Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 15 stycznia 2019, 22:13

Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. Przedstawiciele AMD są w ostatnio zasypywani gradem pytań nie tylko o swoje produkty, ale też i rozwiązania konkurencji. Popularnym tematem jest obsługa ray tracingu oraz super samplingu DLSS, a wiec technik promowanych mocno przez Nvidię. Z wywiadu udzielonego japońskiemu serwisowi 4Gamers wynika, że czerwoni mogą przygotować odpowiedź na oba rozwiązania.

Wiadomość o tym, ze AMD myśli poważnie o obsłudze śledzenia promieni nie jest nowa, a stosunek podmiotu do tej techniki raczej dość dobrze znany. Ciekawiej sprawa wygląda z DLSS, bo tutaj właściciele marki Radeon nie mieli do tej pory niczego do ujawnienia. Jak jednak twierdzi Adam Kozak, odpowiedzialny za marketing produktów z segmentu GPU czerwonych, jego firma ma możliwości stworzenia podobnej techniki, która będzie równie wydajna.

AMD Radeon VII z mocno przyciętą wydajnością w obliczeniach podwójnej precyzji

Wszystko dzięki bibliotekom DirectML, które mają trafić do Windows 10 wiosną 2019 roku. Oferują one zestaw instrukcji z zakresu maszynowego uczenia, z których można skorzystać na wszystkich kartach graficznych kompatybilnych z DirectX 12. Nvidia prezentowała możliwości tego API, przedstawiając proces upscallingu grafiki, gdzie obraz wynikowy był 4-krotnie większy niż domyślny i oferował świetną jakość. Zieloni wykorzystali w tym przypadku rdzenie Tensor, ale podobny sprzęt nie jest w ogóle wymagany.

Kozak ujawnił, że AMD już testuje możliwości oferowane przez DirectML, a Radeon VII osiąga świetne wyniki. Jego zdaniem karty czerwonych mogą zapewnić podobne możliwości co produkty zielonych dzięki wysokiej mocy w obliczeniach GPGPU. Jako przykład podano Luxmarka, w którym Radeon VII oferuje wydajność o 1,62x większą od GeForce’a RTX 2080 (tutaj sprawdzicie cenę karty), czyli swojego bezpośredniego konkurenta na rynku. Miejmy nadzieję, że odpowiednik DLSS czerwonych zostanie szybko zaprezentowany i będzie naprawdę dopracowany. W końcu to tylko z korzyścią dla użytkowników.

Źródło: 4Gamers
Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
Putout (2019.01.15, 23:05)
Ocena: 3

0%
oby. dlss na papierze wygląda świetnie i naprawde dobrze by było aby wszyscy mogli z tego korzystać pod jakąś tam nazwą.
umcacz (2019.01.15, 23:11)
Ocena: 15

0%
Ja już mam odpowiedź. Obniżam rozdzielczość o 30% i gotowe. Wydajność DSSL zachowana. Wygląd DLLS zachowany.
Edytowane przez autora (2019.01.15, 23:12)
tommo1982 (2019.01.15, 23:20)
Ocena: 21

0%
Czy tylko mi się wydaje, że Nvidia zrobiła z ludzi głupców, tworząc jakieś tam DLLS, zamiast skorzystać z rozwiązania Microsoftu i obniżyć ceny za karty.
dracox (2019.01.15, 23:31)
Ocena: 18

0%
Putout @ 2019.01.15 23:05  Post: 1184607
oby. dlss na papierze wygląda świetnie i naprawde dobrze by było aby wszyscy mogli z tego korzystać pod jakąś tam nazwą.

na papierze. w praktyce wymaga wpierw odpowiedniego przygotowania gry o bardzo powtarzalnych teksturach. podobną jakość co dlss 4k (jak wiadomo upscaling z 1440p) oferuje 1800p z TAA - dlss i te upskalowane 4k zzera podobne ilosci zasobów karty co odpalenie gry w 1800p z TAA... więc gdzie tu sens?

dracox (2019.01.15, 23:32)
Ocena: 16

0%
umcacz @ 2019.01.15 23:11  Post: 1184612
Ja już mam odpowiedź. Obniżam rozdzielczość o 30% i gotowe. Wydajność DSSL zachowana. Wygląd DLLS zachowany.

no ale trzeba na to ładną marketingową nazwe wymyślic..a pozniej na slajdach porównywac ilosc fps w upscalingu vs karty liczące 4k natywnie :)
SNC (2019.01.15, 23:32)
Ocena: 8

0%
Jeden z glupszych ficzerow.
deton24 (2019.01.16, 00:00)
Ocena: 7

0%
No ale z powodu tego że najnowsze Radeony są lepsze w obliczeniach GPGPU, mówią że niby wypadają podobnie jak RTX 2080.
zomeer (2019.01.16, 01:05)
Ocena: 10

0%
Krisol @ 2019.01.16 00:16  Post: 1184629
deton24 @ 2019.01.16 00:00  Post: 1184628
No ale z powodu tego że najnowsze Radeony są lepsze w obliczeniach GPGPU, mówią że niby wypadają podobnie jak RTX 2080.

Są ale nie o tyle żeby nadrobić tensory.
RTX 2080 -> 10 TFlops FP32, 20 TFlops FP16 + 80 TFlops Tensor FP16
Radeon VII -> 13.8 TFlops FP32, 27.6 TFlops FP16
To co na RTXie liczą rdzenie 80 TFlops w FP16 na Radeonie musi policzyć część rdzeni o mocy 7.6 TFlops w FP16, inaczej na Radeonie będzie większy spadek wydajności. Tak samo nie nadrobisz mocy rdzeni RT do liczenia ray tracingu na Radeonach.


Przecież te biblioteki od ms wcale nie potrzebują tensorów do obliczeń, a zwykłej mocy
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Czyżby jednak nie było tak dobrze, jak myśleliśmy? 62
Będzie też wersja Explore Edition. 12
Po co dziś kupować wersję pudełkową jakiejś gry? Powody mogą być dwa. 79
Portugalia w jednym szeregu z Włochami i Rosją. 26
Czasem porzucenie Steama jest po prostu opłacalne. 43
Codemasters znowu dało radę. 14
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Dobra wiadomość, ale czy na to tak naprawdę czekają użytkownicy Switcha? 7
Dzięki internetowi jest ona niepotrzebna. 11
Zgadniecie, jakie marki z Państwa Środka cieszą się u nas największym wzięciem? 18
Firma rośnie jak na drożdżach. 11
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane