aktualności

Valve nie zgadza się na remake Half-Life'a 2 od zewnętrznego studia

13 23 maja 2019, 22:25 Bartosz Czechowicz

Gordon Freeman dalej na emeryturze. Temat Half-Life'a 3 już dawno temu przycichł w sieci. Na ten tytuł czekamy prawie 12 lat, a Valve zdaje się nie wykazywać najmniejszego zainteresowania jego przygotowaniem, więc większość graczy najzwyczajniej w świecie albo zapomniała o produkcji, albo po prostu pogodziła się z tym, że można ona nigdy nie powstać.

Niektórzy mieli jednak nadzieję, że zespół Gabe'a Newella pokusi się o przygotowanie odświeżonej wersji Half-Life'a albo Half-Life'a 2. Takie gry mogłyby cieszyć się sporym wzięciem, a Valve miałoby szansę nieźle na nich zarobić - szczególnie, że tytuły pewnie byłyby dystrybuowane za pośrednictwem Steama. Cześć fanów Gordona Freemana przypuszczała, że firma, nawet jeśli sama nie będzie chciała opracować remake'ów, to że zleci ich wykonaniu zewnętrznemu deweloperowi. Teraz wiemy jednak, że do niczego takiego nie dojdzie. 

Matthew Karch, współzałożyciel studia Saber Interactive, ujawnił, że zwrócił się do Gabe'a Newella z propozycją przygotowania nowej wersji Half-Life'a 2. Deweloper podobno chciał nawiązać współpracę, zgarniając jedynie niewielki procent zysków ze sprzedaży takiego tytułu (nie wiadomo jednak, ile dokładnie miało to być). Niestety, spotkał się on z odmową. Szef  Valve dodał, że jeśli przedsiębiorstwo zdecyduje się na remake Half-Life'a 2, to że przygotuje go ono samodzielnie.

Oczywiście można przypuszczać, że Gabe Newell planuje odświeżenie swojego hitu sprzed lat i dlatego odmówił, ale trudno nie zauważyć, że ten scenariusz nie wygląd na prawdopodobny. Firma od lat wykazuje znikomą aktywność jako deweloper i... ciężko jej się dziwić. Valve naprawdę nieźle zarabia bowiem na Steamie.

Źródło: primagames
Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio22019.05.24, 00:20
19#1
Tu nie chodzi o zarabianie na Steamie.
HL 3 nie powstanie nigdy, bo chociażby z gry wychodziła goła baba i robiła loda, to nigdy kolejna część by nie dorównała zupełnie wyuzdanym oczekiwaniom wobec tytułu. Czego by nie zrobili, to by rozczarowało.
A jak chcecie wiedzieć, dlaczego nie wyjdzie remake HL2, obejrzyjcie sobie teraz film, który wam się strasznie podobał w dzieciństwie.
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2019.05.24, 00:53
@Makavcio2
To chyba mem o ludziach oczekujących niewiadomo czego.
Dobra historia i satysfakcjonująca mechanika, to wystarczy.
Ważniejsze pytanie: kiedy Valve ostatnio wydało porządna grę samodzielnie? Dota 2 w 2013?
Karcianki Artifact z litości nie liczę.
tomangeloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomangelo2019.05.24, 01:04
Makavcio2 @ 2019.05.24 00:20  Post: 1204418

A jak chcecie wiedzieć, dlaczego nie wyjdzie remake HL2, obejrzyjcie sobie teraz film, który wam się strasznie podobał w dzieciństwie.


