Aktualność
Adrian Kotowski, Poniedziałek, 18 lutego 2019, 22:37

Szykuje się interesująca prezentacja. Podczas nadchodzącej imprezy GDC 2019 Nvidia przygotowała kilkadziesiąt różnego rodzaju pokazów i paneli, a jeden z nich ma dotyczyć poprawy jakości TAA. Zieloni chcą usprawnić czasowy antyaliasing korzystając z techniki adaptacyjnego śledzenia promieni, dzięki czemu mamy otrzymać lepsze wygładzanie krawędzi, bez powiązanych z nim przekłamań graficznych.

Z opisu prezentacji dostępnego na stronie GDC wynika, że Nvidia zaprezentuje jak wykorzystać Adaptive Ray Tracing do usprawnienia działania techniki TAA. Podczas pokazu prowadzonego przez Adama Marrsa połączenie śledzenia promieni i popularnego typu antyaliasingu zostanie ukazane na przykładzie dema bazującego na silniku Unreal Engine 4. Efekty takiej współpracy mają być naprawdę interesujące.

Wspomina się o zupełnym usunięciu rozmycia i smużenia, które są bardzo często widoczne w produkcjach korzystających z czasowego wygładzania krawędzi. Co więcej, całość ma działać w ramach budżetu 16 ms dla generowanej ramki (odpowiada to płynności na poziomie 60 kl./s) przy zapewnieniu jakości zbliżonej do 16-krotnego supersamplingu. Nvidia ma pokazać deweloperom, jak zaimplementować rozwiązanie do własnego silnika gry.

Miejmy nadzieję, że TAA rzeczywiście zostanie w przyszłości dopracowane, bo liczba gier z niego korzystających cały czas rośnie. Inna sprawa to możliwe wymagania sprzętowe, jakie trzeba będzie spełnić, by wykorzystać zalety adaptacyjnego śledzenia promieni. Nie podano, czy użytkownik będzie musiał korzystać z karty oferującej specjalne jednostki w stylu rdzeni RT, czy może prezentowana przez Nvidię opcja będzie dostępna na każdym sprzęcie.

Sprawdź cenę karty graficznej GeForce RTX 2070

Źródło: GDC
Ocena aktualności:
Ocen: 8
Zaloguj się, by móc oceniać
Adio's (2019.02.18, 22:59)
Ocena: 38

0%
Juz DLSS mialbyc jak 4K z wieksza wydajnoscia a jak wyszlo kazdy wie 😂😂
dracox (2019.02.18, 23:15)
Ocena: 41

0%
Czyli teraz czeka nas wysyp gier ze zwaloną implementacją TAA gdy nie korzysta się z rtxów ?
cichy45 (2019.02.18, 23:23)
Ocena: 27

0%
Kolejna technologia do zwiększania obciążenia GPU po to, aby uzasadnić kupno następnej generacji, w jeszcze większych cenach.
supervisor (2019.02.18, 23:41)
Ocena: 7

0%
dracox @ 2019.02.18 23:15  Post: 1189802
Czyli teraz czeka nas wysyp gier ze zwaloną implementacją TAA gdy nie korzysta się z rtxów ?

Nie trzeba korzystać z TAA. Zawsze można podnieść rozdzielczość (w przypadkach gdy nie ma się wyższej rozdzielczości, można użyć DSR lub VSR).
KaFeR (2019.02.19, 00:19)
Ocena: 1

0%
'Nvidia ma pokazać deweloperem, jak' google translator się nie spisał
akko2012 (2019.02.19, 00:24)
Ocena: 0

0%
Pytanie o ile stare karty firmy Nvidia zepsują nowe sterowniki ? Nie jest tajemnicą że Nvidia to firma która kłamie , kombinuje i postarza swoje karty przy pomocy sterowników
Setnik (2019.02.19, 07:32)
Ocena: 15

0%
Poprawią TAA by wykazać, że ich DLSS poprawia grafikę i wszyscy będą zadowoleni.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  140
Dobra wiadomość dla osób, które przymierzają się do zakupu laptopa. 26
Sprzęt dla wymagających. Thermalright Silver Arrow IB-E Extreme Rev. 17
Nietypowy sprzęt w kosmicznej cenie. 24
Największa pecetowa platforma przejdzie małą metamorfozę. 15
Na takie ogłoszenie czekaliśmy 15 długich lat. 20
Dwie gry w dwóch sklepach. 12
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane