aktualności

GOG zwalnia pracowników - powodem mają być problemy finansowe platformy

30 26 lutego 2019, 14:44 Adrian Kotowski

Sklep pod coraz większą presją ze strony konkurencji. GOG zwolnił ponad 10 osób ze swojej załogi, co według serwisu Kotaku ma bezpośredni związek z problemami finansowymi firmy. Właściciele sklepu przesłali portalowi krótkie oświadczenie w sprawie redukcji zatrudnienia, ale niestety nie wyjaśnili powodów swojej decyzji. Te miała natomiast ujawnić jedna z osób, które rozstały się właśnie z przedsiębiorstwem.

GOG zapewnił w swoim krótkim oświadczeniu przesłanym do Kotaku, że reorganizacja zespołu zaczęła się w październiku ubiegłego roku, a zwolnienie kilkunastu pracowników kończy ten etap. Równocześnie podmiot dodaje, że szuka osób na ponad 20 stanowisk, więc teoretycznie o problemach finansowych nie powinno być mowy. Informator Kotaku twierdzi jednak inaczej.

GOG

Według jednego ze zwolnionych pracowników GOG, firma dając wypowiedzenia informowała, że decyzja o redukcji zatrudnienia ma ścisły związek z jej kondycją finansową. Przychody przedsiębiorstwa miały nie rosnąć dostatecznie szybko wraz z rozwojem sklepu, przez co platforma ma być obecnie niebezpiecznie blisko sytuacji, gdy traci pieniądze na swojej działalności. Problemy miała pogłębić presja na wyższe udziały w przychodach dla twórców gier, zapoczątkowana przez sklep Epic.

Według rozmówcy Kotaku, zmiany na rynku postępują w zaskakująco szybkim tempie. Luty miał być dla GOG bardzo słabym miesiącem, podczas gdy w styczniu sprzedaż była świetna. Były pracownik platformy stwierdził również, że wcześniej wielokrotnie dokonywano zmian w zespołach, ale nigdy nie zwalniano równocześnie tak dużej liczby osób. Zachodnie media upatrują problemów GOG m.in. w słabym przyjęciu Thronebreaker: The Witcher Tales, które sprzedało się po prostu kiepsko. Było tak źle, że CD Projekt musiał wprowadzić grę również na Steama, choć początkowo zakładano, że będzie to produkcja na wyłączność dla GOG.

Sprawdź ranking najpopularniejszych gier dostępnych w polskich sklepach

Źródło: Kotaku
PontoneirosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pontoneiros2019.02.26, 14:48
-18#1
Nikogo to nie dziwi, jak się nie sprzedaje to wypad. Prawo dżungli
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2019.02.26, 14:52
46#2
Powinni się dogadać np. z HumbleBundle. Wypuściliby fajną paczkę gier to by zdobyli trochę użytkowników.

Szkoda, że ta najlepsza moim zdaniem platforma (bo bez głupiego DRM które uczciwym nabywcom tylko przeszkadza) ma problemy.
Darko7Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Darko72019.02.26, 14:57
12#3
A może im nie idzie dlatego, że olewają lokalizacje gier - 90% gier w ich sklepie ma wersje polskie a u nich nie. Podobnie jest z innymi językami.
XenderZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Xender2019.02.26, 14:57
11#4
Czy GOG.com nie jest częścią CDP Red?

Tak czy siak, jedyna sensowna platforma cyfrowej dystrybucji poza Steam i BattleNetem.
Reszta to źle zaprojektowane, zamulające dno.
Edytowane przez autora (2019.02.26, 14:57)
PACHZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PACH2019.02.26, 15:07
11#5
Darko7 @ 2019.02.26 14:57  Post: 1190956
A może im nie idzie dlatego, że olewają lokalizacje gier - 90% gier w ich sklepie ma wersje polskie a u nich nie. Podobnie jest z innymi językami.

CDP kiedyś informował o tym dlaczego tak ciężko o lokalizację, ale nad tym mocno pracują. W skrócie często bardzo ciężko o ponowne pozyskanie lub znalezienie podmiotu, który teraz ma prawa do lokalizacji. Dochodzi o takich absurdów, że podmiot mający prawa do lokalizacji zleconej przez CDP już dawno nie istnieje i tego typu kwiatki.
NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2019.02.26, 15:38
-7#6
nadaj żebrzą o programistów na grupach fb...
i dają oferty pracy
https://pracodawcy.pracuj.pl/gog-sp-z-o-o,10683
kilkanaście osób przy grupie CD Project (do której nalezą CDP Red i GOG) to nie jest dużo
Thronebreaker to gównie jest problem wydawcy CD Project i studia CDP Red niż samego sklepu
tommo1982Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tommo19822019.02.26, 15:54
' Przychody przedsiębiorstwa miały nie rosnąć dostatecznie szybko wraz z rozwojem sklepu'

Problemu upatrywałbym się w tym zdaniu. Ktoś założył różowe okulary przy szacowaniu ile zarobią, a tu wyszło inaczej. Swoją drogą to dziwi mnie opieranie się na analitycznych wyliczeniach. Doświadczenia największych firm pokazują jak bardzo są one nietrafne.
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2019.02.26, 15:55
15#8
GOG tylko 12 osób, a ActiBlizz 800 jest różnica. Bardzo lubię tą platformowe, jest nasza rodzima i nie ma DRM.
Edytowane przez autora (2019.02.26, 15:56)
Kaszak696Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kaszak6962019.02.26, 16:20
24#9
A jest jakieś wiarygodne źródło w sprawie tych kłopotów? Bo jak Kotaku donosi, że niebo jest niebieskie, to trzeba szybko w górę spojrzeć, czy przypadkiem czerwone się nie zrobiło.
KłaczkovZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kłaczkov2019.02.26, 16:28
-2#10
wina Steama :D
Zaloguj się, by móc komentować
1