Aktualność
Adrian Kotowski, Środa, 20 marca 2019, 22:23

Tak wygląda następca Rifta. Facebook ujawnił podczas GDC 2019 nową wersję swoich gogli wirtualnej rzeczywistości o nazwie Oculus Rift S. Podobnie jak jego poprzednik, produkt przeznaczony jest do współpracy z PC, z którym łączy się oczywiście przewodowo. Deweloperzy wprowadzili w urządzeniu kilka ważnych zmian, przy czym część może nie zostać dobrze odebrana przez potencjalnych nabywców.

Oculus Rift S zauważalnie różni się pod względem specyfikacji w porównaniu do standardowego Rifta. Zamiast dwóch paneli PenTile OLED o łącznej rozdzielczości 2160 x 1200 pikseli zastosowano jeden wyświetlacz LCD o rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli, czyli dokładnie ten sam co w Oculus Go. Każdy piksel ma mieć teraz trzy subpiksele, zamiast dwóch w starszym modelu.

Oculus Rift S

Inżynierzy Oculusa mieli zadbać, by tzw. „screen door effect” został zmniejszony do minimum. Zmiana typu panelu oznacza również, że nie możemy niestety liczyć na głęboką czerń znaną z wyświetlaczy OLED, a dodatkowo otrzymaliśmy niższą częstotliwość odświeżania – 80 Hz zamiast 90 Hz. Bardzo duże zmiany zaszły natomiast jeśli chodzi o śledzenie ruchów i pozycji użytkownika.

Oculus Rift S

W Rift S zastosowano technikę Oculus Insight, która wykorzystując pięć zamontowanych w goglach kamer jest w stanie w miarę dokładnie określać nasze położenie i ruchy dołączonych w zestawie kontrolerów Oculus Touch. Producent zrezygnował z możliwości fizycznej regulacji separacji obiektywu, więc ustawienie odległości między źrenicami można wykonać wyłącznie przy pomocy oprogramowania.

Oculus Rift S

Poprawiono za to mocowanie na głowie, które ma być wygodniejsze. Facebook współpracował w tym przypadku z firmą Lenovo, które nabyło patenty dotyczące tej funkcji od Sony. W Rift S nie znajdziemy również typowych słuchawek, bo dźwięk przenoszony jest za pomocą pasków bocznych. Taki sam system znajduje się w goglach Go i Quest. Jeśli jednak chcecie korzystać ze swojego sprzętu audio, to nadal macie taką możliwość, bo urządzenie oferuje gniazdo jack.

Oculus Rift S

Nowe gogle wymagają do działania PC, z którym trzeba się oczywiście jakoś połączyć. W przypadku Rift S do komunikacji wykorzystano 5-metrowy przewód DisplayPort, zamiast 4-metrowego HDMI z pierwszego Rifta. Musimy też mieć wolny co najmniej jeden port USB 3.0. Co ciekawe, nie ma na ten moment mowy o kompatybilności z VirtualLink, choć może się to zmienić w przyszłości. Niemniej, w takiej sytuacji będziemy potrzebować odpowiedniej przejściówki na USB-C.

Poniżej znajdziecie minimalną specyfikację wymaganą do działania Oculus Rift S:

  • System operacyjny: Windows 10,
  • Procesor: Intel Core i3-6100, AMD Ryzen 3 1200, AMD FX-4350,
  • Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1050 Ti lub AMD Radeon RX 470,
  • Pamięć RAM: 8 GB,
  • Wyjście wideo: DisplayPort 1.2 (adapter mini DisplayPort do DisplayPort w zestawie),
  • Porty USB: 1x USB 3.0.

Oculus Rift S został wyceniony na 399 dolarów. Produkt trafi do sprzedaży wiosną tego roku.

Tu sprawdzisz cenę zwykłego modelu Oculus Rift

Źródło: Oculus
Ocena aktualności:
Brak ocen
Zaloguj się, by móc oceniać
kaczy99 (2019.03.20, 23:05)
Ocena: 12

0%
Krok w tył.
CryKon (2019.03.20, 23:31)
Ocena: -3

0%
Mam Odyssey+ od listopada 2018. Kupiłem na Black Friday 2018 i BigAppleBuddy mi to wysłał. Wyszło całkowicie kolo 530 EUR. Super zakup. Ten Oculus Rift juz ma nazwę w Internecie odkodowana. Oculus Rift S(hit) version.
Mr_Hyde (2019.03.21, 01:36)
Ocena: 2

0%
MRx21 @ 2019.03.21 01:10  Post: 1195326
kaczy99 @ 2019.03.20 23:05  Post: 1195305
Krok w tył.


Bo nie OLED? A na ki uj komu oled? Chyba tylko tylko tym co brędzlują się low persistencem...

