Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 19 lutego 2019, 22:10

Konsola Microsoftu na szarym końcu. Serwis Famitsu przedstawił raport na temat sprzedaży gier i konsol w Japonii w całym 2018 roku. Dzięki niemu dowiedzieliśmy się m.in., że najchętniej kupowaną produkcją był Monster Hunter: World, a w segmencie konsolowym rządziło Nintendo. Poznaliśmy również dane dotyczące sprzedaży Xboksa One i prezentują się one wręcz tragicznie.

Japonia nigdy nie była dobrym rynkiem dla Microsoftu, ale przedsiębiorstwo nie chciało się poddać, choć jego zabiegi nie przynosiły właściwie żadnych efektów. Widać to doskonale po sprzedaży konsoli Xbox One (tutaj sprawdzicie jej cenę), która w ubiegłym roku była w Kraju Kwitnącej Wiśni wręcz śmiesznie niska. Japończycy mieli nabyć tylko 15 339 urządzeń, co nawet na tle praktycznie martwym handheldzie PS Vita (sprzedano 181 728 sztuk) wypada blado. To jednak i tak nic, gdy do porównania weźmiemy Switcha, kosztującego w naszym kraju ponad 1300 zł.

Konsola Nintendo sprzedała się w liczbie 3 482 388 sztuk, dwukrotnie wyższej niż PlayStation 4 (~1,70 mln). Na trzecim miejscu uplasowały się urządzenia z rodziny 3DS. Switch sprzedał się w Japonii od swojej premiery w marcu 2017 roku w nakładzie 6 889 546 egzemplarzy i szybko goni pod tym względem starsze PS4, które od rynkowego debiutu znalazło 7 552 090 nabywców. Jak na tym tle wypada Xbox One? Bardzo źle, bo do tej pory Japończycy kupili tylko 102 931 konsol Microsoftu.

Brak zainteresowania sprzętem było widać od chwili jego premiery. W pierwszym tygodniu obecności XONE na japońskim rynku kupiono tylko 23562 urządzenia, czyli prawie 3x mniej niż X360 w dwa dni od rozpoczęcia sprzedaży i 13x mniej niż PS4. Jesteśmy ciekawi, czy w przyszłej generacji konsol Microsoft ponownie wystartuje z kampanią promującą swoją konsolę w Japonii wiedząc, że poprzednie w zasadzie nic nie dały.

Ranking sprzedaży konsol w Japonii w 2018 roku:

  1. Nintendo Switch – 3 482 388 sztuk (sprzedano od premiery 6 889 546 konsol),
  2. PlayStation 4 (Pro) – 1 695 227 sztuk (sprzedano od premiery 7 552 090 konsol),
  3. 3DS – 566 420 sztuk (sprzedano od premiery 24 304 964 konsol),
  4. PS Vita – 181 728 sztuk (sprzedano od premiery 5 825 354 konsol),
  5. Xbox One (X) – 15 339 sztuk (sprzedano od premiery 102 931 konsol).

Na sam koniec warto również wspomnieć o najpopularniejszych grach. Tutaj liderem jest Monster Hunter World na PS4, wyprzedzając Super Smash Bros. Ultimate i Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Let’s Go, Eevee!. Wyniki prezentują się następująco:

  1. Monster Hunter World – 2 859 784 sztuk (1 985 886 kopii fizycznych i 873 898 kopii cyfrowych),
  2. Super Smash Bros. Ultimate – 2 669 885 sztuk (2 360 655 kopii fizycznych i 309 229 kopii cyfrowych),
  3. Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Let’s Go, Eevee! – 1 361 622 sztuk (1 253 677 kopii fizycznych i 107 945 kopii cyfrowych),
  4. Splatoon 2 – 1 190 954 sztuk (1 122 324 kopii fizycznych i 68 630 kopii cyfrowych),
  5. Mario Kart 8 Deluxe – 1 002 692 sztuk (925 553 kopii fizycznych i 76 139 kopii cyfrowych),
  6. Super Mario Party – 827 592 sztuk (764 853 kopii fizycznych i 62 739 kopii cyfrowych),
  7. Kirby: Star Allies – 720 919 sztuk (664 815 kopii fizycznych i 55 104 kopie cyfrowe),
  8. Minecraft: Nintendo Switch Edition – 691 317 sztuk (525 045 kopii fizycznych i 166 272 kopii cyfrowych),
  9. Call of Duty: Black Ops IIII – 624 969 sztuk (479 511 kopii fizycznych i 145 458 kopii cyfrowych),
  10. Super Mario Odyssey – 597 946 sztuk (575 926 kopii fizycznych i 22 020 kopii cyfrowych).
Źródło: Famitsu
Ocena aktualności:
Ocen: 1
Zaloguj się, by móc oceniać
Bladzioch (2019.02.19, 22:43)
Ocena: 15

