Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 5 lutego 2019, 15:56

Ważna kwestia dla dalszego rozwoju. Właściciel marki Xbox zamierza rozszerzyć dostępność swojej platformy Xbox Live na kolejne urządzenia i systemy. Podczas zbliżającej się konferencji GDC 2019 przedsiębiorstwo przedstawi nowe oprogramowanie dla deweloperów, dzięki któremu obsługa usług sieciowych firmy ma być dostępna też na sprzęcie z Androidem, iOS oraz na konsoli Nintendo Switch.

Microsoft chce postawić na funkcję rozgrywki wieloplatformowej, która coraz częściej trafia do nowych produkcji. Dzięki temu gracz grający na PC może np. zagrać wspólnie z konsolowcem w ulubioną grę. Firma Satyii Nadelli wprowadziła już na rynek kilka tytułów, które korzystają z Xbox Live na wielu różnych urządzeniach. Najlepszym tego przykładem jest Minecraft, który wymaga logowania do usługi Xbox Live nie tylko na Xboksie i PC, ale też wspominanych OS-ach mobilnych i Switchu (tutaj sprawdzicie cenę konsoli).

Co się więc zmieni na GDC 2019? Otóż Microsoft chce zaoferować dostęp do zbudowanego przez siebie systemu wszystkim deweloperom, dzięki czemu każdy z nich będzie mógł zaimplementować funkcje Xbox Live w swoich grach wydawanych na inne platformy niż Xbox. Chodzi np. o moduł osiągnięć, tryb wieloosobowy, czy różnego rodzaju funkcje społecznościowe. Tego typu zmiana pozwoli podmiotowi powiększyć bazę użytkowników Xbox Live o te osoby, które nie są zainteresowane graniem na PC lub Xboksie.

Microsoft zamierza postawić na granie w chmurze

Dostępne rozwiązania bazują w dużym stopniu na narzędziach zaprojektowanych przez PlayFab. Firma i usługi przez nią oferowane należą od stycznia ubiegłego roku do Microsoftu, więc teraz mamy jasność, dlaczego jej zakup był tak istotny. Usługa Xbox Live dostępna na kolejnych platformach sprzętowych może być też potrzebna do działania Project xCloud, czyli serwisu do strumieniowania gier. Czas pokaże, jak ekspansja na nowe rynki wyjdzie firmie z Redmond i czy np. Nintendo nie będzie chciało tego w jakiś sposób zablokować.

Źródło: Windows Central
Ocena aktualności:
Ocen: 1
Zaloguj się, by móc oceniać
SKEMP (2019.02.05, 16:15)
Ocena: 2

0%
katastrofa. Moim zdaniem streaming gier skończy tak jak 3D. Bawiłem się tym trochę i opóźnienie jest nie do przyjęcia. Wątpię, żeby cokolwiek dało się w tej kwestii zrobić.

E: niektóre źródła podają, że ms chce zrezygnować z konsol na rzecz tego.
Edytowane przez autora (2019.02.05, 16:18)
Amphilyon (2019.02.05, 16:19)
Ocena: 9

0%
streaming = rozwodnienie całkowite całej branży, rynku PC, konsol i tego co każdy z tych poszczególnych sprzętów definiuje = nijakość i bezpłciowość gamingu
dape (2019.02.05, 16:25)
Ocena: 8

0%
Jak to będzie taki streaming jak obecnie z pc- czyli, że ze stojącego pod telewizorem Xbox x po lokalnym wifi będę mógł streamować na switcha to jestem za.
ja__ (2019.02.05, 16:53)
Ocena: 4

0%
Przy dobrych serwerach to mierny tv daje więcej input laga niż sam streaming

Ja się trochę bawiłem tym na shieldzie i było ok
kaczy99 (2019.02.05, 17:01)
Ocena: -1

0%
Świetny pomysł. Gawiedź teraz będzie wynajmowała nie tylko grę, jak na steamie, ale i sprzęt.

Na dzisiaj streaming nie ma sensu, trzeba liczyć opóźnienie w obie strony i kodowania/dekodowania maszyny. Nawet w idealnej sytuacji by można było uznać grę za chociaż odrobinę zbliżoną do lokalnej centra obliczeniowe musiały by znajdować się w kilkunastu miejscach by pokryć tylko Polskę, o reszcie świata nie wspominając.
Edytowane przez autora (2019.02.05, 17:21)
Aargh (2019.02.05, 17:13)
Ocena: -4

0%
Jak ktoś narzeka na Epica to niech poczeka aż wszystkie duże firmy, nawet te, które wiele w branży gier nie robią, zaczną otwierać swoje usługi streamingowe.

Video Games Industry Battle Royale :E
Inszy (2019.02.05, 17:35)
Ocena: -4

0%
kaczy99 @ 2019.02.05 17:01  Post: 1187711
Na dzisiaj streaming nie ma sensu, trzeba liczyć opóźnienie w obie strony i kodowania/dekodowania maszyny. Nawet w idealnej sytuacji by można było uznać grę za chociaż odrobinę zbliżoną do lokalnej

Na dzisiaj, to widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Osobiście od jakiegoś czasu więcej gram przez streaming (Shield) niż lokalnie i czasami wrażenia są nawet lepsze niż na kompie. Tylko wymóg taki, że musi być dobre połączenie, najlepiej kablem, bo po wi-fi bywa różnie.
Czubas (2019.02.05, 18:18)
Ocena: 2

0%
Inszy @ 2019.02.05 17:35  Post: 1187721
kaczy99 @ 2019.02.05 17:01  Post: 1187711
Na dzisiaj streaming nie ma sensu, trzeba liczyć opóźnienie w obie strony i kodowania/dekodowania maszyny. Nawet w idealnej sytuacji by można było uznać grę za chociaż odrobinę zbliżoną do lokalnej

Na dzisiaj, to widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Osobiście od jakiegoś czasu więcej gram przez streaming (Shield) niż lokalnie i czasami wrażenia są nawet lepsze niż na kompie. Tylko wymóg taki, że musi być dobre połączenie, najlepiej kablem, bo po wi-fi bywa różnie.

A w jakie gry grasz? Odpal sobie coś w stylu super meat boy i wtedy też nie czujesz opóźnia?
Deniryer (2019.02.06, 07:11)
Ocena: 0

0%
Inszy @ 2019.02.05 17:35  Post: 1187721
kaczy99 @ 2019.02.05 17:01  Post: 1187711
Na dzisiaj streaming nie ma sensu, trzeba liczyć opóźnienie w obie strony i kodowania/dekodowania maszyny. Nawet w idealnej sytuacji by można było uznać grę za chociaż odrobinę zbliżoną do lokalnej

Na dzisiaj, to widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Osobiście od jakiegoś czasu więcej gram przez streaming (Shield) niż lokalnie i czasami wrażenia są nawet lepsze niż na kompie. Tylko wymóg taki, że musi być dobre połączenie, najlepiej kablem, bo po wi-fi bywa różnie.

Podstawka do streamingu w cenie konsoli ($299 z padem i pilotem) i brak jakichkolwiek gier na własność? :E O tym, że musisz posiadać łącze kablowe min. 100Mbps nawet nie wspominam. U wielu osób to nie przejdzie. Mój znajomy dzięki wymianie, odsprzedaży, współdzieleniu konta PS i kupowania gier za vouchery Tesco (£/mies za 2k pkt) wydaje miesięcznie mniej na gry niż jakby miał opłacać jakiś abo :E

Mój TV Samsunga ma wbudowaną aplikacje Steam in-home streming i wspiera transmisje 4k@60fps z PC/Laptopa po LAN/WiFi + posiada BT4.0 i WiFi Direct więcej pad czy k+m są podłączone bezprzewodowo, a jak nie ma się bezprzewodowych akcesoriów to posiada 2 USB 3.0. Niech mi któraś korporacja wytłumaczy dlaczego miałbym kupować jakąkolwiek przystawkę do telewizora jeśli on sam w sobie jest wstanie obsłużyć transmisje gier z Sieci (GameFly/Gamehub na TV od Samsunga) oraz po Lanie w domu? Po co mi kolejny elektrozłom pod TV? Wystarczy mi PS4 Pro.
Edytowane przez autora (2019.02.06, 07:12)
Stjepan (2019.02.06, 10:26)
Ocena: 0

0%
Inszy @ 2019.02.05 17:35  Post: 1187721
kaczy99 @ 2019.02.05 17:01  Post: 1187711
Na dzisiaj streaming nie ma sensu, trzeba liczyć opóźnienie w obie strony i kodowania/dekodowania maszyny. Nawet w idealnej sytuacji by można było uznać grę za chociaż odrobinę zbliżoną do lokalnej

Na dzisiaj, to widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Osobiście od jakiegoś czasu więcej gram przez streaming (Shield) niż lokalnie i czasami wrażenia są nawet lepsze niż na kompie. Tylko wymóg taki, że musi być dobre połączenie, najlepiej kablem, bo po wi-fi bywa różnie.

Spróbuj streamować taką grę jak Metro: Exodus z drugiego końca świata na swój TV w 8K@60fps, jeszcze nie teraz, za słaba infrastruktura, za słaby internet, za duże opóźnienia.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Czyżby jednak nie było tak dobrze, jak myśleliśmy? 62
Będzie też wersja Explore Edition. 12
Po co dziś kupować wersję pudełkową jakiejś gry? Powody mogą być dwa. 79
Portugalia w jednym szeregu z Włochami i Rosją. 26
Czasem porzucenie Steama jest po prostu opłacalne. 43
Codemasters znowu dało radę. 14
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Dobra wiadomość, ale czy na to tak naprawdę czekają użytkownicy Switcha? 7
Dzięki internetowi jest ona niepotrzebna. 11
Zgadniecie, jakie marki z Państwa Środka cieszą się u nas największym wzięciem? 18
Firma rośnie jak na drożdżach. 11
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane