Aktualność
Adrian Kotowski, Środa, 13 lutego 2019, 22:17

Nadchodzi ważna aktualizacja silnika. Epic udostępnił poglądową wersję Unreal Engine 4.22, która pozwala deweloperom wykorzystać w swoich projektach technikę śledzenia promieni liczoną w czasie rzeczywistym. Z możliwości będą mogli początkowo korzystać głównie posiadacze nowych kart Nvidii, ale w przyszłości ray tracing w grach powinien bez problemów działać też na innych urządzeniach.

Implementacja techniki śledzenia promieni w Unreal Engine 4.22 Preview 1 została wprowadzona na zasadzie wczesnego dostępu, więc nie wszystko może i będzie działać poprawnie. By wykorzystać nową funkcję należy tworzyć swoją produkcję z wykorzystaniem API DirectX 12 oraz bibliotek DXR Microsoftu. Dostępne są zarówno wysoko-, jak i niskopoziomowe techniki wykorzystujące ray tracing.

Wśród tych pierwszych wymieniono system cieniowania, na który składają się np. twarde cienie. Wysokopoziomowych funkcji śledzenia promieni jest za to dużo więcej. Na liście znajdziemy m.in.: miękkie cienie, odbicia, odbicia cieni, okluzję otoczenia (w tym też liczoną w czasie rzeczywistym), przezroczystość, czy LOD tekstur. Jest też wzmianka o odszumianiu, dostępnym dla cieni, odbić i okluzji otoczenia.

Sprawdź cenę karty GeForce RTX 2080

Dodanie obsługi ray tracingu do Unreal Engine to ważna wiadomość, choć możne zastanawiać, dlaczego Epic czekał z tym tak długo. Wystarczy przecież wspomnieć, że to właśnie ta firma współpracowała z Nvidią przy tworzeniu dem technologicznych prezentujących zalety kart GeForce RTX. Jedno z nich załączyliśmy poniżej, choć zapewne doskonale je kojarzycie z konferencji zielonych.

Źródło: Epic
Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
Niewiernus (2019.02.13, 22:25)
Ocena: 30

0%
Czy rozważają implementację do Fortnite'a? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Arael (2019.02.13, 23:33)
Ocena: 17

0%

Z możliwości będą mogli początkowo korzystać głównie posiadacze nowych kart Nvidii, ale w przyszłości ray tracing w grach powinien bez problemów działać też na innych urządzeniach.


Ciekawe co to za urządzenia ;)
Szczota (2019.02.14, 00:33)
Ocena: 0

0%
Mam przeczucie że cały RT skończy jak physx.
Ładnie na prezentacjach to wyglądało, rewolucja miała być. Spadek FPS był podobny jak przy RT a gracze i tak to olali.
Może za x lat jak RT nie będzie powodować tak dużego spadku
deton24 (2019.02.14, 04:06)
Ocena: 10

0%
GameGPU zamieściło ciekawe screeny porównawcze w teście Metro Exodus, i może trochę poczułem się przekonany. Z tym że tam efekty widać było na screenach głównie w budynkach. Prawie wcale na zewnątrz. I do tego nie wiadomo czy jednak podobnych efektów nie można by uzyskać klasycznymi technikami, i czy nie znerfili wnętrz w trybie DXR by lepiej z RT to wyglądało. Bo niby jest lepszy klimat z RT wewnątrz niektórych miejsc, ale nadal bym nie powiedział by to jakoś nadzwyczajnie wyglądało. Nie jest to poziom UE czy FB.
https://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/met...us-test-gpu-cpu
Edytowane przez autora (2019.02.14, 04:12)
hajper777 (2019.02.14, 07:23)
Ocena: 12

0%
Może implementacja rt bywa uciążliwa ale w przyszłości twórcy gier zamiast bawić się w sztuczki po prostu wrzucają oświetlenie i gotowe
Duchu (2019.02.14, 08:19)
Ocena: 1

0%
Scena w windzie wygląda imponująco. Pomimo kontrowersji technika RT ma ogromny wpływ na jakość renderowanych scen. Jakość scen ograniczona jest wyłącznie wyobraźnią.

Pozdr.
bossix84 (2019.02.14, 08:41)
Ocena: 16

0%
Arael @ 2019.02.13 23:33  Post: 1189001

Z możliwości będą mogli początkowo korzystać głównie posiadacze nowych kart Nvidii, ale w przyszłości ray tracing w grach powinien bez problemów działać też na innych urządzeniach.


Ciekawe co to za urządzenia ;)

Riva TNT
Zas (2019.02.14, 08:52)
Ocena: 8

0%
Problem z RT w Metro jest taki, ze cała reszta grafiki jest tak nierealistyczna i 'komiksowa' (nie chodzi mi o styl czy jakiś cell shading, po prostu widać, ze to gra), że, szczerze mówiąc, RT stanowi tutaj kompletnie pomijalną subtelność i, poza pojedynczymi scenami w budynkach, nijak nie wpływa na realizm i odbiór całości.

Weźmy to porównanie powyżej i screen z wnętrz budynku z ikonami na ścianie albo postacią przy stole. Niby światło ładniej układa się na ścianie, ale... no właśnie, co z tego/

Jedyna wyraźna różnica to odbicia budynków i łódki w wodzie.

Sam RT nie da efektu WOW, a żeby ułatwiał robienie oświetlenia, eliminując sztuczki.... najwcześniej to pewnie zobaczymy przy RTX 40xx/50xx
chizra (2019.02.14, 09:51)
Ocena: 1

0%
Niby nowsza odsłona silnika, a gry wyglądają gorzej niż na starym Unreal Engine 3...
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  140
Dobra wiadomość dla osób, które przymierzają się do zakupu laptopa. 26
Sprzęt dla wymagających. Thermalright Silver Arrow IB-E Extreme Rev. 17
Nietypowy sprzęt w kosmicznej cenie. 24
Największa pecetowa platforma przejdzie małą metamorfozę. 15
Na takie ogłoszenie czekaliśmy 15 długich lat. 20
Dwie gry w dwóch sklepach. 12
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane