aktualności

Anthem z obsługą techniki DLSS

50 26 marca 2019, 20:59 Adrian Kotowski

Wzrost wydajności nawet o 40 procent. Nvidia poinformowała, że gra Anthem od dzisiaj oferuje pełną obsługę techniki DLSS oraz pozwala skorzystać z funkcji Highlights. Według zielonych supersampling wykorzystujący rdzenie Tensor zauważalnie zwiększa wydajność działania gry, przy tylko nieznacznym spadku jakości wyświetlanego obrazu. Z kolei Highlights pozwoli automatycznie uchwycić na wideo najciekawsze momenty podczas rozgrywki.

Dodanie DLSS do gry Anthem (tu sprawdzicie cenę gry) nastąpiło dość szybko, przynajmniej patrząc z perspektywy czasu, jaki zieloni i ich partnerzy potrzebowali, by udostępnić tę technikę w innych tytułach. Od dzisiaj wszyscy posiadacze gry studia Bioware mający karty GeForce RTX 20 mogą w opcjach aktywować tę funkcję. Oczywiście mamy tutaj pewne ograniczenia dotyczące rozdzielczości, które są znane również z innych produkcji.

DLSS nie jest w ogóle dostępne podczas rozgrywki w 1080p. Opcja staje się aktywna dopiero przy 1440p, przy czym w tej rozdzielczości mogą z niej skorzystać posiadacze kart GeForce RTX 2060, RTX 2070 i RTX 2080. Dla GeForce'a RTX 2080 Ti (sprawdź jego cenę) aktywacja DLSS możliwa jest jedynie w 4K, gdzie włączyć ją można również dla wszystkich wymienionych wcześniej Turingów. Należy też pamiętać, że musicie mieć system Windows 10 w wersji 1809 lub nowszej, a także zainstalować sterowniki GeForce 419.67 WHQL, oferujące odpowiednie optymalizacje dla Anthem.

Jak widać na załączonym wykresie, różnice w wydajności między grą z DSLL i bez tej techniki mogą w zależności od karty przekraczać nawet 40 procent. Cieszy też dodanie funkcji Highlights, dzięki której Shadowplay automatycznie zapisze wideo zawierające ciekawą akcję. Film zostanie zapisany np. gdy w czasie 10 sekund zabijemy co najmniej 8 przeciwników lub gdy zgładzimy bossa. Stworzone materiały możemy w prosty sposób edytować i wysyłać do serwisów społecznościowych/wideo.

Nvidia Highlights w Anthem

Źródło: prasowe
dracoxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dracox2019.03.26, 21:08
41#1
Blah blach blach '4kdlss'
Az nie wstyd wam tych manipulacji marketingowych wrzucac ? Ani to 4k , ani wzrost wydajnosci.

To tak jakby napisac newsa o przyroscie wydajnosci w grze x na kartach y ..obnizajac rozdzielczość o polowe i dając AA :D
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2019.03.26, 21:12
36#2
Spadek ostrości obrazu również o 40%?
PACHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PACH2019.03.26, 21:19
36#3
crush @ 2019.03.26 21:12  Post: 1196172
Spadek ostrości obrazu również o 40%?

Nie, o 60% :E
DziwnoknurskiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dziwnoknurski2019.03.26, 21:29
18#4
dracox @ 2019.03.26 21:08  Post: 1196171
Blah blach blach '4kdlss'
Az nie wstyd wam tych manipulacji marketingowych wrzucac ? Ani to 4k , ani wzrost wydajnosci.

To tak jakby napisac newsa o przyroscie wydajnosci w grze x na kartach y ..obnizajac rozdzielczość o polowe i dając AA :D


No właśnie, zupełnie nie rozumiem tej ogólnej podniety zwyczajnym upscalingiem (lepszym lub gorszym, to bez znaczenia). ;)
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.26, 21:43
-21#5
Testowaliście w ogóle DLSS w Metro z nowym patchem albo Tomb Raiderze czy tylko piszecie, bo taka jest moda? Z tego co widać na porównaniach, DLSS nie wydaje się zmiękczać obrazu bardziej niż np. TAA, a zamiast spadku wydajności jest spory wzrost:
https://www.guru3d.com/articles-pages/shad...k-review,8.html
https://www.overclock3d.net/reviews/softwa...dlss_analysed/2
Im dłużej DLSS będzie na rynku, tym będzie wyglądał lepiej.
PS: Szachownica to też upscaling? :E
Edytowane przez autora (2019.03.26, 21:55)
VorriorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vorrior2019.03.26, 21:52
-21#6
Jak ja kocham to narzekanie innych na nowe techniki Turinga, czy to RT, czy DLSS :D Niektórzy po prostu nie są w stanie zrozumieć, jak bardzo te dwa 'ficzery', w szczególności RT, mogą zmienić branżę gier.

Co do samego DLSS, widać, że w Anthem zaimplementowali go porządnie, nie tak jak na początku w Metro, które teraz btw. wygląda o wiele lepiej niż na premierę. Na pewno jak ktoś chce komuś na siłę udowodnić o słabościach DLSS, to może oczywiście pokazać screena 4k na 3-ktotnym zoomie w stopklatce i powiedzieć: 'O, te piksele są różne, nieco bardziej rozmyte, bu!', ale to tak samo jakbyście narzekali na takie techniki AA jak SMAA, bądź MLAA w porównaniu do SSAA, który daje najlepszy efekt... za najgorszą wydajność.
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2019.03.26, 21:55
18#7
Ja nie narzekam na technologie, tylko na obecne implementacje.
Nie lubię chwalić czegoś co będzie prawidłowo funkcjonować za X czasu.

PS. szachownica to też lipa.
Edytowane przez autora (2019.03.26, 21:56)
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.03.26, 21:57
-16#8
Przecież implementacja już jest dobra, patrzyłeś na to co wrzuciłem? :E
Szachownica jest kozak, przy mało dynamicznych ruchach wygląda podobnie do natywnej rozdzielczości, a przy ruchu i tak jest motion blur, jednak jakość też zależy od implementacji.
Edytowane przez autora (2019.03.26, 21:58)
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2019.03.26, 21:59
28#9
No patrzyłem i widzę dalej rozmycie.
A jak siądę 10 metrów od TV to w ogóle jest kozak.
Kup kartę za 5 kafli i graj w '4k'.

Motion blur to pierwsza rzecz którą wyłączam w grach.
Edytowane przez autora (2019.03.26, 22:00)
agent_x007Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
agent_x0072019.03.26, 22:02
15#10
Jak pokazujecie mi wzrost wydajności po włączeniu AA w porównaniu do jego AA, to chyba mam prawo mieć wątpliwości :D
Z tego powodu, mam wrażenie że to zwykły 'upscale' z rozdzielczości o jeden/dwa niżej, tylko z filtrem bazującym na głębokim uczeniu aby zatrzeć oczywiste artefakty.
Edytowane przez autora (2019.03.26, 22:03)
Zaloguj się, by móc komentować
1