aktualności

Exodus Reshade do Wiedźmina 3

13
16 lipca 2019, 18:00 Jan Domański

Czekamy na premierę Wiedźmina 3 na konsoli Nintendo Switch, ale port na tą platformę będzie okupiony spadkiem jakości grafiki. Komputerowa wersja tytułu od CD Projekt RED, szczególnie na najwyższych ustawieniach, ma zdecydowanie lepszą oprawę. Jednak z racji kilku lat na karku, w przeciwieństwie do wyczekiwanego Cyberpunka 2077 nie ma obsługi ray tracingu. Już jakiś czas temu dostaliśmy uniwersalny mod ReShade od Pascala Gilchera, a teraz na jego bazie powstał preset przygotowany specjalnie na potrzeby Wiedźmina 3.

Sama modyfikacja Exodus Reshade dedykowana przygodom Białego Wilka jest darmowa, ale z racji konieczności posiadania silnika ReShade, trzeba wspierać jego twórcę na Patreonie (odpowiednik Patronite), co już nie jest bezpłatne. Ewentualnie można skorzystać z moda bez włączania obsługi ray tracingu.



Jak pisze o modyfikacji sam jej autor: „Używałem fantastycznego Photorealistic Reshade autorstwa Marijn Koppens i byłem szczęśliwy. Ale później zachciałem spróbować nowego shadera Ray Tracing (kompatybilny jedynie z Reshade 4.x.x) i zachować podobny wygląd. Użyłem trochę jego shadera jako bazy i zrobiłem port używając ostatniego qUNIT shader suite oraz poprawiłem zgodnie ze swoim gustem. Działa najlepiej z Phoenix lighting mod V2 (użyłem „Phoenix II Hd Water zzzFx and More Light ver”).

Autor pokazuje różnice jakie są pomiędzy oryginalną wersją Wiedźmina 3, tą z zastosowaniem modyfikacji tylko w części, a jej pełnym wykorzystaniem włącznie z ray tracingiem. Można zastosować trzy poziomy pracy moda. Extreme oznacza spadek płynności o jakieś 35-40 FPS, Original to 10-15 FPS, a Lite jedynie 5-10 FPS, chociaż według autora wciąż wygląda fantastycznie.

Całość instalacji i konfiguracji opisana jest na NexusMods, gdzie też pobierzemy moda. Znajduje się tam też link do ReShade autorstwa Pascala Gilchera, który jest wymagany do pełnego działania Exodus Reshade.

AdolphZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adolph2019.07.16, 18:24
10#1
Szkoda, że ilości fps nie dodał na ss :)
nojeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
noje2019.07.16, 18:28
32#2
dla mnie wygląda gorzej
stark2991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
stark29912019.07.16, 18:47
Wygląda lepiej bez tego presetu, a RT nie daje nic, co by usprawiedliwiało tak duży spadek fps-ów.
Warto zaznaczyć, że pierwsza grafika to gra z modem Phoenix Lighting Mod, a nie 'vanilla'.
yajiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
yaji2019.07.16, 19:31
Z tego co wiem, shader RT nie został jeszcze oficjalnie zaprezentowany przez Marty McFly'a i jest dostępny tylko za pieniądze na Patreonie w wersji alpha. Ten mod może nie do końca legalnie z tego kodu korzystać.

Chociaż z drugiej strony, cholera wie.

A z trzeciej, to jednak mi się pomerdało, w paczce nie ma shaderu RT :E
Edytowane przez autora (2019.07.16, 19:35)
StymulatorPlazmowyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
StymulatorPlazmowy2019.07.16, 20:05
12#5
Nie dosyć, że brzydziej, to na dodatek kolosalny spadek FPS.
Wpotrzebie2017Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wpotrzebie20172019.07.16, 20:51
Trochę bardziej wyblakłe kolory i tyle widać tutaj.
RdzaweOkoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RdzaweOko2019.07.16, 21:20
11#7
A mi chyba OFF/OFF podoba się najbardziej xD
Reszta wypala oczy jasnością.
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2019.07.16, 21:31
-6#8
Wpotrzebie2017 @ 2019.07.16 20:51  Post: 1211380
Trochę bardziej wyblakłe kolory i tyle widać tutaj.

Bo świat się świeci jak psu jajka... Kolory w modyfikacji są właśnie bardziej naturalne. To samo się tyczy oświetlenia. Proponuje czasem wyjść z tego swojego lochu i spojrzeć na otaczającą nas przyrodę.
Noa3Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Noa32019.07.16, 21:41
SajlorMun @ 2019.07.16 21:31  Post: 1211385
Wpotrzebie2017 @ 2019.07.16 20:51  Post: 1211380
Trochę bardziej wyblakłe kolory i tyle widać tutaj.

Bo świat się świeci jak psu jajka... Kolory w modyfikacji są właśnie bardziej naturalne. To samo się tyczy oświetlenia. Proponuje czasem wyjść z tego swojego lochu i spojrzeć na otaczającą nas przyrodę.

To jest GRA FANTAZY a nie symulator życia więc, tak. Wygląda gorzej niż oryginał.
Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio22019.07.17, 11:02
Noa3 @ 2019.07.16 21:41  Post: 1211387
To jest GRA FANTAZY a nie symulator życia więc, tak. Wygląda gorzej niż oryginał.
Sukces Wiedźmina polega właśnie na tym, że jego świat wydaje się realny, a nie pierdołowaty i z Dudy na poczekaniu wyciągany, jak chociażby w Harrym Potterze. Krew i Wino zbierał negatywne recenzje właśnie za przegięcie z bajkowością.

Ogólnie polecam wypróbowanie takich zabawek. Identyczny efekt kosztem 2-4 klatek można osiągnąć stosując zwykły sweetFX. Jedyny problem jest taki, że zdecydowana większość presetów przewiduje grę na monitorze ustawionym na tryb 'latarka', więc zazwyczaj trzeba ręcznie poprawić gamę i jasność, żeby coś widzieć bez wypalenia sobie oczu. Bardziej realistyczne otoczenie robi dobre wrażenie w Wiedźminie.
Zaloguj się, by móc komentować
1