SDE to powód który morduje RIFTA. Tylko jak ktoś jest dalekowidz to mógł się cieszyć SDE na RIFCIE oryginalnym.

A co więcej - to najwięcej na ten temat zazwyczaj wypowiadają się dekle, które NIGDY Headsetu takiego nie miały. Powiem tak - Nigdy więcej pentile w Headsetach.

Jak ktoś lubi motionblur na nowym rifcie to czemu nie. LCD poza szarą czernią to zagwarantuje.Do tego te 80hz to chyba żarcik... Dlaczego tylko Sony zastosowało OLEDa z pixelami RGB ... Nie dość, że mamy ekrany 120hz to SDE jest sporo mniejsze pomimo mniejszej rozdzielczości.
-=BENY=- (2019.03.21, 08:17)
Ocena: 11

0%
Jestem posiadaczem pierwszej wersji i ogromnym zwolennikiem tej technologii. Ale dla mnie jest to rozczarowanie. Jak na 3 lata różnicy to postęp wydaje się być naprawdę mały :| Rozwój VR wydaje się hamować i takimi premierami wcale go nie rozruszają.

Ten produkt to na pewno jest bezpośredni następca Rifta? Taki Rift 2.0? Bo wygląda mi to na kolejną wariację, a nie duży upgrade. Skoda.
hajper777 (2019.03.21, 08:29)
Ocena: 6

0%
Jak ma się nie hamować jak mało kto to kupuję. Osobiście mirndxu znajomymi nie mam nikogo kto by grał w gry przez vr. W Polsce ludzie bardziej kupią lepsze GPU niż vr
Giovanne (2019.03.21, 09:11)
Ocena: 3

0%
Dla mnie rozczarowanie. Liczyłem, że będę mógł zamienić Odyssey'a i Rifta na Rifta S, a się okazało, że nawet ciężko znaleźć powód by wymienić samego Rifta na Rift S.

Dodatkowo rozwala mnie cena na poziomie Questa, gdzie w Quescie mamy wbudowanego Snaptragona 835, jakiś RAM, 64GB pamięci wewnętrznej, baterię i lepsze ekrany, a Rift S zyskał tylko jedną więcej kamerkę i przewód względem Questa.
Zrozumiał bym jeszcze ten ruch jakby chcieli go sprzedawać za 199$ czy max 299$, bo to by była taka budżetowa wersja aby trafić do szerszego grona klientów.
Negratyw (2019.03.21, 10:30)
Ocena: 5

0%
Mr_Hyde @ 2019.03.21 01:36  Post: 1195330
MRx21 @ 2019.03.21 01:10  Post: 1195326
(...)


Bo nie OLED? A na ki uj komu oled? Chyba tylko tylko tym co brędzlują się low persistencem...

SDE to powód który morduje RIFTA. Tylko jak ktoś jest dalekowidz to mógł się cieszyć SDE na RIFCIE oryginalnym.

A co więcej - to najwięcej na ten temat zazwyczaj wypowiadają się dekle, które NIGDY Headsetu takiego nie miały. Powiem tak - Nigdy więcej pentile w Headsetach.

Jak ktoś lubi motionblur na nowym rifcie to czemu nie. LCD poza szarą czernią to zagwarantuje.Do tego te 80hz to chyba żarcik... Dlaczego tylko Sony zastosowało OLEDa z pixelami RGB ... Nie dość, że mamy ekrany 120hz to SDE jest sporo mniejsze pomimo mniejszej rozdzielczości.
czy ty wogole miales psvr na glowie?? co z tego ze sde mniejszy skoro taka kaszana na ekranie ze nic nie widac
Giovanne (2019.03.21, 10:42)
Ocena: 2

0%
CryKon @ 2019.03.20 23:31  Post: 1195307
Mam Odyssey+ od listopada 2018. Kupiłem na Black Friday 2018 i BigAppleBuddy mi to wysłał. Wyszło całkowicie kolo 530 EUR. Super zakup. Ten Oculus Rift juz ma nazwę w Internecie odkodowana. Oculus Rift S(hit) version.

Też wtedy kupiłem, tylko mnie całość wyszła jakieś €480 (€400 dla BAB i €80 z kawałkiem naliczył mi podatków FedEx).
Może mógłbyś mi pomóc, bo o ile z jakości obrazu jestem zadowolony tak kilka rzeczy mnie irytuje.
Wiesz może jak się robi Reset View bezpośrednio z menu WMR?
I czy można zbindować menu SteamVR np. pod jednym z przycisków Win zamiast pod gałkami?
I ostatnie, czy można gdzieś na stałe wyłączyć ten niebieski pasek (z napisem press Win+Y) blokujący kursor i przełączanie się pomiędzy oknami na pulpicie?


Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 40
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 40
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane