aktualności

Nvidia GeForce 419.35 WHQL - nowe sterowniki dostępne do pobrania

8
5 marca 2019, 16:55 Adrian Kotowski

Paczka z optymalizacjami dla Apex Legends. Nvidia wydała dzisiaj nowy pakiet sterowników GeForce 419.35 WHQL, zapewniający najlepszą obsługę kilku nowych produkcji. Oprogramowanie gwarantuje też zgodność z trzema nowymi monitorami kompatybilnymi z G-Sync. Jak zwykle nie zabrakło poprawek błędów, ale równocześnie pojawiły się kolejne usterki.

Nvidia GeForce 419.35 WHQL to sterowniki, które mają zagwarantować odpowiednie działanie gier Apex Legends, Tom Clancy’s The Division II (sprawdź cenę gry) i Devil May Cry 5. Drivery mają również odpowiednie profile dla trzech monitorów dodanych do listy kompatybilnych z G-Sync: BenQ XL2540-B, Acer XF250Q i Acer ED273. Wśród nowości wymieniono ponadto obsługę CUDA 10.1, zaktualizowany Panel sterowania Nvidia oraz dwa profile 3D Vision dla gier:

  • Devil May Cry 5 – włączenie niezalecane,
  • Total War: Three Kingdoms – przyzwoita obsługa.

Na liście naprawionych błędów wymieniono:

  • usunięto usterkę, przez którą podczas używania monitora z G-Sync i monitora kompatybilnego z G-Sync (Adaptive Sync), działających w trybie klonowania, mógł pojawić się problem objawiający się błyskaniem pierwszego z wymienionych ekranów w czasie rozgrywki,
  • podczas rozgrywki w Apex Legends nie pojawia się już błąd DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG, który powodował wyłączenie się gry,
  • naprawiono błąd powodujący pikselizację obrazu podczas gry w Hitmana 2,
  • mgła PhysX w Batman: Arkham Origin jest już renderowana poprawnie,
  • naprawiono problem z rozpraszaniem dymu PhysX w grze Assassin’s Creed IV: Black Flag, uruchomionej na karcie GeForce RTX 2080 (tu sprawdzicie jej cenę),
  • Microsoft.Photos.exe nie wyłącza się już samoczynnie,
  • usunięto problem zbyt wysokiego użycia procesora przez NVDisplay.Container.exe.

Zestawienie problemów, które czekają na eliminację, wygląda tak:

  • możliwe pojawienie się przekłamań graficznych kursora, podczas najechania nim na link w przeglądarce Firefox,
  • możliwe pojawienie się losowych mignięć ekranu widocznych na konfiguracjach wielomonitorowych,
  • możliwe pojawienie się wielu błędów i BSOD podczas grania w ARK Survival,
  • możliwe wystąpienie migotania obrazu i wyłączenia się gry Star Citizen na kartach Turing,
  • wywołanie funkcji Ansel w Shadow of the Tomb Raider może powodować spowolnienie gry lub jej wyłączenie,
  • przełączenie opcji HDR w grze Tom Clancy’s The Division II odpalonej na konfiguracji SLI może spowodować, że ekran przestanie odpowiadać lub stracimy sygnał,
  • przełączenie się pomiędzy zadaniami (Alt + Tab) podczas gry Far Cry: New Dawn, odpalonej w trybie DX11 i z aktywnym HDR może spowodować zwiększenie jasności i prześwietlenie kolorów, jeśli funkcja HDR nie zostanie domyślnie włączona w ustawieniach Windows 10.

Sterowniki Nvidia GeForce 419.45 WHQL pobierzecie przy pomocy programu GeForce Experience lub ze strony zielonych, klikając na ten link. Należy pamiętać, że drivery przeznaczone są tylko dla 64-bitowych systemów Windows.

Źródło: Nvidia
PutoutZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Putout2019.03.05, 17:49
premiera dmc 5 już za 3 dni. dobrze że zieloni już są przygotowani bo pewnie niebawem redakcje zaczną robić testy. czerwonki jeszcze bez wsparcia... oby znowu nie było tak że wyjdzie gra a sterowniki dopiero po kilku dniach.
UlvarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ulvar2019.03.05, 18:20
-2#2
co kilka dni nowy driver nv...
Zawsze mnie zastanawoało czy nie można aktualizowac kilku plików zamiast za każdym razem ~500MB+ pobierania itp?
Czy naprawdę każdy plik zawiera zmiany w porównaniu z poprzednią wersją??
waszuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
waszu2019.03.05, 19:57
Ulvar @ 2019.03.05 18:20  Post: 1192120

Czy naprawdę każdy plik zawiera zmiany w porównaniu z poprzednią wersją??

Cała zabawa polega na tym, że nie wiadomo jaką masz poprzednią wersję, i sterownik musi umożliwiać od zera.
Jak chcesz mniejsze, to masz do wyboru:
a) przygotować tyle paczek ile poprzednich wersji sterowników + mieć nadzieje że mechanizm wykrywania nie zawiedzie
b) dynamicznie generować pakiety aktualizacji na podstawie danych otrzymanych, z powiedzmy, geforce experience - co wymaga napisania, utrzymania, zdebugowania, nie wspominając o dynamicznym cyfrowym podpisaniu żeby nikt w locie nie podmienił plików.
Czyli w skrócie 'dużo pierdzielenia się' co przy dostępności gigabitowych łącz konsumenckich nie przekłada się na nic. Poza narzekaniem że same małe paczki, nie można czystej instalacji zrobić :E
PutoutZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Putout2019.03.05, 20:18
-2#4
Ulvar @ 2019.03.05 18:20  Post: 1192120
co kilka dni nowy driver nv...
Zawsze mnie zastanawoało czy nie można aktualizowac kilku plików zamiast za każdym razem ~500MB+ pobierania itp?
Czy naprawdę każdy plik zawiera zmiany w porównaniu z poprzednią wersją??


to nie Linux. tu za każdym razem dostajesz całą bazę co jest głupie. w 2019 producenci mogliby już umożliwiać aktualizację za pomocą delta (tak jak robi to nawet Microsoft przy W10).

waszu @ 2019.03.05 19:57  Post: 1192140

b) dynamicznie generować pakiety aktualizacji na podstawie danych otrzymanych, z powiedzmy, geforce experience - co wymaga napisania, utrzymania, zdebugowania, nie wspominając o dynamicznym cyfrowym podpisaniu żeby nikt w locie nie podmienił plików.
Czyli w skrócie 'dużo pierdzielenia się' co przy dostępności gigabitowych łącz konsumenckich nie przekłada się na nic. Poza narzekaniem że same małe paczki, nie można czystej instalacji zrobić :E


proszę cie. nawet ja byłbym w stanie napisać prosty program porównujacy sumy kontrolne (lub bardziej podstawowe parametry takie jak wersja czy data) który umożlwiałby dobranie odpowiednich plików z serwera. to jest robota na maks kilka godzin.
musi istnieć jakiś inny powód dla którego nvidia tego nie robi ale skoro ms umożliwia aktualizacje delta programu wielokrotnie bardziej skomplikowanego niż paczka sterowników to nvidia prawdopodobnie z premedytacją nie udostępniła tej opcji.
nawet amd ma jakiś web installer ale to też tylko półśrodek.

a co do gigabitowych łącz to akurat w usa bardzo popularne są limity łącza zwłaszcza w stanach gdzie miejscowości są rzadziej ulokowane.
UlvarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ulvar2019.03.05, 21:01
-4#5
ale co minusów nazbieram to moje ^^.
Dziękuję kolegom wyżej za odpowiedź, bo mój poprzedni post był pośrednio pytaniem.

PS. Kolejnym powodem czemu bym chciał takie rozwiązanie jest uwaga uwaga :
sprawdźcie sobie ile waży folder instalacyjny nvidii. Nie mówie o samych sterownikach tylko miejscu gdzie trzyma instalatory rozpakowane z KAŻDEJ wersji którą pobierze.
Program files/ Nvidia Corporation/installer 2
u mnie w tej chwili prawie 9GB.
Fajnie jak stare instalatory zajmują 1/24 SSD (240GB)
I fajnie jak same się nie czyszczą nigdy.
(ccleaner też ich nie rusza, w sumie żaden czyściciel prócz shift+del)
Edytowane przez autora (2019.03.05, 21:04)
amp41Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
amp412019.03.05, 23:06
-4#6
Powinni dodawać stery do każdej gry...sprawdzam i 940 MB ale jak się robi nakładki przez WU to pewnie tak jest a wiadomo jak ze sterownikami i problemami z ich pozostałościami jest,dlatego istnieje DDU.
Edytowane przez autora (2019.03.05, 23:11)
UlvarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ulvar2019.03.06, 07:54
amp41 @ 2019.03.05 23:06  Post: 1192186
Powinni dodawać stery do każdej gry...sprawdzam i 940 MB ale jak się robi nakładki przez WU to pewnie tak jest a wiadomo jak ze sterownikami i problemami z ich pozostałościami jest,dlatego istnieje DDU.

ta, bo 99% użytkowników wie co to DDU.
Masz geforce experience i on Ci aktualizuje i tyle.
Nikt z normalnych userów nie dowie się czemu mu znika miejsce bez pomocy czyjejś.
waszuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
waszu2019.03.06, 16:46
-1#8
Putout @ 2019.03.05 20:18  Post: 1192143

proszę cie. nawet ja byłbym w stanie napisać prosty program porównujacy sumy kontrolne (lub bardziej podstawowe parametry takie jak wersja czy data) który umożlwiałby dobranie odpowiednich plików z serwera. to jest robota na maks kilka godzin.
musi istnieć jakiś inny powód dla którego nvidia tego nie robi ale skoro ms umożliwia aktualizacje delta programu wielokrotnie bardziej skomplikowanego niż paczka sterowników to nvidia prawdopodobnie z premedytacją nie udostępniła tej opcji.
nawet amd ma jakiś web installer ale to też tylko półśrodek.
.

Nie no jasne, przy okazji musisz tylko jeszcze napisać i utrzymać bakend który to robi, rozwiązać to po stronie klienta, no i rozwiązać problem certyfikacji sterowników dla windowsa - delty nie certyfikujesz. Więc tak, najłatwiejsza rzecz jest prosta, trudne prawdopodobnie nie są warte wysiłku nawet pod względem utrzymywalności :E
Edytowane przez autora (2019.03.06, 16:46)
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1