Aktualność
Adrian Kotowski, Środa, 6 marca 2019, 20:16

Fani HEDT mogą zacierać ręce. AMD udostępniło nową prezentację kierowaną do inwestorów, w której ujawnia plany na 2019 rok. Firma potwierdziła, że zamierza w tym roku wprowadzić na rynek procesory Ryzen Threadripper 3. generacji, o czym do tej pory nigdzie nie wspominała. Najwydajniejsze jednostki kierowane m.in. do domowych stacji roboczych, trafią do sprzedaży po premierze Ryzenów 3000, czego można się było oczywiście spodziewać.

W opublikowanej prezentacji widzimy, że 3. generacja jednostek Ryzen Threadripper znalazła się na samym końcu listy, a AMD nie zdecydowało się niestety na ujawnienie choćby przybliżonego okresu wprowadzenia ich na rynek. Wiemy jedynie, że przed platformą HEDT czerwoni odświeżą desktopowe Ryzeny, których premierę wyznaczono na połowę tego roku. Tutaj nie ma żadnych zaskoczeń, bo o takim terminie producent wspominał m.in. na styczniowych targach CES 2019.

Wiemy również, że AMD chce rozszerzyć swoje portfolio jednostek mobilnych o drugą generację chipów Ryzen Pro Mobile. Ich lista powinna zostać ujawniona wiosną tego roku. Na innym slajdzie podmiot chwali się serią Vega, która według niego również ma odgrywać ważną rolę w tym roku. Firma wymienia tutaj niemłode już modele RX Vega 56 i RX Vega 64, których popularność na rynku sprzętu dla graczy jest bardzo mała.

Wracając do tematu nowych Threadripperów, najważniejszym pytaniem jest, ile rdzeni AMD postanowi zaoferować swoim klientom. Teoretycznie możemy otrzymać nawet 64-rdzeniowe chipy, będące odpowiednikami serwerowych układów Epyc. Trudno jednak powiedzieć, czy z perspektywy rynku oraz samego producenta tak potężny CPU ma w ogóle sens. Trzeba też pamiętać, że pierwsze modele Threadripperów oferowały dokładnie o połowę mniej rdzeni niż procesory Epyc 1. generacji.

Sprawdź cenę procesora AMD Ryzen Threadripper 2950X

Źródło: AMD
Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
amb00 (2019.03.06, 20:32)
Ocena: 15

0%
Mam nadzieję, że producenci oprogramowania zobaczą postęp na rynku CPU i zaczną robić oprogramowanie, które zrobi pożytek z ponad 32 rdzeni. Bo w przeciwnym wypadku w wielu sytuacjach nie będzie dużych korzyści z takiego 64-rdzeniowego Threadrippera(o ile oczywiście będzie miał tyle rdzeni).
Edytowane przez autora (2019.03.06, 20:32)
sprzetowiec90 (2019.03.06, 20:43)
Ocena: 18

0%
amb00 @ 2019.03.06 20:32  Post: 1192423
Mam nadzieję, że producenci oprogramowania zobaczą postęp na rynku CPU i zaczną robić oprogramowanie, które zrobi pożytek z ponad 32 rdzeni. Bo w przeciwnym wypadku w wielu sytuacjach nie będzie dużych korzyści z takiego 64-rdzeniowego Threadrippera(o ile oczywiście będzie miał tyle rdzeni).


Co nie zmienia rzeczy ze moga wypuscic taki 64rdzeniowy proc zeby pokazac chocby i intelowi. Jak komus bedzie potrzeba 64c to se kupi i tyle.
Ania1984 (2019.03.06, 21:19)
Ocena: 34

0%
Markus_TVN @ 2019.03.06 21:04  Post: 1192438
Dla masowego odbiorcy gracza wysoko taktowany 24 rdzeniowiec będzie strzałem w dziesiątkę . 20jaj i 4.8-5GHz to minimum jakie oczekuje od AMD


Haha co ? Dla masowego odbiorcy / gracza 24 rdzeniowiec będzie strzałem w dziesiątkę ?? :D Chyba najwcześniej w okolicach 2025 roku, 3nm i liftu konsol kolejnej generacji. Jeszcze powiedz, że masz na myśli 24 rdzenie 48 wątków :D Jak gry będą wykorzystywać 16 rdzeni 32wątki za parę ładnych lat to będzie mega sukces. Przecież kolejna generacja konsol będzie miała 8 rdzeni 16 wątków..
Kenjiro (2019.03.06, 21:27)
Ocena: 16

0%
amb00 @ 2019.03.06 20:32  Post: 1192423
Mam nadzieję, że producenci oprogramowania zobaczą postęp na rynku CPU i zaczną robić oprogramowanie, które zrobi pożytek z ponad 32 rdzeni. Bo w przeciwnym wypadku w wielu sytuacjach nie będzie dużych korzyści z takiego 64-rdzeniowego Threadrippera(o ile oczywiście będzie miał tyle rdzeni).

Gdyby to było takie proste, to by się robiło, ale niektórych rzeczy się nie da. Np. w Windowsie wątek GUI może być tylko jeden (PS. na proces oczywiście, niby można zrobić osobne wątki GUI na każde okno, ale to więcej problemów niż korzyści). Aby coś wyświetlić, musisz kombinować z synchronizacją wątków, przekazywaniem danych pomiędzy nimi i liczyć, że niczego nie przeoczysz i na wszystkie okazje napiszesz testy, inaczej Twój program zacznie się sypać jak domek z kart.
Edytowane przez autora (2019.03.06, 21:31)
lolek.olo (2019.03.06, 21:44)
Ocena: 17

0%
Ania1984 @ 2019.03.06 21:19  Post: 1192440
Markus_TVN @ 2019.03.06 21:04  Post: 1192438
Dla masowego odbiorcy gracza wysoko taktowany 24 rdzeniowiec będzie strzałem w dziesiątkę . 20jaj i 4.8-5GHz to minimum jakie oczekuje od AMD


Haha co ? Dla masowego odbiorcy / gracza 24 rdzeniowiec będzie strzałem w dziesiątkę ?? :D Chyba najwcześniej w okolicach 2025 roku, 3nm i liftu konsol kolejnej generacji. Jeszcze powiedz, że masz na myśli 24 rdzenie 48 wątków :D Jak gry będą wykorzystywać 16 rdzeni 32wątki za parę ładnych lat to będzie mega sukces. Przecież kolejna generacja konsol będzie miała 8 rdzeni 16 wątków..

Jeśli gra będzie w stanie wykorzystać efektywnie 16 wątków, to bardzo prawdopodobne, że więcej również będzie w stanie wykorzystać, po niewielkiej modyfikacji kodu. To nie przejście z 1 wątku na 2, czy z 2 na 4. Wówczas można było precyzyjnie wskazywać co ma liczyć dany wątek. Konkretny typ danych na konkretny wątek. W przypadku oprogramowania pisanego na 16 wątków, nie ma innego racjonalnego wyjścia jak, dynamiczne i elastyczne przydzielanie zadań dostępnym rdzeniom/wątkom. 'Ręczne' optymalizowanie procesów pod konkretnie 16 wątków, to nieracjonalne pod względem kosz/efekt rozwiązanie.
coldfire (2019.03.06, 22:00)
Ocena: 9

0%
Wyjaśniłeś dobrze. Ale wirtualki to tylko niewielka część wielkiego tortu.
amb00 (2019.03.06, 22:04)
Ocena: 5

0%
Kenjiro @ 2019.03.06 21:27  Post: 1192443
amb00 @ 2019.03.06 20:32  Post: 1192423
Mam nadzieję, że producenci oprogramowania zobaczą postęp na rynku CPU i zaczną robić oprogramowanie, które zrobi pożytek z ponad 32 rdzeni. Bo w przeciwnym wypadku w wielu sytuacjach nie będzie dużych korzyści z takiego 64-rdzeniowego Threadrippera(o ile oczywiście będzie miał tyle rdzeni).

Gdyby to było takie proste, to by się robiło, ale niektórych rzeczy się nie da. Np. w Windowsie wątek GUI może być tylko jeden (PS. na proces oczywiście, niby można zrobić osobne wątki GUI na każde okno, ale to więcej problemów niż korzyści). Aby coś wyświetlić, musisz kombinować z synchronizacją wątków, przekazywaniem danych pomiędzy nimi i liczyć, że niczego nie przeoczysz i na wszystkie okazje napiszesz testy, inaczej Twój program zacznie się sypać jak domek z kart.

Wiem, że rozdzielenie jakiegoś zadania na wątki może być trudne i nawet nie zawsze jest możliwe. Jednak silniki graficzne czy profesjonalne oprogramowanie powinno dać się podzielić na dużo wątków.
sprzetowiec90 @ 2019.03.06 20:43  Post: 1192430
amb00 @ 2019.03.06 20:32  Post: 1192423
Mam nadzieję, że producenci oprogramowania zobaczą postęp na rynku CPU i zaczną robić oprogramowanie, które zrobi pożytek z ponad 32 rdzeni. Bo w przeciwnym wypadku w wielu sytuacjach nie będzie dużych korzyści z takiego 64-rdzeniowego Threadrippera(o ile oczywiście będzie miał tyle rdzeni).


Co nie zmienia rzeczy ze moga wypuscic taki 64rdzeniowy proc zeby pokazac chocby i intelowi. Jak komus bedzie potrzeba 64c to se kupi i tyle.

Jeśli nadal dużo gier i profesjonalnego oprogramowania będzie używać maksymalnie kilku wątków, to nie będzie wielu ludzi potrzebować 64-rdzeniowych procesorów. Bo po co im by był taki, skoro np. 16-rdzeniowiec zapewni im taką samą wydajność, a może nawet wyższą dzięki wyższemu taktowaniu.
iD4Ru73K (2019.03.06, 22:12)
Ocena: 7

0%
Markus_TVN @ 2019.03.06 21:04  Post: 1192438
Dla masowego odbiorcy gracza wysoko taktowany 24 rdzeniowiec będzie strzałem w dziesiątkę . 20jaj i 4.8-5GHz to minimum jakie oczekuje od AMD


W booście przez 10 sekund. Nie chcę wiedzieć z którego drzewa zalazłeś.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 23
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 23
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane