aktualności

Monster Hunter World już niedługo z obsługą techniki Nvidia DLSS

13
11 lipca 2019, 16:10 Adrian Kotowski

Wreszcie jakaś nowość. Podczas premiery kart Turing Nvidia przekonywała, że technika DLSS bardzo szybko trafi do wielu popularnych produkcji. Niestety rzeczywistość wygląda zgoła odmiennie, bo lista tytułów ją obsługujących jest nadal bardzo krótka. Dlatego najnowsza zapowiedź firmy Capcom powinna ucieszyć osoby, czekające na kolejne gry z obsługą DLSS.

Japoński wydawca ogłosił, że wraz z wydaniem aktualizacji Update 6.1, do gry Monster Hunter World zostanie dodane wspomniane wyżej rozwiązanie Nvidii. Z DLSS będziemy mogli korzystać już o 18 lipca, o ile oczywiście posiadamy system Windows 10 i kartę GeForce RTX. Podobnie jak w przypadku innych produkcji, technika będzie aktywna tylko po włączeniu gry w wyższych rozdzielczościach:

  • dla monitorów 16:9 od 2560 x 1440 pikseli,
  • dla monitorów 21:9 od 3360 x 1440 pikseli.

Kolejna produkcja w katalogu gier z obsługą DLSS to dobra wiadomość, ale sama lista jest nadal zdecydowanie za krótka. Deweloperzy nie kwapią się z implementacją tego rozwiązania w swoich tytułach, a Nvidia w ostatnim czasie skupia się bardziej na promowaniu ray tracingu, mającego trafić choćby do takich hitów jak Cyberpunk 2077, czy Call of Duty Modern Warfare. Zobaczymy, czy w najbliższej przyszłości coś się w tej kwestii zmieni, czy może już trzeba spisywać DLSS na straty. Gracze zainteresowani użyciem tej techniki mogą ją odpalić na kartach graficznych Turing. Ceny wybranych modeli sprawdzicie poniżej.

Źródło: Steam
SasiltonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sasilton2019.07.11, 18:00
12#1
Nie tak sobie wyobrażałem gdy zapowiadały to DLSS. Z tego co mówili, to zapowiadało się na większa rewolucje niż samo RT.
Prawie rok od premiery, a mamy raptem kilka gier które to obsługuje, a w dodatku nie wygląda to tak jak powinno. Momentami jest tak rozmazane, ze nie ma większej różnicy względem 1440p przy odpaleniu w 4K.

Technologia do dupy która umarła day 1.
Bemx2kZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bemx2k2019.07.11, 18:37
-4#2
Takiej badziewnie graficznej grze to już żadna technika nie może pomóc.
sempron166Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sempron1662019.07.11, 20:48
Za to nowa funkcja w Radeonach 5700 jest całkiem niezła - RIS, czyli wyostrzanie obrazu bardzo minimalnym kosztem wydajności. W zasadzie śmiesznie wyszło bo NV pogarsza obraz a AMD polepsza. Dla tej funkcji i Anti-Lag warto rozważyć zakup Radka, jeśli ktoś nie chce się zadręczać wyborem - raytracing kosztem wydajności w RTXach.
el_darkoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
el_darko2019.07.12, 08:17
Dziwna ta rozdzielczość dla monitorów ultrawide: 3360x1440? Naprawdę? Nie przepisujcie bezmyślnie tylko wpiszcie poprawną wartość dla 21:9 czyli 3340x1440. Gdzie jest guzik do domu wysłania zgłoszenia o błędzie? Usunęli? Czy nie ma na komórkach?
lukaddZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukadd2019.07.12, 09:19
sempron166 @ 2019.07.11 20:48  Post: 1210807
Za to nowa funkcja w Radeonach 5700 jest całkiem niezła - RIS, czyli wyostrzanie obrazu bardzo minimalnym kosztem wydajności. W zasadzie śmiesznie wyszło bo NV pogarsza obraz a AMD polepsza.


Przecież to zwykłe filtry wyostrzające :E. Żadna nowość. Coś z czego od dawien, dawna korzystamy w reshade, a nvidia wraz z wieloma różnymi profilami również ma takie opcje od dawna i to z możliwością dowolnej regulacji. Nazywa się to freestyle.



IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2019.07.12, 10:43
sempron166 @ 2019.07.11 20:48  Post: 1210807
Za to nowa funkcja w Radeonach 5700 jest całkiem niezła - RIS, czyli wyostrzanie obrazu bardzo minimalnym kosztem wydajności.

Nie, nie jest. Jest równie bezużyteczna co DLSS od Nvidii. Postprocessowe wyostrzanie obrazu mieliśmy dostępne już od dawna i nie poprawia to szczegółowości obrazu. Co więcej w dużej ilości przypadków postprocessowo wyostrzony obraz wygląda źle i nienaturalnie.

Skończcie już z tymi bajkami o magicznych technologiach poprawiających jakość. Nie da się uzyskać czegoś z niczego. Na dzień dzisiejszy jakość obrazu uzyskujemy przez zwiększenie rozdzielczości i nic więcej.

A ta cała propaganda sukcesu AMD i nagonki na Nvidię odbije się niektórym czkawką szybciej niż myślą. Ludzie zapominają, że obie firmy to korporacje i obie dymają swoich klientów.
Grom23Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Grom232019.07.12, 10:49
-2#7
Sam skończ człowieku. Są już testy tej konkretnej technologii więc przestań się opierać na ogólnikach. Wg recenzentów wypada to dużo lepiej niż DLSS.
IsharothZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Isharoth2019.07.12, 11:06
-1#8
Grom23 @ 2019.07.12 10:49  Post: 1210874
Sam skończ człowieku. Są już testy tej konkretnej technologii więc przestań się opierać na ogólnikach. Wg recenzentów wypada to dużo lepiej niż DLSS.

Zawsze mnie zadziwia ta pewność siebie ludzi pod artykułami i newsami. Stan wiedzy praktycznej marny, a mają najwięcej do powiedzenia.

NIE DA się zwiększyć jakości obrazu inaczej niż przez zwiększenie rozdzielczości. Wierz sobie w te bajki, to ty tutaj wyjdziesz na naiwniaka, który dał się nabrać na kolejny marketingowy bełkot. DLSS też 'testowali' i chwalili, a jak przetestowałem sam to wyszło, że to bełkot bez pokrycia w rzeczywistości.

Póki co kłócisz się z kimś, kto testował już wiele podobnych technik, a to wszystko na podstawie własnych emocji wywołanych przez korporacyjny marketing.

Btw. Oczywiście, że wygląda lepiej niż DLSS, bo DLSS działa na rozdzielczości mniejszej niż natywna i nie odzyskuje szczegółów. Ale nadal jest to bezużyteczne, przekłamuje obraz i wcale nie wygląda lepiej. Podobny efekt mogliśmy uzyskać przez wiele różnych narzędzi, także nie jest to nic nowego.
Czysta, natywna rozdzielczość bez żadnych przeróbek zawsze będzie wyglądać najlepiej.

Szkoda, że dostaję minusy za pisanie konkretów, no ale marketing zawsze jest silniejszy niż prawda. :)
Edytowane przez autora (2019.07.12, 11:23)
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2019.07.12, 12:27
Ciekawe czy ta technologia będzie jeszcze potrzebna przy rozdzielczościach 7680x4320 oraz 10240x4320 i 15360x7680. :E do tej ostatniej bez 512GB VRAM nie podchodź. :E
Edytowane przez autora (2019.07.12, 12:29)
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2019.07.12, 23:58
Isharoth @ 2019.07.12 11:06  Post: 1210877
NIE DA się zwiększyć jakości obrazu inaczej niż przez zwiększenie rozdzielczości. Wierz sobie w te bajki, to ty tutaj wyjdziesz na naiwniaka, który dał się nabrać na kolejny marketingowy bełkot. DLSS też 'testowali' i chwalili, a jak przetestowałem sam to wyszło, że to bełkot bez pokrycia w rzeczywistości.

DLSS nie służy do poprawiania jakości obrazu, jak to ująłeś, tylko jest to inna metoda skalowania obrazu w górę, tak by uzyskać wyższą rozdzielczość niższym kosztem. Tylko pod takim kątem należy to rozpatrywać i w tym sie sprawdza. Wygląda to zdecydowanie lepiej niż 1080p na ekranie 4K. Owszem, obraz nie jest tak ostry jak natywny, ale zysk wydajności jest znaczący. Tak samo wszelkiego rodzaju wyostrzania nie mają na celu poprawiania jakości, tylko zwiększają czytelność obrazu oraz uwypuklają obiekty sceny (by były bardziej czytelne). I zawsze mają one pewien koszt - choćby poświaty czy artefakty.

Tak więc bulwersujesz się tu, opowiadasz że ludzie nie mają o niczym pojęcia, a sam wypisujesz takie bzdety.
Zaloguj się, by móc komentować
1