aktualności

Control - wymagania sprzętowe wersji PC

10
16 lipca 2019, 19:40 Adrian Kotowski

Do maksymalnych ustawień potrzebny będzie bardzo mocny sprzęt. Takie wnioski można wyciągnąć po przyjrzeniu się udostępnionym dzisiaj wymaganiom sprzętowym pecetowej wersji gry Control. Nie ma w tym jednak nic dziwnego, bo sam tytuł ma prezentować się znakomicie pod kątem technicznym i jest jednym z niewielu, które obsługują technikę ray tracingu.

Pecetowa wersja gry Control dostępna jest na czasową wyłączność w sklepie Epic Games Store, a jej premierę wyznaczono na 27 sierpnia 2019 roku. W produkcji wcielimy się w Jesse Fadan, dysponującą bardzo ciekawymi mocami i nietypowym arsenałem, za pomocą których bohaterka rozprawia się z napotykanymi na swojej drodze przeciwnikami. Tytuł studia Remedy cechuje dość specyficzna stylistyka i niezła oprawa graficzna. Jak wspomnieliśmy, jest to jedna z kilku nadchodzących gier, w której zobaczymy efekty bazujące na ray tracingu. Warto przy okazji wspomnieć, że nabywcy GeForce’ów RTX otrzymają tę produkcję zupełnie bezpłatnie, a szczegóły promocji znajdziecie tutaj.

Control

Jak możecie się domyślić, by odpalić tytuł z techniką śledzenia promieni potrzebujecie jednej z najnowszych kart Nvidii. Inna sprawa, że już wymagania minimalne są dość wysokie, patrząc choćby na obecność w nich GeForce’a GTX 1060 i Radeona RX 580. W rekomendowanej specyfikacji znajdziemy natomiast sprzęt z najwyższej półki, ze znikającym z rynku Radeonem VII na czele.

Specyfikacja minimalna:

  • System operacyjny: Windows 7 64-bit,
  • Procesor: Intel Core i5-7500 lub AMD Ryzen 3 1300X,
  • Pamięć RAM: 8 GB,
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060 lub AMD Radeon RX 580,
  • Karta graficzna do gry z ray tracingiem: Nvidia GeForce RTX 2060.

Specyfikacja zalecana:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bit,
  • Procesor: Intel Core i5-8600K lub AMD Ryzen 7 2700X,
  • Pamięć RAM: 16 GB,
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1080 Ti lub AMD Radeon VII,
  • Karta graficzna do gry z ray tracingiem: Nvidia GeForce RTX 2080.

Z ujawnionych danych wiemy, że produkcja ma pozwalać na przełączenie się między API DirectX 11 i DirectX 12. Nie ujawniono natomiast, ile miejsca na dysku zajmie, choć sądzimy, że raczej nie będzie go mało, pamiętając jakie wymagania miał pod tym względem Quantum Break. Jeśli nie mieliście do tej pory do czynienia z grami Remedy, to przed zakupem Control niezłym pomysłem jest ogranie starszych tytułów. Poniżej znajdziecie kilka naszych propozycji zakupowych.

Źródło: Epic Games Store
AmphilyonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amphilyon2019.07.16, 20:35
minimalne 1060\580 heh jasneee -gra wygląda jak quantum, nie wyróżnia się na tle takiego the division 2, dmc5, re2 remake pod względem grafy i wielu innych gier które działają w FHD high-ultra na tych kartach
StormZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Storm2019.07.16, 22:03
wszystkie FPSy od 2005 wyglądają jak troche lepszy F.E.A.R.
Markus_TVNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Markus_TVN2019.07.16, 23:56
Tak naprawdę jeszcze nikt chyab nie robi gier strikte pod DX12
tak żeby na DX11 nie poszła . Tym samym trudno o nowe ficzery i jakość grafiki w grach skoro mają problemy z pełnym wykożystaniem blisko 4 letnich bibliotek DX12
EltikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Eltik2019.07.17, 00:11
Cos to dziwnie wyglada. Wszystkie gry dzialaja normalnie na GTX 1060/RX 580 a tu taki Control wymaga tego do jak sie domyslam fhd niskich i 30 fps? Bez jaj ktos tu poplynal i chyba cyferki pomylil.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2019.07.17, 00:22
Amphilyon @ 2019.07.16 20:35  Post: 1211376
minimalne 1060\580 heh jasneee -gra wygląda jak quantum, nie wyróżnia się na tle takiego the division 2, dmc5, re2 remake pod względem grafy i wielu innych gier które działają w FHD high-ultra na tych kartach

Co za banialuki, QD także ma wysokie wymagania, bo generuje świetną grafikę, której wiele gier po prostu nie ma, ale to chodzi o sposób w jaki to robi, a czego chyba nie robiła żadna inna gra, otóż używa częściowo globalnej iluminacji liczonej na żywo, częściowy efekt RT zanim w ogóle rtx był w sklepach.
Dlatego do dzisiaj w tej grze mocne kompy klękają. Nie wiem jak będzie z controlem, ale QD to akurat ewenement i powtarzam wygląda rewelacyjne, lepiej niż wspomniane gry, ale na maksa.
Red8Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Red82019.07.17, 02:16
No to nieźle dowalili rx580 i gtx 1060 w minimalnych, gdzie te karty są w zalecanych w innych grach xD
DonciZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Donci2019.07.17, 09:41
Te QD to o jakiej grze mowa ?
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2019.07.17, 09:48
-3#8
Zepsuli zwykłe odbicia by dodać RT i tym samym podnieśli wymagania bez sensu.
AliChochlikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AliChochlik2019.07.17, 09:59
Donci @ 2019.07.17 09:41  Post: 1211410
Te QD to o jakiej grze mowa ?

Wydaje mi się, że przedmówcy chodziło o Quantum Break. Możliwe, że pomyliło mu się ze studiem deweloperskim Quantic Dream, które z grą nie ma nic wspólnego.
szymcio30Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szymcio302019.07.17, 10:34
-1#10
Quantum Break pokazał, że bez włączonego upscalingu nawet najwydajniejsze karty nie zapewniają 60fps w wyższej rozdzielczości niż 1440p. Jeśli Control będzie miał podobną optymalizacje to niestety GTX 1060 będzie wymiękał. Zresztą ta karta ma już 3 lata więc nie ma się co dziwić. Jej czas dobiega końca
Zaloguj się, by móc komentować
1