aktualności

Nvidia przedstawia zależność między wysoką płynnością rozgrywki a wynikami graczy w grach battle royale

48 7 marca 2019, 19:32 Adrian Kotowski

Im więcej, tym lepiej. Nvidia przygotowała całkiem interesującą publikację na temat powiązania liczby generowanych klatek z wynikami osiąganymi podczas grania w gry. Jak podaje firma, wyższa płynność zapewnia zauważalną przewagę nad użytkownikami posiadającymi słabszy sprzęt, co akurat nie jest niczym szczególnie odkrywczym. Zieloni wykazali jednak, jak wyglądają te różnice i wnioski są naprawdę ciekawe.

Nvidia wzięła na tapet popularne produkcje z gatunku battle royale, takie jak PUBG, Fortnite, COD: Black Ops 4 – Blackout i Apex Legends, by sprawdzić, jak wyższa liczba generowanych klatek wpływa na rozgrywkę. Według zielonych, aż 99 procent profesjonalnych graczy korzysta z monitorów o odświeżaniu minimum 144 Hz, a 30 procent z nich używa wyświetlaczy 240 Hz. Mają ku temu oczywiście powody, bo wysoka płynność w grze oznacza również niskie opóźnienia. Patrząc na załączoną grafikę i wiedząc, że segmenty Game Engine, Direct X Render i GPU Render mają dokładnie to samo opóźnienie jest jasne, że im szybciej GPU poradzi sobie z tymi etapami, tym szybciej obraz na naszym monitorze zostanie zaktualizowany.

Na załączonym wyżej wykresie widać, jak mocno może różnić się opóźnienie w zależności od wybranego układu graficznego. Największe będzie odczuwalne na iGPU Intel HD Graphics 630, co było do przewidzenia ze względu na bardzo niską wydajność chipu. Z kolei najlepiej wypada GeForce RTX 2080 (tu sprawdzicie jego cenę), który jest w stanie generować setki klatek na sekundę. Ciekawiej robi się jednak dalej, bo zbadano powiązanie liczby wyświetlanych klatek na sekundę ze współczynnikiem K/D (zabić do śmierci).

Widoczne wyżej wykresy bazują na danych zbieranych anonimowo podczas działania funkcji GeForce Experience Highlights w grach Fortnite i PUBG. Okazało się, że posiadacze najnowszych i najwydajniejszych kart Nvidii mieli średnio o 53 procent lepszy wskaźnik K/D od osób grających na starej serii GTX 600. Interesujące jest również kolejne zestawienie, w którym przyjrzano się poprawie statystyk w czasie, który został poświęcony na granie. Tutaj znowu najlepiej wypadali ci gracze, którzy korzystali z najlepszego sprzętu (w tym przypadku kart GTX 1080 i GTX 1080 Ti). Według firmy, właściciel mocnych GPU byli w stanie czerpać korzyści z posiadanego sprzętu i nie byli ograniczani przez możliwości kart, więc zdobywali zauważalną przewagę nad osobami mającymi słabsze zestawy komputerowe.

Nvidia przekonuje ponadto, że przynajmniej w przypadku gier battle royale, 144 Hz stanie się nowym standardem, takim jakim dla branży pecetowej przez lata było 60 Hz. Dlatego razem z zakupem mocnej karty graficznej powinno pójść kupno monitora oferującego wysoką częstotliwość odświeżania. Oczywiście Nvidia ma tutaj na myśli przede wszystkim konstrukcje z G-Sync, ale to akurat nie dziwi - przecież producent musi promować swoje rozwiązanie. Na sam koniec zieloni postanowili pochwalić się wydajnością swoich nowych kart graficznych z rodziny Turing, od modelu GeForce GTX 1660 Ti (tu sprawdzicie jego cenę) do RTX 2080 Ti. Wszystkie te konstrukcje maja zapewniać co najmniej 120 kl./s w popularnych produkcjach battle royale, a więc w domyśle mają gwarantować przewagę nad innymi graczami.   

Źródło: Nvidia
luk21plZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
luk21pl2019.03.07, 19:39
49#1
Oj sprzedaż spada
mefisto777Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mefisto7772019.03.07, 19:42
35#2
Kupując 4 RTX2080Ti będziesz o 120% lepszy od przeciętnego gracza wyposażonego w GTX1060, według tych wykresów.
Jakaś masakra taka analiza, gdzie FrameTime/ustawienia/ping*/konfiguracja sprzętu.

GeForce Experience nie używam bo po co zaśmiecać system, jeszcze anonimowo* zbierają dane, a RODO gdzie?
DisconnecTZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DisconnecT2019.03.07, 19:48
29#3
Dupki im się palą żeby czym prędzej wyczyścić magazyny bez obniżek.
Wiedzą też doskonale że przy następnej generacji nie poszaleją z cenami, bo równolegle będą premiery nowych konsol.
*Konto usunięte*2019.03.07, 20:18
17#4
dokładnie dupsko sie pali oi pali ,wiekszosc kumatych woli po koparkowe 60fpsow niz ich nowe 120 fps za plus 400zeta
Edytowane przez autora (2019.03.07, 20:19)
SundayUserZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SundayUser2019.03.07, 20:25
19#5
Banialuki Made by nGreedia.
Bo oczywiście K/D ratio zależy od ilości wydanych cebul na zielone GPU. Skill ma marginalne znaczenie :D

@hary76 też kupiłeś RX570 po koparce? :P
ropsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rops2019.03.07, 20:39
28#6
SundayUser @ 2019.03.07 20:25  Post: 1192692
Banialuki Made by nGreedia.
Bo oczywiście K/D ratio zależy od ilości wydanych cebul na zielone GPU. Skill ma marginalne znaczenie :D

@hary76 też kupiłeś RX570 po koparce? :P

Racja. Raczej bym powiedział, ze bardzo dobrzy gracze po prostu inwestują w bardzo dobry sprzęt bo bardzo poważnie podchodzą do tematu. Reszta gra na tym co ma i tyle.

W multi jednak lepiej na konsoli grać, mniej oszustów i zdecydowana większość ma ten sam sprzęt.
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2019.03.07, 20:41
-3#7
Głupoty oj głupoty, co mnie obchodzą gry BR, oj pali im się tyłek oj pali.
termitxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
termitx2019.03.07, 20:44
25#8
Już pędzę do sklepu po RTXa 2080 i monitor 240 Hz, będę niepokonany we wszystkich grach! Już możecie zazdrościć :P
SajlorMunZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SajlorMun2019.03.07, 20:51
-22#9
Stjepan @ 2019.03.07 20:41  Post: 1192698
Głupoty oj głupoty, co mnie obchodzą gry BR, oj pali im się tyłek oj pali.

Nie im się pali tyłek (bo zyski mają dobre, co nawet jest w newsach na PCL), tylko was boli dupsko, że nie macie porządnego sprzętu.

Czy się to komuś podoba, czy nie, umiejętności to tylko część sukcesu. Potrzeba także dobrego sprzętu. W przypadku gier fps nastawionych na bezpośrednią rywalizację i grę reakcyjną niskie opóźnienia to podstawa. Tak samo istotna jest myszka czy klawiatura. Osoba z dobrym sprzętem zdecydowanie lepiej będzie sobie radzić. Nie wiem czy jest to akurat 50%, ale nawet po sobie widzę drastyczną różnicę na plus. Tak jak kiedyś w PUBG przykladowo miałem problem by zabić kogoś w bezpośrednim starciu, to teraz ich po prostu miażdżę. Właśnie dzięki małym opóźnieniom.

I wszystko to o czym mówi nVidia nie jest żadnym odkryciem. Było to wiadomo od zawsze. Po prostu niektórzy ludzie nie chcą się pogodzić z tym faktem. Wg nich pewnie i wyścig F1 by wygrali Fiatem 126P. Bo liczy się tylko skill.
Edytowane przez autora (2019.03.07, 21:02)
Fr0styyyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Fr0styyy2019.03.07, 20:52
Nie zmienia to faktu i jest nie kwestionowane i niezaprzeczalne, że większa wydajność = większy komfort i płynność gry co za tym idzie lepsze wyniki ;)
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.
1