Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 12 marca 2019, 13:56

Ultrapanoramiczny wyświetlacz dla graczy. Acer pokazał dzisiaj swój nowy monitor EI491CR, wyposażony w bardzo duży ekran o proporcjach 32:9. Ze względu na swoją specyfikę produkt ma się świetnie nadawać do gier i pracy z wieloma otwartymi oknami. Urządzenie Acera zgodne jest z techniką FreeSync 2 HDR i spełnia wymagania standardu VESA DisplayHDR 400.

Acer EI491CR to monitor o przekątnej 49’’, wyposażony w panel VA o rozdzielczości 3840 x 1080 pikseli i odświeżaniu 120 Hz, z możliwością „podkręcenia” do 144 Hz. Promień krzywizny wynosi 1800 mm (1800R), kąty widzenia to 178 stopni w pionie i poziomie, a czas reakcji jest równy 4 ms (GtG). Producent podaje maksymalną jasność urządzenia na poziomie 400 cd/m2 i kontrast statyczny 3000:1.

Acer EI491CR

EI491CR pozwala wyświetlić 16,7 mln kolorów i zapewnia 90 procent pokrycia przestrzeni DCI-P3. Jak wspomnieliśmy wcześniej, produkt obsługuje technikę FreeSync 2 HDR, która działa w zakresie od 48 Hz do 120 Hz. Co ważne, można ją aktywować zarówno po DisplayPorcie, jak i HDMI. Co do samych złączy, to w zestawie znajdziemy jeden DisplayPort 1.2, jedno gniazdo HDMI 2.0 i dwa HDMI 1.4. Na pokładzie znalazły się również dwa 3-watowe głośniki.

Acer EI491CR

Regulacja położenia wyświetlacza jest mocno ograniczona, bo według Acera zmienić można jedynie odchylenie w zakresie -5° do 15°. Acer EI491CR został wyceniony na 899 dolarów i już zaczyna pojawiać się w wielu zachodnich sklepach. Jeśli szukacie innych monitorów Acera, to tutaj znajdziecie ofertę modeli dostępnych w Polsce.

Acer EI491CR

Źródło: Acer
Ocena aktualności:
Ocen: 1
Zaloguj się, by móc oceniać
rops (2019.03.12, 15:40)
Ocena: -2

0%
EI491CR pozwala wyświetlić 16,7 mln kolorów i zapewnia 90 procent pokrycia przestrzeni

A HDR czasami mieć więcej kolorów?
Negratyw (2019.03.12, 15:56)
Ocena: 1

0%
rops @ 2019.03.12 15:40  Post: 1193536
EI491CR pozwala wyświetlić 16,7 mln kolorów i zapewnia 90 procent pokrycia przestrzeni

A HDR czasami mieć więcej kolorów?
hdr to rodzaj sygnału/danych a nie ilosc kolorów...przykladowo na zwyklym ps4 odpalisz gry w trybie HDR ale nie w szerokim gamucie....co najwyzej bedziesz mial podbita jasnosc gdzie jest duzo nitów...
KamiKAzeDBC (2019.03.12, 16:25)
Ocena: -3

0%
Po co gamingowy 32:9? Ludzi zamiast kupić 21:9 dają się dymać i kupują panoramę. Stary monitor bez przyszłości. No i później kupują drugi bo miejsca mało. I 3 bo coś tam.

Na koniec dodam, że TV są 16:9, a gry się robi na konsole... Tyle w temacie.
malik (2019.03.12, 23:48)
Ocena: 1

0%
dalej unikają podawania PPI
16,7 mln kolorów czyli kolor 8bitowy !! 90 procent pokrycia przestrzeni DCI-P3 to jakiś żart przecież do 100 lat temu było , czyli ten monitor wyświetla około połowy widzialnych kolorów .
a gdzie kolor chociaż 10bitowy.
i jeszcze takie pieniądze, nabijanie w butelkę
w monitorach od 10 lat stoją w miejscu i udają postęp
Minciu (2019.03.13, 07:32)
Ocena: 0

0%
KamiKAzeDBC @ 2019.03.12 16:25  Post: 1193550
Po co gamingowy 32:9? Ludzi zamiast kupić 21:9 dają się dymać i kupują panoramę. Stary monitor bez przyszłości. No i później kupują drugi bo miejsca mało. I 3 bo coś tam.

Na koniec dodam, że TV są 16:9, a gry się robi na konsole... Tyle w temacie.


16:9 to Panorama
21:9 to Ultra Panorama - Ultra Wide.
32:9 to już Super Ultra Panorama - Super Ultra Wide

Problemem jest fakt, że tak szeroki monitor prędzej będzie nadawał się do pracy niż do grania.

Gry przeważnie są robione na konsole ale nie maja problemów z 21:9 czy nawet 32:9. Tylko że już w Ultra Wide 800mm szerokim korzystanie z bocznych mini mapek czy innych elementów interfejsu staje się dość uciążliwe. Szczególnie jak w jednej w każdej grze mini mapa ląduje w innym narożniku. Tutaj w jamniku mamy 120mm szerokość ekranu. Czyli realnie funkcjonalność kończy się na wyścigówkach.

Nawet 43' 16:9 ma niecały metr szerokości. Taki jamnik będzie uciążliwy do grania bo jest za szeroki. A pozycje elementów interfejsu po bokach mają ustalone pozycje liczone od krawędzi ekranu. Nie da się ich przesunąć bardziej do środka.

Czepianie się 8 bitów jest bez sensu. Lepiej powiedzieć wprost, monitor 1080P za tysiąc dolarów to straszna drożyzna. W tej cenie do pracy lub grania można kupić sobie sensowniejszą przestrzeń roboczą.

Szwarcu (2019.03.13, 15:11)
Ocena: 1

0%
Minciu @ 2019.03.13 07:32  Post: 1193649

Nawet 43' 16:9 ma niecały metr szerokości. Taki jamnik będzie uciążliwy do grania bo jest za szeroki. A pozycje elementów interfejsu po bokach mają ustalone pozycje liczone od krawędzi ekranu. Nie da się ich przesunąć bardziej do środka.

Jak 43' w 16:9 może być jamnikiem? Ekran będzie duży owszem, ale wszystko będzie skalować się elegancko i minimapki będą tak samo w rogach jak przy 22' w 16:9.
Edytowane przez autora (2019.03.13, 15:13)
Minciu (2019.03.13, 20:23)
Ocena: 0

0%
A kto powiedział że to jamnik?

Po prostu ewidentnie pokazuje jak za szeroki jest monitor z recenzji.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 5
Niezła promocja dla kinomaniaków. 3
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 32
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane