aktualności

Metro Exodus z obsługą techniki DLSS

26 9 lutego 2019, 19:39 Adrian Kotowski

Funkcja trafi też do innych hitów. Kilka dni temu Nvidia pochwaliła się, że jej technika DLSS trafiła do benchmarka 3DMark Port Royal. Dzięki temu karty Turing mają wypadać w teście jeszcze lepiej niż do tej pory. W tym samym ogłoszeniu zieloni wspomnieli też o kilku innych produkcjach, do których trafi ta technika. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że z DLSS będziemy mogli skorzystać również w grze Metro Exodus, choć do tej pory nie zapowiadano dodania takiej opcji.

Najnowsza gra studia 4A Games tworzona jest we współpracy z Nvidią i do tej pory promowano ją głównie techniką ray tracingu, wykorzystaną przy efektach związanych z globalnym oświetleniem. Metro Exodus (tutaj sprawdzicie cenę gry) nie znajdowało się wcześniej na liście tytułów, które miały otrzymać supersampling DLSS, więc ogłoszenie zielonych jest małym zaskoczeniem. Z drugiej jednak strony zastosowanie tej techniki w tego typu tytule ma naprawdę sporo sensu.

Metro Exodus

Nie jest przecież tajemnicą, że Metro Exodus wymaga całkiem dużej mocy obliczeniowej, a apetyt na nią jeszcze wzrośnie po włączeniu śledzenia promieni. Aktywacja DLSS powinna przełożyć się na zwiększenie liczby wyświetlanych klatek na sekundę podczas gry w wysokich rozdzielczościach, kosztem oczywiście obniżenia jakości grafiki. Nie wiadomo niestety, kiedy odpowiednia łatka ze wspomnianą funkcją trafi do Metro Exodus. Trudno jednak spodziewać się, by była dostępna na premierę gry, bo ta odbędzie się już za niespełna tydzień.

W materiale udostępnionym przez Nvidię możemy dodatkowo przeczytać, że DLSS zagości również w grach Anthem, Battlefield V i Shadow of the Tomb Raider. Firma zachęca do śledzenia swojej strony, na której mają pojawiać się wpisy dotyczące wykorzystania technik zielonych w wymienionych produkcjach.  

Źródło: Nvidia
prystek123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
prystek1232019.02.09, 19:53
no i fajno
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2019.02.09, 19:54
21#2
Shadow of TR... To chyba miało mieć dawno RT :E jak na razie 2 benchmarki z dlss, i jedna gra z RT, a miało być 25gier dlss z czego polowa to miały być aktualizacje, a nieco ponad tydzień mija 5 miesiąc od premiery kart.
waszuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
waszu2019.02.09, 19:55
10#3
Chciałem zobaczyć te ich obietnice że gra będzie tylko na konsole, jak co metro, to nvidia w nich sypie hajsem i technologią :D
buggeerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
buggeer2019.02.09, 19:55
-8#4
Dużo ciekawsza funkcja dostępna na obecnej generacji nvidii to
Turing Mesh Shaders łączy advanced culling techniques, LoD oraz procedural topology generation a do tego nie wymaga zbyt wiele wysiłku od programistów.

Kiedy większe silniki zostaną uzupełnione o TMS, nvidia odnotuje znaczne wzrosty w stosunku do AMD. Do tego implementacja TMS będzie oznaczać koniec z problemami takimi jak texture pop-in występującymi przy tradycyjnych technikach level of detail.
SaryZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sary2019.02.09, 20:24
waszu @ 2019.02.09 19:55  Post: 1188367
Chciałem zobaczyć te ich obietnice że gra będzie tylko na konsole, jak co metro, to nvidia w nich sypie hajsem i technologią :D


Piszesz o tej obietnicy, a raczej jednym wpisie, jednego z członków 4A Games? od ktorego się zaraz odcięto?

'Po pełnym żalu komentarzu jednego z developerów Metra na portalu Gameinator, firma Koch Media – właściciel marki wydawniczej Deep Silver zdecydowała się na oficjalne stanowisko w całej tej sytuacji. Zaznacza, że ostatni komentarz członka zespołu deweloperskiego 4A Games był przejawem rozgoryczenia pasjonata, który dotąd otrzymywał jedynie pochwały po adresem produkcji. Jego opinia nie odzwierciedla jednakże poglądów Deep Silver czy 4A Games, którzy nie zrezygnują z przyszłości franczyzy na pecetach. ' -PPC
l0b0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
l0b02019.02.09, 20:46
-21#6
'Aktywacja DLSS powinna przełożyć się na zwiększenie liczby wyświetlanych klatek na sekundę podczas gry w wysokich rozdzielczościach, kosztem oczywiście obniżenia jakości grafiki.' - kosztem obniżenia jakości grafiki? bzdura...
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2019.02.09, 21:09
17#7
l0b0 @ 2019.02.09 20:46  Post: 1188372
'Aktywacja DLSS powinna przełożyć się na zwiększenie liczby wyświetlanych klatek na sekundę podczas gry w wysokich rozdzielczościach, kosztem oczywiście obniżenia jakości grafiki.' - kosztem obniżenia jakości grafiki? bzdura...

Przy statycznych scenach z powtarzalnymi teksturami może nie będzie widać :E w reszcie sytuacji będzie nizsza jakość niż natywne 4k.
BelforZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Belfor2019.02.09, 22:03
10#8
l0b0 @ 2019.02.09 20:46  Post: 1188372
'Aktywacja DLSS powinna przełożyć się na zwiększenie liczby wyświetlanych klatek na sekundę podczas gry w wysokich rozdzielczościach, kosztem oczywiście obniżenia jakości grafiki.' - kosztem obniżenia jakości grafiki? bzdura...

Odpal sobie skalowany obraz w niższej rozdzielczości niż twoja natywna monitora i porównaj. Na dodatek DLSS działa w miarę dobrze w wyższych rozdzielczościach (na przykład 4k), gdzie masz 4x więcej pikseli niż w FHD, z których można pobierać sample wokół aliasingu. To co się będzie działo w niższych, na przykład FHD to będzie jedna wielka zamazana papka, bo próbek zbyt mało.
tommo1982Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tommo19822019.02.09, 22:31
11#9
l0b0 @ 2019.02.09 20:46  Post: 1188372
'Aktywacja DLSS powinna przełożyć się na zwiększenie liczby wyświetlanych klatek na sekundę podczas gry w wysokich rozdzielczościach, kosztem oczywiście obniżenia jakości grafiki.' - kosztem obniżenia jakości grafiki? bzdura...


Przecież tak działa DLSS. Tekstury w niższej rozdzielczości są skalowane do, np. 4k. Stąd większa wydajność nowych kart nVidii. Nie muszą tyle pracy wykonywać. Porównano Final Fantasy XV z włączonym i wyłączonym DLSS. W pewnych sytuacjach radziło sobie dobrze, gdzie indziej jakość ulegała pogorszeniu. Nie ma co się czarować. Nic obecnie nie zyskujemy z tą technologią. A napewno nie na jakości.
Ania1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ania19842019.02.10, 00:05
-4#10
A ja mam takie pytanie.. czy to całe DLSS da się uruchomić w 1080p ? Jeżeli w 2160p tekstury są upscalowane z 1440p, a w 1440p z 1080p to czy w 1080p w ogóle nie działa czy jest z 720p ? :) Jest jeszcze druga opcja - DLSS miał mieć funkcję określaną jako DLSS 2 polegającą na polepszeniu jakości (superpróbkowanie x64) bez różnicy w wydajności, ale wątpię żeby jakiś developer z tego skorzystał w najbliższym czasie.
Edytowane przez autora (2019.02.10, 00:13)
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.
1