Aktualność
Adrian Kotowski, Poniedziałek, 4 lutego 2019, 17:38

Testy techniki DLSS czas zacząć. Nvidia podzieliła się z użytkownikami swoich kart graficznych nowym pakietem sterowników GeForce 418.81 WHQL. Paczka nie zawiera tym razem optymalizacji dla nowych gier, a zamiast tego dodano obsługę kart graficznych GeForce RTX w wersji dla notebooków. Z driverów ucieszą się też fani benchmarków, którzy chcą testować wydajność sprzętu w najnowszym teście 3DMarka.

Nvidia GeForce 418.81 WHQL ma zapewnić optymalne działanie kart Turing w programie 3DMark Port Royal. Usprawnienia są związane z dodaniem do benchmarka funkcji DLSS, którą można odpalić wyłącznie na sprzęcie zielonych. Porównanie wydajności wykonane przez firmę możecie sprawdzić na załączonej grafice. Nvidia wspomina ponadto o masie usprawnień dotyczących działania gier (w tym Wiedźmina 3) na konfiguracjach SLI z kart Maxwell lub Pascal, przy włączonej technice G-Sync. Mamy spodziewać się wyższej wydajności i mnijszej liczby problemów z różnego rodzaju przekłamaniami graficznymi.

Zieloni postarali się ponadto o aktualizację/dodanie profili SLI dla gier:

  • Anthem (tu sprawdzicie cenę gry),
  • Assetto Corsa Competizione – włączono AFR dla kart Turing,
  • Bettlefleet Gothic: Armada 2 – włączono AFR dla kart Turing,
  • Life is Strange Season 2 – włączono AFR dla kart Turing,
  • NBA 2K19 – włączono AFR dla kart Turing,
  • Space Hulk Tactics – włączono AFR dla kart Turing.

Na liście poprawek znajdziemy natomiast:

  • naprawiono problem, przez który strumieniowany materiał nie był wyświetlany z HDR, choć użytkownik korzystał z wyświetlacza obsługującego tę technikę i była ona włączona w systemie,
  • licznik klatek na sekundę z GeForce Experience nie wyświetla się już w aplikacji Twitter dostępnej ze sklepu Microsoftu (wersja UWP),
  • usunięto problem z migotaniem obrazu podczas gry z włączonym G-Sync,
  • naprawiono błąd, przez który po podłączeniu do karty wyświetlacza G-Sync i następnie monitora kompatybilnego z G-Sync (Adaptive Sync), na prawej połowie tego drugiego nie wyświetlał się żaden obraz.

Lista problemów, które mają zostać naprawione w przyszłości, przedstawia się następująco:

  • możliwe pojawienie się identyfikatora błędu Event ID 14 w logach systemowych, gdy użytkownik zmienił ustawienia Cyfrowej poświaty w Panelu sterowania Nvidia i korzysta z kart GeForce RTX 20,
  • możliwe pojawienie się migotania obrazu w grze Shadow of the Tomb Raider, gdy produkcja uruchomiona jest równocześnie w trybie SLI, z G-Sync i HDR,
  • podczas używania monitora z G-Sync i monitora kompatybilnego z G-Sync (Adaptive Sync), działających w trybie klonowania, może pojawić się problem, który objawia się błyskaniem pierwszego z wymienionych ekranów w czasie rozgrywki,
  • Ni no Kuni 2 wyłącza się samoczynnie po włączeniu gry z aktywnym HDR,
  • możliwe pojawienie się wielu błędów i BSOD podczas grania w ARK Survival,
  • możliwe wystąpienie błędu powodującego błędne renderowanie mgły przy pomocy techniki PhysX w grze Batman: Arkahm Origins,
  • możliwe pojawienie się przekłamań graficznych kursora, podczas najechania nim na link w przeglądarce Firefox,
  • funkcja DSR może nie być dostępna po wykryciu wybranych monitorów,
  • możliwe pojawienie się losowych mignięć ekranu widocznych na konfiguracjach wielomonitorowych.

Sterowniki Nvidia GeForce 418.81 WHQL pobierzecie przy pomocy programu GeForce Experience lub ze strony zielonych, klikając na ten link. Warto pamiętać, że od niedawna firma przygotowuje drivery tylko dla 64-bitowych systemów Windows.

Źródło: Nvidia
Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
Amitoza (2019.02.04, 18:08)
Ocena: 41

0%
Po 4 miesiącach zamiast zapowiedzianych aktualizacji 25gier z DLSS mamy drugi benchmark! dzieje się :E
Jacek1991 (2019.02.04, 21:34)
Ocena: 2

0%
ciekawe kiedy lub czy naprawia zawieszanie sie warhammera 2
garot (2019.02.05, 09:43)
Ocena: -2

0%
Czy ta technika DLSS działa też na kartach z serii 1000?
Edytowane przez autora (2019.02.05, 09:43)
szymcio30 (2019.02.05, 11:00)
Ocena: 6

0%
Nie będzie działać. DLSS realizowane jest praktycznie w całości przez rdzenie Tensor dostępne w GPU Turing. Być może jest możliwe zrealizować to za pomocą standardowych rdzeni CUDA, ale zamiast wzrostu byłby duży spadek wydajności
Szeroki (2019.02.05, 17:10)
Ocena: -2

0%
KowalPachołekFocusa @ 2019.02.05 12:03  Post: 1187653
https://zapodaj.net/5691269cdf719.png.html
W końcu w miarę płynnie i 'ostro' sobie pooglądałem:)
DLSS może spowodować że gry z RayTracingiem będą pod względem fps przyjemnie grywalne.
A sam PortRoyal powoduje mimo wszystko opad szczeny wizualnie:)


Jeżeli komuś pasują nienaturalne kolory i wszystko błyszczące jak psu jajca.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Czyżby jednak nie było tak dobrze, jak myśleliśmy? 62
Będzie też wersja Explore Edition. 12
Po co dziś kupować wersję pudełkową jakiejś gry? Powody mogą być dwa. 79
Portugalia w jednym szeregu z Włochami i Rosją. 26
Czasem porzucenie Steama jest po prostu opłacalne. 43
Codemasters znowu dało radę. 14
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Dobra wiadomość, ale czy na to tak naprawdę czekają użytkownicy Switcha? 7
Dzięki internetowi jest ona niepotrzebna. 11
Zgadniecie, jakie marki z Państwa Środka cieszą się u nas największym wzięciem? 18
Firma rośnie jak na drożdżach. 11
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane