aktualności

Wiemy, ile Polacy wydają na gry wideo

22
13 kwietnia 2019, 21:57 Bartosz Czechowicz

Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące. Newzoo, zajmujące się analizami rynku elektronicznej rozrywki i eSportu, w kooperacji z firmą Wargaming, opublikowało wyniki dotyczące sprzedaż gier w Polsce. Z udostępnionych informacji wynika, że w naszym kraju w zeszłym roku na tego typu zabawę wydano 541 500 000 dolarów.

Oznacza to, że branża rośnie, bo w 2017 roku mówiliśmy o 503 600 000 dolarów. Co ciekawe, po rozbiciu rynku gier na poszczególne segmentu okazuje się, że, wbrew pozorom, najwięcej wcale nie wydajemy na produkcje konsolowe i tytuły pisane z myślą o komputerach osobistych. Jeśli chodzi o Polskę, to podział rynku pod względem wydatków graczy wygląda tak:

  • gry mobilne na smartfony – 157 800 000 dolarów
  • gry PC pudełkowe/pobierane – 152 600 000 dolarów
  • gry konsolowe – 151 700 000 dolarów
  • gry mobilne na tablety – 58 400 000 dolarów
  • gry PC przeglądarkowe – 21 100 000 dolarów

„Branża gier komputerowych jest jedną z najbardziej dynamicznych gałęzi światowego i polskiego przemysłu, także jej rozwojowa tendencja jest naturalną konsekwencją tego stanu rzeczy. Wzrosty wydatków Polaków w segmencie konsol i gier mobilnych pokazują, że przestajemy być głównie rynkiem gier PC, a otwieramy się na nowe sposoby konsumpcji treści.” - skomentował wyniki Konrad Rawiński, senior PR manager firmy Wargaming na Polskę i kraje Bałtyckie.

W kwestii wydatków na gry Polska plasują się na trzecim miejscu w rankingu Europy Środkowo-Wschodniej, zaraz za Rosją (1 657 000 000 dolarów) i Kazachstanem (207 000 000 dolarów). Jeśli zaś chodzi o cały Stary Kontynent, to zajmujemy ósmą lokatę. Liderem są tutaj Niemcy (4 989 000 000 dolarów).

„Prognozuje się, że 2019 rok będzie jeszcze lepszy, a ma to związek z systematyczną popularyzacją gier w społeczeństwie oraz nowymi metodami dotarcia do odbiorców. Streamingi, abonamenty na tytuły poszczególnych wydawców, większe zaangażowanie właścicieli platform oraz kluczowych studiów deweloperskich i wydawców w Polsce czy wciąż rosnący eSport – to wszystko sprawia, że wirtualna rozrywka jest coraz powszechniejsza, zrozumiała i dostępna dla statystycznego Polaka.” - podsumował Rawiński.

Źródło: benchmark
deton24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
deton242019.04.13, 22:12
-1#1
Czyli jakby zsumować PC i konsole vs wszystko mobilne i przeglądarkowe wychodzi:
304 300 000
vs
237 300 000

Niemniej jednak, z gier mobilnych zrobił się w ostatnich latach bardzo dochodowy biznes.
Kiedyś tego nie było, i robienie gier choćby na Androida/iOS zaczęło się poważnie opłacać. A takie produkcje dużo mniej kosztują dewelopera. Zysk łatwiejszy.
A i na pay2win mniej ludzi narzeka, bo powszechniejsze. W teorii.
Edytowane przez autora (2019.04.14, 00:43)
Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912019.04.13, 22:31
5miliarówy*? I duzo i malo
Edytowane przez autora (2019.04.13, 22:34)
KituZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kitu2019.04.13, 22:31
19#3
Z udostępnionych informacji wynika, że w naszym kraju w zeszłym roku na tego typu zabawę wydano 541 500 000 dolarów.

W kwestii wydatków na gry Polska plasują się na trzecim miejscu w rankingu Europy Środkowo-Wschodniej, zaraz za Rosją (1 657 000 000 dolarów) i Kazachstanem (207 000 000 dolarów).

Późno już, widocznie za ciężko z konkurencyjnego portalu (podlinkowanego w źródle) przepisać bez błędu, że:
Równie istotną informacją jest to, iż Polska ze swoim wynikiem na poziomie 541 500 000 USD jest obecnie drugim rynkiem w całej Europie Środkowo-wschodniej. Na pierwszym miejscu plasuje się Rosja z wydatkami na poziomie 1 657 000 000 USD, a trzecim rynkiem jest Kazachstan z wynikiem 207 000 000 USD.
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2019.04.14, 00:22
14#4
Aż tyle kasy na mobilne gry? :O No to lekki szok.
AnannkeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Anannke2019.04.14, 00:36
11#5
HΛЯPΛGŌN @ 2019.04.14 00:22  Post: 1198510
Aż tyle kasy na mobilne gry? :O No to lekki szok.

Z jednej strony szokujące, z drugiej strony jakby się nad tym dłużej zastanowić gry mobilne kierowane są do znacznie szerszego grona ludzi niż gry na PC czy konsole. Nie każdy przecież kupuje konsolę do grania czy ma PC z mocną grafiką, za to prawie każdy ma w miarę nowoczesny telefon, na którym może w coś 'popykać' jadąc do szkoły/pracy.
KynarethZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kynareth2019.04.14, 00:55
Kompletnie nie podoba się mi obecne nastawienie na mobilne gry. Brakuje im powagi, dopracowania i immersji, którą mają niektóre porządne produkcje na pecety. Do konkretnego grania trzeba miejsca i czasu. Granie w tramwaju to jakiś żart. Smartfona wykorzystuję do np. czytania PCLaba ale granie tylko na dużym porządnym monitorze podłączonym do nowoczesnego PC lub ewentualnie urządzeniu pokroju Nintendo Switch.
nietopyrzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nietopyrz2019.04.14, 02:57
Kynareth @ 2019.04.14 00:55  Post: 1198516
Kompletnie nie podoba się mi obecne nastawienie na mobilne gry. Brakuje im powagi, dopracowania i immersji, którą mają niektóre porządne produkcje na pecety. Do konkretnego grania trzeba miejsca i czasu. Granie w tramwaju to jakiś żart. Smartfona wykorzystuję do np. czytania PCLaba ale granie tylko na dużym porządnym monitorze podłączonym do nowoczesnego PC lub ewentualnie urządzeniu pokroju Nintendo Switch.

Dla każdego coś miłego. Niech ludzie grają tak jak i w to co im sprawia frajdę. Niemniej wpływ popularności prostych gier mobilnych ma wpływ na ich jakość. Ciężko o dobrą grę w rozumieniu dużej platformy (PC, konsole), która nie byłaby portem.
jagularZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jagular2019.04.14, 08:37
I to tyle w kwestii 'Blizzard stawiający na gierkę mobilną to idioci', co głoszą niektórzy forumowi eksperci od rynku gier ;)
Nawet na stosunkowo konserwatywnym rynku polskim widać trend.
Jacek PiastZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek Piast2019.04.14, 08:51
A nie na drugim miejscu w Europie Wschodniej? Z opisu wynika, że Kazachstan ma ponad 2x mniejsze wydatki na gry. Widzę, że Kitu już to sygnalizował. Poprawcie, poprawcie...
GiovanneZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Giovanne2019.04.14, 09:36
A mnie się wydaje, że te mobilne 'gry' niekoniecznie są typowymi grami w naszym rozumieniu.
W śród dzieciaków popularne są różne społeczościowe badziewia gdzie za niedużą kasę kupuje się wirtualne przedmioty.
Zaloguj się, by móc komentować
1