To jest w sumie problem wielu starych gier. Jeśli zostawisz oryginalną mechanikę i tylko poprawisz oprawę, to dla wielu nowoczesnych graczy rozmiękczonych obecnymi autoregeneracjami życia, autozapisami etc. to będzie gra nie do przejścia, a starzy klienci niekoniecznie będą chcieli grać w to samo tylko w nowym opakowaniu. Z kolei jeśli zaczniesz przy niej grzebać, to istnieje ryzyko że wyjdzie zupełnie inna gra.
deton24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
deton242019.05.24, 02:48
Remake HL2? Czy ja wiem?
Cinematic Mod, wykastrowany np. o niektóre modele z Reshadem wygląda i dziś w porządku.
Remake na Source raczej nie miałby sensu, bo ten silnik technologicznie już dzisiaj się starzeje. Np. Respawn go musiało pod siebie mocno zmodyfikować przy Titanfall.
Wątpię by mniej znane studio miało werwę robić podobne zabiegi na Source, by wyciskać z niego ostatnie soki by to jakoś wyglądało.
Na UE4 zaś takiego remaka nie dałoby pewnie zrobić Valve.
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122019.05.24, 08:36
deton24 @ 2019.05.24 02:48  Post: 1204427
Remake HL2? Czy ja wiem?
Cinematic Mod, wykastrowany np. o niektóre modele z Reshadem wygląda i dziś w porządku.
Remake na Source raczej nie miałby sensu, bo ten silnik technologicznie już dzisiaj się starzeje. Np. Respawn go musiało pod siebie mocno zmodyfikować przy Titanfall.
Wątpię by mniej znane studio miało werwę robić podobne zabiegi na Source, by wyciskać z niego ostatnie soki by to jakoś wyglądało.
Na UE4 zaś takiego remaka nie dałoby pewnie zrobić Valve.

Jeśli już remake to na jakiejś nowej wersji Source, która będzie dużo bardziej zaawansowana od tego co jest w TitanFall. Teraz się głowią co z Artifact zrobić.
A HL3 może powstać - i zarobi kupę siana. I racja, że część osób będzie mówić że jest słabsza od dwójki. Jednak Valve potrzebuje dobrej gry - czegoś, czego Epic Game Store nigdy nie zobaczy
SoulburnerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Soulburner2019.05.24, 09:31
Wydaje mi się, że HL2 z epizodami wyszedł już tak dawno, że bezpośrednia kontynuacja nie spotkałaby się ze zbyt wielkim zainteresowaniem. Gracze, którzy pamiętają dwójkę w większości dorośli i nie mają czasu na granie, a nowe pokolenie nie widziało tytułu na oczy.

Dlatego wydaje mi się, że gdyby HL3 miał się ukazać, to byłoby to coś na wzór 'Orange Box', z taką różnicą, że w pakiet wchodziły by totalne 'remaki' jedynki i dwójki. Najnowszy Source Engine, nowe tekstury, nowe efekty, przerobione mapy i modele, tu i ówdzie zmieniona rozgrywka. Problematyczny wtedy staje się fanowski Black Mesa Source, bo dwie przeróbki jedynki sprawiałyby lekki chaos.

Nie mamy pojęcia co potrafi najnowsza, najświeższa wersja 'nightly' silnika Source. Możliwe, że urywa głowę i nie ustępuje UE4. Lub nie ;)

Ciekawostka: niedawno pojawiła się plotka, że studio pracowało nad Left 4 Dead 3. Pracownicy jednak nie chcieli pracować na silniku Source i woleli Unreal Engine. Powstały nawet jakieś działające prototypy, ale z powodu alternatywnego silnika projekt dostał czerwone światło i najprawdopodobniej już się nie tworzy...

@tomangelo - problem 'nowoczesnych' gier z regenerującym się zdrowiem itp. dało by się rozwiązać poprzez opcje poziomu trudności. W trybie z regeneracją na mapach nie pojawiałyby się apteczki - problem rozwiązany ;) Autozapis - kwestia kilku linijek kodu. HL1 i 2 od samego początku były też dosyć liniowe, więc poziom skomplikowania lokacji nikogo dziś by nie zaszokował.
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2019.05.24, 09:45
Aha, I dodajmy.
Jeśli HL3 posiadało by tyle contentu co HL1 w single, bez lootboxów, DLC i 20 patchy aby to jako tako działało. To młodzi by zdębieli z podziwu.
SorataZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sorata2019.05.24, 09:56
HL 2 nie potrzebuje żadnego odświeżenia.

Gra bardzo dobrze się zestarzała.
PACHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PACH2019.05.24, 10:13
'Cześć fanów Gordona Freemana przypuszczała'
CZEŚĆ z CZĘŚĆ to nie to samo i nie można stosować zamiennie. Ten błąd pojawia się w co drugim newsie. Proszę przeczytajcie chodziarz raz newsa przed publikacją, od tych literówek i błędów czasami nie da się czytać artykułu.
DonciZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Donci2019.05.24, 12:26
Wie ktoś gdzie znajdę spolszczenie do Black Mesa ?
Zaloguj się, by móc komentować
1