aktualności

Toshiba Memory zmienia nazwę na Kioxia

3
18 lipca 2019, 11:39 Adrian Kotowski

Nowa nazwa, nowe możliwości. Marka Toshiba Memory już niedługo zniknie z rynku. Władze przedsiębiorstwa zapowiedziały zmianę jego nazwy, która ma bardziej pasować do profilu firmy, ale również zupełnie odciąć jakiekolwiek powiązania z Toshibą, z którą Toshiba Memory jest często mylone. Zmiana nie pociągnie za sobą rewolucji, ale warto wiedzieć, jak teraz będzie nazywać się jeden z największych producentów pamięci.

Toshiba Memory Corporation powstało w 2018 roku, po tym jak zakończono proces wydzielenia działu pamięci z konglomeratu Toshiba. Bain Capital Private Equity zapłacił za ten segment 18 mld dolarów i choć początkowo zastrzeżenia zgłaszał Western Digital, będący z japońską firmą w joint venture, to ostatecznie wszelkie spory udało się zażegnać. Jak się okazało, po ponad roku od uniezależnienia się od Toshiby, znana marka zostanie zastąpiona inną, która na pierwszy rzut oka wydaje się być dość dziwna.

Toshiba Memory zmienia nazwę na Kioxia

Producent pamięci postanowił zmienić nazwę na Kioxia, która wydaje się być zdecydowanie mniej przyjazna niż poprzednia. Jej wybór nie był oczywiście przypadkowy. Nowa marka powstała z połączenia japońskiego słowa „kioku”, oznaczającego pamięć, oraz  greckiego „axia”, czyli wartość. Mimo tego dość sensownego wytłumaczenia pewnie potrzeba będzie trochę czasu, by Kioxia przyjęła się na rynku. Sam proces rebrandingu ma zostać zakończony 1 października tego roku i od tego czasu obecna nazwa Toshiba Memory nie będzie już nigdzie używana.

Źródło: prasowe
tomasterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomaster2019.07.18, 11:48
13#1
Zgaduje, że ze zmianą nazwy wiąże się podwyżka ceny pamięci.
CaroozoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Caroozo2019.07.18, 13:56
tomaster @ 2019.07.18 11:48  Post: 1211610
Zgaduje, że ze zmianą nazwy wiąże się podwyżka ceny pamięci.

A skąd - mi się wydaje, że klienci słysząc Toshiba mieli na myśli dyski, laptopy, telewizory i generalnie producenta RTV a nie producenta pamięci. Samsung miał trochę łatwiej bo oni nadawali ton w tym zakresie + mają bardzo bogate portfolio od pralek bo highendowe smartfony. Jednocześnie Toshiba była mocno rozpoznawalna, ale szczerze mówiąc - ich pendrive'y omijałem szerokim łukiem, bo były przeciętne. Może nazwa coś zmieni :).
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rybaczek Koziołka2019.07.18, 16:12
czyli ani tornado ani powódź ani trzęsienie ziemi ani pożar nie są potrzebne :) wystarczy zmienić nazwę.
Zaloguj się, by móc komentować
1