0%
Akurat Xbox nigdy nie był silny na rynku Japońskim.
petertech (2019.02.19, 22:49)
Ocena: 27

0%
Japoński rynek jest specyficzny, można powiedzieć z jednej strony rozwinięty - nowoczesny. Ale z drugiej mocno hermetyczny, zamknięty, inny od USA czy Europy.
Putout (2019.02.19, 23:31)
Ocena: 13

0%
To raczej nie jest dla nikogo zaskoczenie.
southorn (2019.02.19, 23:38)
Ocena: 24

0%
Podejrzewam, że np. rynek narciarski w Nigerii też jest na tragicznym poziomie względem reszty świata co jednak nie przeszkadza w sprzedaży nart oraz osprzętu w innych krajach i zainteresowaniu sportami zimowymi na świecie :-)
HΛЯPΛGŌN (2019.02.19, 23:55)
Ocena: 25

0%
petertech @ 2019.02.19 22:49  Post: 1189957
Japoński rynek jest specyficzny, można powiedzieć z jednej strony rozwinięty - nowoczesny. Ale z drugiej mocno hermetyczny, zamknięty, inny od USA czy Europy.

Japończycy mają mocno zakorzeniony patriotyzm gospodarczy. Prawie zawsze wybiorą w pierwszej kolejności produkt z rodzimej firmy.
szefons (2019.02.20, 00:03)
Ocena: 8

0%
petertech @ 2019.02.19 22:49  Post: 1189957
Japoński rynek jest specyficzny, można powiedzieć z jednej strony rozwinięty - nowoczesny. Ale z drugiej mocno hermetyczny, zamknięty, inny od USA czy Europy.


Nie jest, jest po prosto nastawiony na gry, konkretne typy, a nie marketing, a co ma xbox do zaoferowania Japończykom, ano nic.

Japończyk wybrał by ich konsolę tylko dal gier, ale oni nic nie mają, wolą już od sony ps4 jako duża konsolę, a reszta to widać po wynikach co ich interesuje, nic co by xbox miał.

tomaster (2019.02.20, 01:01)
Ocena: -4

0%
Pclab szuka taniej sensacji, Xbox nigdy nie był popularny w Japonii i niby czemu miałby być skoro mają własne konsole.
supervisor (2019.02.20, 01:23)
Ocena: 11

0%
HΛЯPΛGŌN @ 2019.02.19 23:55  Post: 1189967
petertech @ 2019.02.19 22:49  Post: 1189957
Japoński rynek jest specyficzny, można powiedzieć z jednej strony rozwinięty - nowoczesny. Ale z drugiej mocno hermetyczny, zamknięty, inny od USA czy Europy.

Japończycy mają mocno zakorzeniony patriotyzm gospodarczy. Prawie zawsze wybiorą w pierwszej kolejności produkt z rodzimej firmy.

Nawet nie chodzi o zakorzenienie. Po prostu mają co wybrać. Gdyby Polak miał do wyboru dwie konsole o podobnej jakości, zawartości i tak dalej to też wybrałby Polską konsolę. To samo z Niemcami i każdym innym narodem.

Problem jest taki że nie ma nic Polskiego, a nawet jak jest to jest to albo kiepskiej jakości, albo po prostu Polskie logo na Chińskim produkcie.
SNC (2019.02.20, 02:15)
Ocena: 1

0%
supervisor @ 2019.02.20 01:23  Post: 1189973
HΛЯPΛGŌN @ 2019.02.19 23:55  Post: 1189967
(...)

Japończycy mają mocno zakorzeniony patriotyzm gospodarczy. Prawie zawsze wybiorą w pierwszej kolejności produkt z rodzimej firmy.

Nawet nie chodzi o zakorzenienie. Po prostu mają co wybrać. Gdyby Polak miał do wyboru dwie konsole o podobnej jakości, zawartości i tak dalej to też wybrałby Polską konsolę. To samo z Niemcami i każdym innym narodem.

Problem jest taki że nie ma nic Polskiego, a nawet jak jest to jest to albo kiepskiej jakości, albo po prostu Polskie logo na Chińskim produkcie.

Faktycznie problem, tyle krajow na swiecie ma do wyboru kupienie konsoli ojczystego pochodzenia, cale dwa ;d Btw w USA troche wiecej sprzedalo sie ps4 niz xbox one mimo ze im patriotyzmu nie mozna odmowic
Edytowane przez autora (2019.02.20, 02:17)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  140
Dobra wiadomość dla osób, które przymierzają się do zakupu laptopa. 26
Sprzęt dla wymagających. Thermalright Silver Arrow IB-E Extreme Rev. 17
Nietypowy sprzęt w kosmicznej cenie. 24
Największa pecetowa platforma przejdzie małą metamorfozę. 15
Na takie ogłoszenie czekaliśmy 15 długich lat. 20
Dwie gry w dwóch sklepach. 12
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane