Aktualność
Adrian Kotowski, Poniedziałek, 18 lutego 2019, 14:14

Zieloni tłumaczą najważniejsze zagadnienia. Nvidia udostępniła na swojej stronie wpis, w którym odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące techniki DLSS. Podmiot tłumaczy m.in., dlaczego rozwiązanie nie jest dostępne w każdej rozdzielczości i jakie są plany jego rozwoju w najbliższej przyszłości. Firma obiecuje, że działanie tego typu supersamplingu zostanie poprawione i dopracowane, by problemy widoczne obecnie nie powtarzały się w przyszłości.

Wpis Nvidii jest odpowiedzią na głosy graczy, którzy nie są zadowoleni z jakości, jaką oferuje technika DLSS. Jej włącznie powoduje, co prawda, wzrost liczby generowanych klatek, ale okupione jest to wyraźnym spadkiem ostrości. Z tego powodu funkcja opracowana przez zielonych jest mocno krytykowana, a jej aktywacja w grach najczęściej nie jest dobrym pomysłem. Producent GeForce’ów zapewnił jednak, że kwestią czasu jest, by działanie techniki poprawiło się w znacznym stopniu.

Według Nvidii wyzwaniem jest zebranie odpowiedniej ilości danych do ulepszenia działania DLSS.  Włączenie tej techniki w rozdzielczości 4K przekłada się na generowanie od 3,5 do 5,5 mln pikseli, podczas gdy w rozdzielczości 1080p jest to już tylko 1 – 1,5 mln. Zieloni twierdzą, że choćby z tego powodu zdecydowanie trudniej przygotować odpowiedni zestaw algorytmów, zapewniający dobrą jakość w niższych rozdzielczościach. Niemniej, przedsiębiorstwo zapewnia, że zauważyło głosy społeczności, przygląda się grafikom porównawczym krążącym w sieci i zamierza mocno poprawić działanie DLSS w niższych rozdzielczościach. To ma być w najbliższym czasie priorytet dla firmy.

Jeśli już przy rozdzielczości jesteśmy, to zieloni poruszyli też temat ograniczeń, przez które włączenie DLSS nie zawsze jest możliwe, choć użytkownik posiada kompatybilną kartę. Nvidia tłumaczy, że jej rozwiązanie powstało, by zwiększyć liczbę generowanych klatek podczas wysokiego obciążenia GPU, gdy standardowo płynność jest stosunkowo niska (poniżej 60 kl./s). Jeśli gra działa bardzo dobrze i liczba klatek jest wysoka, włączenie DLSS nie przyniesie żadnych efektów, bo czas wykonania obliczeń będzie dłuższy niż czas renderowania ramki przez GPU. Nie jest niczym zaskakującym, że najwydajniejsze karty generują w rozdzielczościach 1080p i 1440p bardzo dużo klatek, przez co włączenie DLSS nie ma na nich najmniejszego sensu, bo nie przyniesie żadnych korzyści.

Na sam koniec firma zapewniła, że już poprawia swoje profile dla Battlefielda V i Metro Exodus (tu sprawdzicie cenę gry). W pierwszym z tytułów DLSS ma lepiej działać w rozdzielczości 1080p i na monitorach ultrapanoramicznych (np. 3440 x 1440 pikseli). W Metro wprowadzone zostaną ulepszenia zwiększające ostrość i szczegółowość obrazu po włączeniu tej techniki. Nvidia uczy swoją sieć neuronową wykorzystując bardzo duży fragment gry, więc na efekty trzeba będzie trochę poczekać. Poza tym poprawione ma zostać działanie HDR, na które narzeka spora część graczy.

Źródło: Nvidia
Ocena aktualności:
Ocen: 6
Zaloguj się, by móc oceniać
Szwarcu (2019.02.18, 14:21)
Ocena: 25

0%
Wyrobią się do premiery kolejnej generacji kart :E?
Amitoza (2019.02.18, 14:30)
Ocena: 24

0%
Szwarcu @ 2019.02.18 14:21  Post: 1189687
Wyrobią się do premiery kolejnej generacji kart :E?

Bf5 od dawna na rynku, a jakość taka sama jak w metro :)
Omega93 (2019.02.18, 14:51)
Ocena: 26

0%
Moja wada wzroku -1.5 i astygmatyzm mniej rozmazują obraz niż ten DLSS..
Ustaw wszystko na ultra i wrzuć DLSS zeby był akceptowalny FPS... lepiej wyjdziemy na jakości i FPS jak damy ustawienia high...
Żywy (2019.02.18, 14:52)
Ocena: 4

0%
Powinni byli nie dawac w ogole rdzeni Tensor, ktore pochlaniaja az 25-30% powierzchni kazdego SM, a w zamian podwoic liczbe rdzeni RT, dzieki czemu mozliwe bylo by granie w ponad 60FPS w natywnych rozdzielczosciach, nawet 4K.
Dziwnoknurski (2019.02.18, 15:02)
Ocena: 31

0%
Ale co tutaj poprawiać? Upscaling to jest upscaling, i najcudowniejsze sposoby rekonstrukcji/filtrowania obrazu będą zawsze gorsze od natywnej rozdzielczości.
Chociaż marketing może zdziałać cuda, co zresztą daję się zauważyć nawet tutaj... ;)
Edytowane przez autora (2019.02.18, 15:07)
iwanme (2019.02.18, 15:23)
Ocena: 12

0%
Dziwnoknurski @ 2019.02.18 15:02  Post: 1189703
Ale co tutaj poprawiać? Upscaling to jest upscaling, i najcudowniejsze sposoby rekonstrukcji/filtrowania obrazu będą zawsze gorsze od natywnej rozdzielczości.
Chociaż marketing może zdziałać cuda, co zresztą daję się zauważyć nawet tutaj... ;)

Kwestia tego jak gorsze... Upscaling w konsolach mimo, że niby dużo prymitywniejszy robi lepszą robotę...
Belfor (2019.02.18, 15:24)
Ocena: 9

0%
Dziwnoknurski @ 2019.02.18 15:02  Post: 1189703
Ale co tutaj poprawiać? Upscaling to jest upscaling, i najcudowniejsze sposoby rekonstrukcji/filtrowania obrazu będą zawsze gorsze od natywnej rozdzielczości.
Chociaż marketing może zdziałać cuda, co zresztą daję się zauważyć nawet tutaj... ;)

Też nie rozumiem. Demka takie jak Infiltrator można po prostu na żywca skopiować do pamięci bo obraz nigdy się nie zmienia. Gra natomiast jest dynamiczna i choćbyś nauczył maszynę grać na fujarce to i tak nie zgadnie czy piksel akurat ma być czerwony czy zielony. Nawet jeśli będą przez rok zbierać dane z jednej gry to w tym roku powstanie mnóstwo innych, przy których robotę trzeba zaczynać od początku. Sorry.. ale suwak z upscalingiem 3D jest już w grach sporo czasu i na dodatek nie rozmywa obrazu w tak okrutny sposób jak DLSS.
Jimmy15 (2019.02.18, 15:34)
Ocena: 11

0%
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  140
Dobra wiadomość dla osób, które przymierzają się do zakupu laptopa. 26
Sprzęt dla wymagających. Thermalright Silver Arrow IB-E Extreme Rev. 17
Nietypowy sprzęt w kosmicznej cenie. 24
Największa pecetowa platforma przejdzie małą metamorfozę. 15
Na takie ogłoszenie czekaliśmy 15 długich lat. 20
Dwie gry w dwóch sklepach. 12
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane