ 2019.07.18 13:55  Post: 1211643
Jakie wnioski wyciągnie UBI?
> Mamy na PC wierna grupę graczy zadbajmy o nich.
> Ludzie nie chcą singli, mikropłatności działają więcej skrzynek!

Akurat w produkcjach Ubi, mikropłatności nie są nachalne i całkowicie dobrowolne i nie wpływają na balans w grze.

https://www.gamesindustry.biz/articles/201...s-story-creator
Aha, dlatego zablokowali możliwość szybkiego progresu bez wykupowania XP Boostera za £6?

Żeby te zadania poboczne miały chociaż jakieś ciekawe linie dialogowe czy wydarzenia w trakcie ich trwania to bym nie narzekał, ale że to są zwykłe zapchaj dziury, dodane tylko po to żeby stworzyć pozory długiej i wciągającej gry to ja podziękuje.

Watch_Dogs 3 czy jakkolwiek by go nie nazwali będzie tym wręcz przepełniony patrząc na to, że możemy rekrutować byle NPC, Ci z kolei mogą ginąć bez konsekwencji, bo w jego miejsce może wskoczyć ktoś inny... Jak to połączysz z obecnymi mechanikami progresu postaci u Ubi to masz Ultimate Grinding Experience.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.18, 15:53
-5#9
Deniryer @ 2019.07.18 15:43  Post: 1211669
AliChochlik @ 2019.07.18 14:13  Post: 1211647
(...)

Akurat w produkcjach Ubi, mikropłatności nie są nachalne i całkowicie dobrowolne i nie wpływają na balans w grze.

https://www.gamesindustry.biz/articles/201...s-story-creator
Aha, dlatego zablokowali możliwość szybkiego progresu bez wykupowania XP Boostera za £6?

Żeby te zadania poboczne miały chociaż jakieś ciekawe linie dialogowe czy wydarzenia w trakcie ich trwania to bym nie narzekał, ale że to są zwykłe zapchaj dziury, dodane tylko po to żeby stworzyć pozory długiej i wciągającej gry to ja podziękuje.

Watch_Dogs 3 czy jakkolwiek by go nie nazwali będzie tym wręcz przepełniony patrząc na to, że możemy rekrutować byle NPC, Ci z kolei mogą ginąć bez konsekwencji, bo w jego miejsce może wskoczyć ktoś inny... Jak to połączysz z obecnymi mechanikami progresu postaci u Ubi to masz Ultimate Grinding Experience.


To dziwne, że nie chcą, żeby gracze exploitowali grę, aby nie znudziła im się po 2h po odblokowaniu wszystkiego i nie przestali grać? To, że nie można sobie zrobić max lvlu w 5 minut to chyba nie oznacza, że musisz kupować jakieś boostery. Jak grasz normalnie to lvl się wbija adekwatnie. Zresztą co z tego, że masz wyższy lvl skoro wszystko leveluje z tobą? Grając przechodziłem tylko główny wątek i poboczne 'fabularyzowane' zadania pomijając wszystkie niekończące się przynieś, podaj, pozamiataj. Nawet przez chwilę nie przyszło mi do głowy, że brakuje mi surowców na rozwój czy też postać zbiera doświadczenie za wolno. Wychodzę z założenia, że jak gra mi sprawia przyjemność to w nią gram. Jak jest nużąca, to żadne boostery czy wspomagacze nie zmienią tego, że gra zacznie być interesująca. Nie rozumiem po co ten płacz.

Co do nadchodzącego WD3... konstrukcja zapewne będzie pozwalała na całą masę wizualnych elementów, które będą dostępne w dużej mierze poprzez mikropłatności. Dokładnie tak samo jak jest w Division 2. Mi obojętne, bo nie wydałem jeszcze grosza na jakieś skiny. Jeszcze raz powtórzę, jak gra będzie fajna, to będę grał. Jak nie, to żadne mikropłatności tego nie zmienią.
Edytowane przez autora (2019.07.18, 15:57)
yendrekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
yendrek2019.07.18, 16:14
Ależ te pecety wredne i zawzięte, wszyscy ciągle je uśmiercają, a one mało że nie chcą ducha wyzionąć, to jeszxze mają się coraz lepiej ;)
Zaloguj się, by móc komentować
1