aktualności

Sapphire: AMD zaprezentuje na Computex 2019 dwie karty graficzne Navi

33
21 maja 2019, 13:21 Adrian Kotowski

Poznaliśmy nawet ceny i spodziewaną wydajność urządzeń. W wywiadzie dla chińskiej prasy przedstawiciele firmy Sapphire ujawnili, że podczas zbliżających się targów Computex AMD zaprezentuje dwie karty graficzne z rodziny Navi. Ujawniono też wiele innych ciekawych wiadomości dotyczących tego sprzętu, a także najbliższych planów producenta sprzętu komputerowego z Hongkongu. Materiał z wywiadem już zdjęto ze strony, co może świadczyć o tym, że zawarte w nim informacje rzeczywiście znajdą potwierdzenie w rzeczywistości.

Według przedstawicieli Sapphire, podczas konferencji AMD na Computex, startującej 27 maja, mamy zobaczyć dwa warianty kart z rodziny Navi. Pierwszym z nich będzie nieco obcięty model, który miałby kosztować 399 dolarów. Sprzęt pozycjonowany jest jako konkurent dla GeForce’a RTX 2060 (tu sprawdzisz cenę karty), przy czym oferuje od niego wyższą wydajność, ale równocześnie też większą cenę. Ustawiając kwotę na takim poziomie, czerwoni chcieliby wypełnić lukę między RTX 2060 i RTX 2070, w której Nvidia nie ma żadnego produktu.

Z tym drugim modelem zielonych konkurować ma natomiast Navi w wariancie XT, kosztujące 499 dolarów. Urządzenie miałoby być wydajniejsze od konstrukcji Nvidii, choć nie podano, jakiej różnicy możemy się spodziewać. Warto zauważyć, że obie ceny nijak mają się do rzekomo sprawdzonych przecieków AdoredTV, według których odpowiednik GeForce’a RTX 2070 miał kosztować… 330 dolarów. Przedstawiciele Sapphire zapewnili również, że na rynek na pewno nie trafi „Big Navi” z 5120 procesorami strumieniowymi, a także że najnowsza generacja kart graficznych AMD nie będzie oferowała sprzętowego przyspieszenia dla techniki ray tracingu.

Prezentacja Navi ma odbyć się na targach Computex, ale na premierę sklepową mamy poczekać do 7 lipca. Jak już wielokrotnie pisaliśmy, jest to niedziela, ale większość źródeł dostępnych w sieci twierdzi, że ma mowy o pomyłce, a AMD wybrało ten dzień nie bez powodu - idealnie nawiązuje do litografii 7 nm. Z wywiadu dowiedzieliśmy się również, że Sapphire przygotuje co najmniej jeden model Navi z systemem chłodzenia cieczą Toxic, a także wydłuży gwarancje na swoje produkty, gdy ta wygaśnie dla ostatnich kart dla górników kryptowalut.  

Źródło: TechPowerUp
PhoenixsupleZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Phoenixsuple2019.05.21, 13:30
Smiac sie i plakac z cen i wydajnosci a to ponoc Nvidia taka zla...haha
KameleonnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kameleonn2019.05.21, 14:04
Phoenixsuple @ 2019.05.21 13:30  Post: 1204001
Smiac sie i plakac z cen i wydajnosci a to ponoc Nvidia taka zla...haha

Swiezy proces 7nm swoje kosztuje, to miedzy innymi dlatego Nvidia sie nie spieszy z wydawaniem kart w 7nm bo nie chca przeplacac. (to slowa nv)
CaroozoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Caroozo2019.05.21, 14:09
Łykacie wszystko jak młode pelikany - to PLOTKI, poczekamy na premierę, jak na razie AMD zacnie wyceniało swoje produkty (no, prawie zawsze ;)) - AdoredTV przegiął fest z zapowiedziami, ja myślę że będzie coś pomiędzy, wszak tu chodzi o segment mid-range gdzie jest najwięcej $$$ więc i wycena musi uwzględniać obecne ceny + korekty ze strony zielonych. Poczekamy, zobaczymy, to już kilka dni :).
doryinfgZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
doryinfg2019.05.21, 14:12
Raczej NV narzuciła takie ceny toż równie dobrze one mogą kosztować połowę tego co kosztują obecnie i dalej wszyscy by zarobili... wiec sądzicie że dostaniecie radka za polowe ceny NV z tą samą wydajnością bądź porównywalną i jeszcze ponarzekacie... wasze komentarze walą cebulą ewidentnie widać że pokolenie x pisze te bezmyślne komentarze
PhoenixsupleZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Phoenixsuple2019.05.21, 14:28
10#5
Caroozo @ 2019.05.21 14:09  Post: 1204006
Łykacie wszystko jak młode pelikany - to PLOTKI, poczekamy na premierę, jak na razie AMD zacnie wyceniało swoje produkty (no, prawie zawsze ;)) - AdoredTV przegiął fest z zapowiedziami, ja myślę że będzie coś pomiędzy, wszak tu chodzi o segment mid-range gdzie jest najwięcej $$$ więc i wycena musi uwzględniać obecne ceny + korekty ze strony zielonych. Poczekamy, zobaczymy, to już kilka dni :).

Plotki 'Według przedstawicieli Sapphire,'
PhoenixsupleZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Phoenixsuple2019.05.21, 14:30
-3#6
Kameleonn @ 2019.05.21 14:04  Post: 1204005
Phoenixsuple @ 2019.05.21 13:30  Post: 1204001
Smiac sie i plakac z cen i wydajnosci a to ponoc Nvidia taka zla...haha

Swiezy proces 7nm swoje kosztuje, to miedzy innymi dlatego Nvidia sie nie spieszy z wydawaniem kart w 7nm bo nie chca przeplacac. (to slowa nv)

Jesli to okaze sie prawda to jestem ciekaw co powiedza ci co mowia ze nvidia droga gdzie karty juz mocno tanieja a potanieja niedlugo jeszcze bardziej i oferuja cos czego AMD nie zaoferuje. W dodatku gdzie ci fanboje co pisali o podobnej wydajnosci do nvidia za pol ceny. Wiec ja sie pytam co wniesie nowa archi u AMD??
ghs2019.05.21, 14:38
dopóki Lisa nie wywali połowy kadry zarządzającej ze spółki Radeon to nie ma szans na konurencyjne gpu od AMD. miała być wydajność gtx1080 za 250 dolarów. będzie wydajność gtx1070 za 400 dolarów.
:)

w spółce-córce Radeon dalej rządzą spadochroniarze po Rorym którego jedyną strategią był power point, nowe nazwy i kotletowanie
zomeerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
zomeer2019.05.21, 15:01
Phoenixsuple @ 2019.05.21 14:30  Post: 1204010
Kameleonn @ 2019.05.21 14:04  Post: 1204005
(...)

Swiezy proces 7nm swoje kosztuje, to miedzy innymi dlatego Nvidia sie nie spieszy z wydawaniem kart w 7nm bo nie chca przeplacac. (to slowa nv)

Jesli to okaze sie prawda to jestem ciekaw co powiedza ci co mowia ze nvidia droga gdzie karty juz mocno tanieja a potanieja niedlugo jeszcze bardziej i oferuja cos czego AMD nie zaoferuje. W dodatku gdzie ci fanboje co pisali o podobnej wydajnosci do nvidia za pol ceny. Wiec ja sie pytam co wniesie nowa archi u AMD??


Czego AMD nie zaoferuje? xd
Adam524Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adam5242019.05.21, 15:07
Myślałem że przez brak rdzeni do rt i niższy proces technologiczny zmniejszy rozmiar pojedynczego chipu i cena znacznie spadnie nie mówiąc o tańszych gddr zamiast hmb... Chociaż może być też tak że inżynierowie ogrzali starego GCN i te chipy nie są tak wydajne a przez co stosunkowo duże i ich produkcja jest droższa, no cholera wie trzeba poczekać.
BelforZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Belfor2019.05.21, 15:12
To jest niemożliwe, żeby konkurent dla 2060 kosztował 400$. Z logicznego punktu widzenia.
Zaloguj się, by móc komentować
1