Aktualność
Adrian Kotowski, Środa, 13 marca 2019, 15:28

Wielki i drogi. Asus wprowadził do sprzedaży monitor ROG Strix XG49VQ, oferujący ogromny ekran o proporcjach 32:9. Według producenta ma być to sprzęt idealny dla wymagających graczy pecetowych, szukających ulatrapanoramicznego wyświetlacza. Nie zabrakło tutaj również obsługi techniki HDR i zgodności z FreeSync 2. Użytkownik ma do dyspozycji wiele rozwiązań przygotowanych specjalnie z myślą o osobach grających na PC.

Asus ROG Strix XG49VQ jest pod względem specyfikacji bardzo podobny do opisywanego przez nas wczoraj monitora firmy Acer. Tutaj także mamy 49-calowy ekran VA o proporcjach 32:9, rozdzielczości 3840 x 1080 pikseli i odświeżaniu do 144 Hz. Kąty widzenia wynoszą po 178 stopni w pionie i poziomie, czas reakcji matrycy jest równy 4 ms, a technika FreeSync 2 HDR działa w zakresie od 48 Hz do 144 Hz.

Asus ROG Strix XG49VQ

Maksymalna jasność monitora jest na poziomie 450 cd/m2, natomiast współczynnik kontrastu to 3000:1. Ze względu na spore rozmiary panel został zakrzywiony, a promień krzywizny wynosi 1800 mm (1800R). Nie będzie również żadnych problemów z odtwarzaniem materiałów z HDR, bo urządzenie może pochwalić się uzyskaniem certyfikatu DisplayHDR 400. ROG Strix XG49VQ jest w stanie wyświetlić 16,7 mln kolorów, zapewniając 90 procent pokrycia przestrzeni barw DCI-P3.

Asus ROG Strix XG49VQ

Na pokładzie znalazło się miejsce dla dwóch 5-watowych głośników, gniazda audio i dwóch portów USB 2.0. Monitor wyposażono w trzy wejścia wideo: dwa HDMI 2.0 i jeden DisplayPort 1.2. Urządzenie oferuje kilka przydatnych funkcji, takich jak PiP (obraz obok obrazu) dla maksymalnie trzech źródeł, licznik klatek na sekundę, czy wyświetlany na środku ekranu celownik. Wysokość ekranu można regulować w zakresie 120 mm, a odchylenie od -5° do 20°. Monitor wyposażono w system VESA 100 x 100 mm do montażu na ścianie. Asus ROG Strix XG49VQ trafi do sklepów jeszcze w tym miesiącu, a jego cena ma wynieść 1099 euro.

Asus ROG Strix XG49VQ

Źródło: Asus
Ocena aktualności:
Brak ocen
Zaloguj się, by móc oceniać
czolgista778 (2019.03.13, 15:50)
Ocena: 0

0%
Jak daleko trzeba siedzieć od takiego dziwaka? Już z 34 ultrawide mam problem z kręceniem głową na prawo i lewo.
_ivanov_ (2019.03.13, 16:02)
Ocena: -1

0%
czolgista778 @ 2019.03.13 15:50  Post: 1193734
Już z 34 ultrawide mam problem z kręceniem głową na prawo i lewo.

Teraz pytanie, czy tą 34' masz zakrzywioną, czy nie. Bo to robi sporą różnicę ;)
azgan (2019.03.13, 16:56)
Ocena: 0

0%
W tej cenie HDR400? Litości.
supervisor (2019.03.13, 17:12)
Ocena: 3

0%
czolgista778 @ 2019.03.13 15:50  Post: 1193734
Jak daleko trzeba siedzieć od takiego dziwaka? Już z 34 ultrawide mam problem z kręceniem głową na prawo i lewo.

Za blisko siebie masz monitor.
XiaomiGorsze93 (2019.03.13, 19:35)
Ocena: 3

0%
na symulatory czy ścigałki no wręcz wymarzony.
Ale jakich my czasów dożyliśmy, że panoramiczne 16:9 wygląda na powszechnie dostępnych monitorach, jak niegdyś film 16:9 na starym CRT (tj. czarne pasy).
Plus duży za VESĘ (jednak da się, nawet w rogalu, czego niektórzy producenci zauważyć nie chcą), parametry wyglądają całkiem spoko, cena wysoka, ale nie absurdalnie wystrzelona w kosmos.
Ciekawe, co pokaże w recenzji tu i na portalach specjalistycznych od monitorów.
caleb12345 (2019.03.13, 20:19)
Ocena: 1

0%
Lepiej większy monitor 16:9 4K, ustawić wysoki FOV i siedzieć odpowiednio blisko, żeby całe pole widzenia pokryć.
W przypadku takich szerokich panoram albo siedzimy daleko, że pole widzenia w pionie jest niewystarczające, albo siedzimy blisko, że będziemy dużo kręcili głową. Tu w pionie mamy tylko 1080 pikseli, czyli jak fullHD.
supervisor (2019.03.13, 23:16)
Ocena: 1

0%
caleb12345 @ 2019.03.13 20:19  Post: 1193784
Lepiej większy monitor 16:9 4K, ustawić wysoki FOV i siedzieć odpowiednio blisko, żeby całe pole widzenia pokryć.
W przypadku takich szerokich panoram albo siedzimy daleko, że pole widzenia w pionie jest niewystarczające, albo siedzimy blisko, że będziemy dużo kręcili głową. Tu w pionie mamy tylko 1080 pikseli, czyli jak fullHD.

Jak musisz kręcić głową przy 34 ultrawide, oznacza to że siedzisz za blisko. Conajmniej na długość ramienia od monitora przy 27/34cal. Jesli przy takiej odległości masz problemy, to do okulisty.
Edytowane przez autora (2019.03.13, 23:18)
Rybaczek Koziołka (2019.03.14, 10:37)
Ocena: 0

0%
_ivanov_ @ 2019.03.13 16:02  Post: 1193736
czolgista778 @ 2019.03.13 15:50  Post: 1193734
Już z 34 ultrawide mam problem z kręceniem głową na prawo i lewo.

Teraz pytanie, czy tą 34' masz zakrzywioną, czy nie. Bo to robi sporą różnicę ;)


w wersji zakrzywionej musisz bardziej kręcić głową. geometria :)

aha, i jarne 1080px w pione z FHD, wielka szkoda. gdyby w pionie było 1200px, monitor byłby tego wart.

a co do czarnych pasów w grach na monitorach FullHD, to jest rzeczywiście żenada.
Edytowane przez autora (2019.03.14, 10:39)
znafca (2019.03.14, 17:42)
Ocena: 0

0%
Mam pytanie jak ma sie hdr do 16,7 mln kolorow. Nie za malo?
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  140
Dobra wiadomość dla osób, które przymierzają się do zakupu laptopa. 26
Sprzęt dla wymagających. Thermalright Silver Arrow IB-E Extreme Rev. 17
Nietypowy sprzęt w kosmicznej cenie. 24
Największa pecetowa platforma przejdzie małą metamorfozę. 15
Na takie ogłoszenie czekaliśmy 15 długich lat. 20
Dwie gry w dwóch sklepach. 12
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane