aktualności

Nintendo Switch z nowym trybem zwiększającym taktowanie procesora

4
29 kwietnia 2019, 17:02 Adrian Kotowski

Całkiem ciekawy pomysł. Według dostępnych w sieci informacji, najnowsza wersja firmware konsoli Switch, oznaczona numerem 8.0.0, wprowadza funkcję boost, która zauważalnie zwiększa zegar w czasie wykonywania konkretnych zadań. Co istotne, samo Nintendo nigdzie nie wspomniało o dodaniu takiego rozwiązania, a odkryto je tylko dzięki twórcom emulatora Retroarch.

Konsola Nintendo Switch (tu sprawdzisz jej cenę) bazuje na chipie Tegra X1, wyposażonym w ośmiordzeniowy CPU taktowany standardowym zegarem 1,02 GHz. Częstotliwość pracy jednostki jest więc stosunkowo niska, choć w większości przypadków wystarczająca do zapewnienia odpowiedniej płynności działania uruchomionych gier. Niemniej, producent postanowił wprowadzić małą zmianę i w aktualizacji 8.0.0 dodał tajemniczy tryb boost, który zwiększa taktowanie rdzeni aż do 1,75 GHz.

Nintendo Switch

Problem w tym, że z tej mocy można skorzystać tylko w jednym określonym przypadku. Rdzeń zostaje podkręcony do wspomnianej wartości wyłącznie w czasie ładowania poziomów w danym tytule. Ma to przyspieszyć ten proces i – co istotne – rzeczywiście widać różnicę. Na załączanym materiale możecie zauważyć, że ładowanie w grze Zelda: Breath of the Wild zostało skrócone z prawie 17 s do nieco ponad 11 s. Po zakończeniu taktowanie jest zbijane do standardowego.

Na tę chwilę potwierdzono, że poza wymienioną Zeldą dużo szybciej ładuje się na pewno także Super Mario Odyssey. Trochę szkoda, że z dodatkowej mocy nie można skorzystać podczas samej rozgrywki, choć w przyszłości może się to zmienić. Pojawiające się w sieci plotki mówią o mocniejszej wersji Switcha, która miałaby zostać zaprezentowana tego lata. Tego typu produkt nie byłby niczym szczególnie zaskakującym pamiętając o wcześniejszych seriach produktów Nintendo, a także patrząc na PlayStation 4 Pro (tu sprawdzicie cenę konsoli) i Xboksa One X.

Źródło: Gearnuke
caleb12345Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
caleb123452019.04.29, 19:08
Cie chcą stracić czasu pracy na baterii ani być zależnym od throttlingu, stąd takie niskie zegary.
cyriakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cyriak2019.04.29, 20:14
podczas ładowania poziomu nie pracuje gpu więc mają trochę większy budżet dla cpu
Ari93Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ari932019.04.30, 10:02
Dobrym rozwiązaniem na następną generację było by zrobienie na plecach urządzenia sporego delikatnie żeberkowanego radiatora aby w trybie przenośnym był oszczędny i chłodny a w trybie stacjonarnym zwiększał swoje tdp i wydajność kilkukrotnie gdzie mógłby być chłodzony przez jakiś spory i wolnoobrotowy wentylator wbudowany w podstawce.
pwilZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pwil2019.04.30, 14:01
Ari93 @ 2019.04.30 10:02  Post: 1200589
Dobrym rozwiązaniem na następną generację było by zrobienie na plecach urządzenia sporego delikatnie żeberkowanego radiatora aby w trybie przenośnym był oszczędny i chłodny a w trybie stacjonarnym zwiększał swoje tdp i wydajność kilkukrotnie gdzie mógłby być chłodzony przez jakiś spory i wolnoobrotowy wentylator wbudowany w podstawce.


Może miejsce do wlania 0.5L wody mineralnej do picia i chłodzenia konsolki w czasie grania ;)
Zaloguj się, by móc komentować
1