Aktualność
Adrian Kotowski, Piątek, 15 marca 2019, 21:02

Pokaz odpalony na Radeonie! W związku ze zbliżającą się konferencją GDC 2019 firma Crytek opublikowała w sieci demo Neon Noir, prezentujące możliwości silnika CryEngine w ray tracingu. Pokazany materiał wygląda naprawdę bardzo dobrze, ale najważniejsze jest to, że wszystkie zaprezentowane efekty można z dużą wydajnością wykonać zarówno na kartach Nvidii, jak i AMD.

Demo Neon Noir przygotowano bazując na silniku CryEngine 5.5 i korzystając z ulepszonej wersji techniki Total Illumination. Dzięki jej zastosowaniu możliwe było przygotowanie sceny ze śledzeniem promieni obliczanym w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie ma trafić do wszystkich deweloperów pracujących z silnikiem niemieckiej firmy jeszcze w tym roku, dzięki czemu tworzenie podobnych efektów w grach będzie prostsze niż kiedykolwiek.

Na wideo widzimy futurystycznego policyjnego drona, przemierzającego w deszczu puste ulice. Po drodze możemy rzucić okiem na masę różnych źródeł światła i wiele elementów, na których widać realistycznie wyglądające odbicia. Neony są odpowiednio odzwierciedlone na kałużach, a światło uliczne całkiem dobrze załamuje się na mokrej powierzchni. Wszystkie obliczenia dotyczące ray tracingu były w tym przypadku wykonywane na karcie AMD Radeon RX Vega 56, której cenę sprawdzicie tutaj.

Jest to o tyle interesujące, że Crytekowi udało się zachować odpowiednią wydajność na sprzęcie, który nie ma wyspecjalizowanych jednostek do śledzenia promieni. Firma przekonuje w ten sposób, że nie potrzebujemy GeForce’ów RTX 20, by uzyskać świetne efekty RT. Twórcy silnika zapewniają, że technika Total Illumination została odpowiednio przystosowana do obsługi przez w zasadzie wszystkie nowoczesne układy graficzne. Deweloperzy zamierzają ją dalej optymalizować, by zwiększyć wydajność, wykorzystując możliwości nowego sprzętu i nowoczesnych API takich jak Vulkan i DirectX 12.

Źródło: Crytek
Ocena aktualności:
Ocen: 16
Zaloguj się, by móc oceniać
Szambo (2019.03.15, 21:12)
Ocena: 69

0%
Oni to jednak potrafią.
SRB (2019.03.15, 21:14)
Ocena: 62

0%
RTX RIP.
goly (2019.03.15, 21:17)
Ocena: 70

0%
to tylko pokazuje co chciwe zielone ludki odwalili dla haj$u z RT
kadajo (2019.03.15, 21:19)
Ocena: 58

0%
Czas na Crysisa 4
KowalPachołekFocusa (2019.03.15, 21:20)
Ocena: 66

0%
Serio Nvidia?Znów to zrobiliście? Znów oszukaliście ludzi marketingowym bełkotem i GameWorksem pod tytułem RTX? Co powiecie teraz ludziom że coś takiego jest do uzyskania na Vedze 56?...
znafca (2019.03.15, 21:21)
Ocena: 55

0%
Crysis wroc!!!
Jedynka miala tyle hejterow, a ja wciaz uwazam ja za czesto niedoscigniony wzor. Bardzo szkoda bylo mi ze Crytek podupadl, ale moze jest jeszcze szansa!
Adolph (2019.03.15, 21:21)
Ocena: -2

0%
Może się da. Jednak zawsze z może być w uj szybciej i z jeszcze mniejszym spadkiem wydajności.
szefons (2019.03.15, 21:25)
Ocena: 57

0%
No to teraz wsadzili kij w mrowisko, ha ha.
lukadd (2019.03.15, 21:25)
Ocena: 16

0%
DXR w windows 10 wspiera różne gpu.
'Developers can use currently in-market hardware to get started on DirectX Raytracing. There is also a fallback layer which will allow developers to start experimenting with DirectX Raytracing that does not require any specific hardware support. '

Wszystko zależy od twórców gier, mają możliwości, mogą i na radkach zafundować efekty RT.
Tylko dla czego tego nie robią :E
Edytowane przez autora (2019.03.15, 21:26)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  140
Dobra wiadomość dla osób, które przymierzają się do zakupu laptopa. 26
Sprzęt dla wymagających. Thermalright Silver Arrow IB-E Extreme Rev. 17
Nietypowy sprzęt w kosmicznej cenie. 24
Największa pecetowa platforma przejdzie małą metamorfozę. 15
Na takie ogłoszenie czekaliśmy 15 długich lat. 20
Dwie gry w dwóch sklepach. 12
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane