Aktualność
Adrian Kotowski, Środa, 10 kwietnia 2019, 18:26

Sporo danych, jeszcze więcej niewiadomych. TUM_APISAK odnalazł w bazie 3DMarka nowy chip AMD przeznaczony do platform konsolowych. Jego oznaczenie wskazuje, że czerwoni poczynili wyraźne postępy w rozwoju układu, dzięki czemu masowa produkcja SoC powinna ruszyć już niedługo. Sama nazwa kodowa jednostki ujawnia o niej kilka ważnych danych, ale nie wszystkie informacje można w tej chwili rozkodować.

Pierwszy raz o układzie AMD Gonzalo pisaliśmy w styczniu tego roku i wtedy mieliśmy do czynienia z wersją inżynieryjną o oznaczeniu 2G16002CE8JA2_32/10/10_13E9. Teraz TUM_APISAK odnalazł konstrukcję o oznaczeniu kodowym ZG16702AE8JB2_32/10/18_13F8, która jest poprawioną wersją wyżej wymienionego chipu. Dzięki dekoderowi przygotowanemu przez użytkownika o nicku Marvin wiemy, że litera Z oznacza próbkę do kwalifikacji, czyli mówimy o ostatnim etapie przed zmianą na sampel produkcyjny. Od tego momentu niewiele brakuje, by rozpoczęła się masowa produkcja jednostki, a to z kolei mówi nam o bliskiej zapowiedzi nowych konsol. Dalej widzimy literę G oznaczającą platformę dla graczy (konsolę) i liczbę 167, która w zwykłym chipie powinna informować o taktowaniu. Według Apisaka zegar bazowy rozpoznany przez 3DMarka wynosi 1,6 GHz, przez co nie mamy pewności, jaka może być rzeczywiście częstotliwość pracy.

Cyfra 0 powinna odnosić się do wskaźnika mocy (65 W) lub rewizji, natomiast 2A to najpewniej informacja o TDP i konfiguracji zasilania. Dalej widzimy literę E oznaczającą nieznane jeszcze gniazdo, cyfrę 8 odpowiadającą liczbie rdzeni, literę J wskazującą na nieznaną na ten moment konfigurację pamięci cache i B2 odnoszącą się do steppingu. Widać, że ten ostatni zmienił się z A2 z wcześniej odnalezionego modelu inżynieryjnego, więc AMD musiało wprowadzić jakiej zauważalne zmiany w projekcie.

Największe problemy pojawiają się przy kolejnych znakach. Liczba 32 w przypadku standardowego procesora wskazywałaby na zegar Boost wynoszący 3,2 GHz, a znajdująca się dalej liczba 10 na zegar bazowy. Niemniej, nie pasowałoby to do zegara raportowanego przez 3DMarka, a także wcześniej wspomnianej liczby 167. Pojawiają się więc teorie, że może być to zegar GPU, choć wcześniej uważano, że to kolejna liczba w ciągu informuje o tym parametrze. Wtedy również była to dziesiątka, ale w tym chipie mamy 18, co przełożyłoby się na zegar 1,8 GHz. To naprawdę dużo jak na układ graficzny APU, nawet jeśli mówimy o modelu wykonanym w litografii 7 nm. Może to być również liczba bloków CU układu Navi Lite, na którego obecność wskazuje oznaczenie 13F8. Radzimy jednak podejść do informacji z dużym dystansem i mieć na uwadze, że obecnie dokładne rozkodowanie odnalezionego zapisu nie jest jeszcze możliwe.

Sprawdź cenę konsoli Xbox One

Źródło: Twitter
Ocena aktualności:
Ocen: 7
Zaloguj się, by móc oceniać
felix8924 (2019.04.10, 19:08)
Ocena: 5

0%
stawiam że konsolowy procek to będzie 8 rdzeni 16 wątków i taktowanie 3,2 bazowe 4,0 turbo - jak szaleć to szaleć
Wibowit (2019.04.10, 19:44)
Ocena: 16

0%
8 (pseudo) rdzeni było już od czasów PlayStation 3. Nie przesadzajmy - programiści są w stanie sobie poradzić ze skalowaniem aplikacji. Musi to tylko mieć sens biznesowy, bo wydawcy nie będą płacić za optymalizacje pod procesory, których gracze (praktycznie) nie używają.
SNC (2019.04.10, 20:21)
Ocena: -3

0%
Taka tam zgadywanka z ktorej malo co wynika
Bemx2k (2019.04.10, 20:49)
Ocena: 5

0%
Niech ktoś obcykany w temacie powie na ile więcej mocy można liczyć względem cpu w poprzedniej generacji konsol ?
adammo666 (2019.04.10, 20:56)
Ocena: 9

0%
Bemx2k @ 2019.04.10 20:49  Post: 1198011
Niech ktoś obcykany w temacie powie na ile więcej mocy można liczyć względem cpu w poprzedniej generacji konsol ?

Mówi się o ok. 11 Teraflopach, czyli:
-846% mocy xboxa one (s)
-617% mocy PS4 (slim)
-275% mocy PS4 Pro
-183% mocy Xboxa One X
SNC (2019.04.10, 20:57)
Ocena: 9

0%
Bemx2k @ 2019.04.10 20:49  Post: 1198011
Niech ktoś obcykany w temacie powie na ile więcej mocy można liczyć względem cpu w poprzedniej generacji konsol ?

Wzgledem cpu to akurat przepasc bedzie - jaguar vs zen 2(prawdopodobnie)
Orzel94 (2019.04.10, 20:59)
Ocena: 3

0%
Kinexity @ 2019.04.10 19:29  Post: 1197997
felix8924 @ 2019.04.10 19:08  Post: 1197993
stawiam że konsolowy procek to będzie 8 rdzeni 16 wątków i taktowanie 3,2 bazowe 4,0 turbo - jak szaleć to szaleć

Wątpię w HT (czy jakkolwiek to się nazywa u AMD), ponieważ grom jeszcze trochę zajmie zanim będą się skalować tak dobrze (już pomijając to, że deweloperzy powinni zacząć częściej używać AVX). Jeżeli chodzi o taktowanie to zdziwię się jeżeli turbo będzie powyżej 3.6 GHz. Konsole mimo wszystko stawiają na w miarę ciche chłodzenie powietrzem, więc raczej z zegarami się nie będą rozpędzać.

Konsole od lat mają 8 wątków więc mieli programiści trochę czasu żeby to ogarnąć. Wyłączenie SMT byłoby znaczącym obniżeniem wydajności nie dostając tak na prawdę nic w zamian
tomaster (2019.04.10, 21:22)
Ocena: 8

0%
Wreszcie konsole dostaną szybkie CPU. 60fps nie będzie już problemem bo tu ograniczał programistów Jaguar.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 40
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 40
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane