
Można się rozejść. Kilka dni temu w sieci pojawiły się informacje, że Mozilla chce wprowadzić reklamy do przeglądarki Firefox. Użytkownicy serwisu Reddit pisali, że baner z tzw. materiałami sponsorowanymi jest wyświetlany na dole ekranu w oknie odpowiedzialnym za uruchamianie nowej karty.
Teraz wiemy, że do niczego takiego, przynajmniej na razie, nie dojdzie. Mozilla wydała właśnie oficjalne oświadczenie, w którym informuje, że nie zamierza dodawać do Firefoksa żadnych treści o charakterze promocyjnym. Skąd więc wzięła się sekcja reklam? Cóż, firma utrzymuje, że... był to eksperyment, a producent szuka nowych sposób na usprawnienie przeglądarki. Takie tłumaczenie brzmi dosyć mętne, więc można założyć, że Mozilla rozważała wprowadzenie do programu materiałów marketingowych, ale ostatecznie po prostu wycofała się z tego pomysłu.
Czy jednak twórcy Firefoksa z czasem mogą zmienić zdanie? Tak, ale wydaje się to mało prawdopodobne. Jeśli reklam nie zaczną pokazywać konkurencyjne programy, to ich wprowadzenie przez Mozillę byłoby dla firmy mocnym strzałem w stopę. Treści promocyjne mogłoby zwiększyć dochód przedsiębiorstwa, ale prawdopodobnie spowodowałyby także odpływ użytkowników - część internautów przerzuciłaby się po prostu na przeglądarki, które nie pokazują żadnych banerów marketingowych.
- Mozilla: nie wprowadzimy reklam do przeglądarki Firefox 12
- Google miało sabotować rozwój przeglądarki Edge 37
- Nowa przeglądarka Microsoft Edge ma obsługiwać rozszerzenia z Chrome'a 16
- Microsoft Edge będzie bazował na Chromium 28
- Microsoft zastąpi Edge przeglądarką opartą na Chromium 28
- System Fuchsia OS jest już testowany na... Honorze Play 9
- Nie zainstalujecie Linuksa na tegorocznych MacBookach Air i Macach mini 29
- Android Pie działa na mniej niż 0,1% urządzeń z systemem Google 43
- 3DMark z nowym testem Night Raid 7
- Tłumaczenie maszynowe na dłoni 18
- Android N Developer Preview – rzut oka na wczesną wersję nowego Androida 29
- Android 6.0 Marshmallow – najważniejsze zmiany i nowości 60
- Adobe Lightroom (Creative Cloud 2014) – test. Jaki procesor, ile pamięci operacyjnej i jaki nośnik danych do Lightrooma? 48
- Adobe Photoshop CC 2014 – test. Jaki procesor, ile pamięci operacyjnej i jaki nośnik danych do Photoshopa? 58
- Adobe Photoshop CC – test. Lepszy nośnik SSD czy więcej pamięci (RAM)? 80
- Nowy 3DMark – rzut oka na benchmark ery tabletów i smartfonów 72
- Akceleracja GPU w praktyce – OpenCL 76
- App Academy - pierwszy w Polsce taki kurs zarządzania projektami i tworzenia aplikacji mobilnych 19
- Tłumaczenie maszynowe na dłoni 18
- Microsoft Office 2010 i Office 2007 – test porównawczy pakietów 54
- Firefox 4 Beta kontra Internet Explorer 9 Beta 112
- Windows 7, Windows Vista i Windows XP w grach - test wydajności systemów 142
- Sprzątanie nowego komputera 73
- Kopie zapasowe – test programów. Najprostsze czy najbardziej rozbudowane? Płatne czy bezpłatne? 42
- Przegląd 10 bezpłatnych programów antywirusowych 128
- Szyfrowanie danych, czyli nie samym TrueCryptem człowiek żyje 50
- Odzyskiwanie danych – test 10 programów 56
- Tłumaczenie maszynowe na dłoni 18
- Adobe Photoshop CC 2014 – test. Jaki procesor, ile pamięci operacyjnej i jaki nośnik danych do Photoshopa? 58
- Odzyskiwanie danych – test 10 programów 56
- Adobe Photoshop CC – test. Lepszy nośnik SSD czy więcej pamięci (RAM)? 80
- Norton Internet Security – rzut oka 33
- Adobe Photoshop Lightroom 4 34
- Google Chrome – nie wszystko „Chrome”, co się świeci 77
- 3DMark Vantage — rzut okiem 250
- Akceleracja GPU w praktyce – OpenCL 76
- Android, iOS czy Windows Phone? Czym różnią się od siebie mobilne systemy operacyjne i do kogo są skierowane? 150
- Jak dokonać promocyjnego uaktualnienia do Windows 8 Pro za 69 zł 173
- Zarządzanie procesami w Windows 7, czyli rzecz nie tylko dla adminów 53
- Skuteczne usuwanie plików 111
- Bezpieczna optymalizacja Windows 137
- Optymalizacja Windows – obalamy mity 153
- Optymalizacja Windows – obalamy mity 153
- Bezpieczna optymalizacja Windows 137
- Zarządzanie procesami w Windows 7, czyli rzecz nie tylko dla adminów 53
- Android, iOS czy Windows Phone? Czym różnią się od siebie mobilne systemy operacyjne i do kogo są skierowane? 150
- Jak dokonać promocyjnego uaktualnienia do Windows 8 Pro za 69 zł 173
- Skuteczne usuwanie plików 111
- Android, iOS czy Windows Phone? Czym różnią się od siebie mobilne systemy operacyjne i do kogo są skierowane? 150
- Optymalizacja Windows – obalamy mity 153
- Zarządzanie procesami w Windows 7, czyli rzecz nie tylko dla adminów 53
- Bezpieczna optymalizacja Windows 137
- Skuteczne usuwanie plików 111
- Jak dokonać promocyjnego uaktualnienia do Windows 8 Pro za 69 zł 173
0%
0%
hg clone https://hg.mozilla.org/mozilla-central/ firefox
i następnego dnia wydaniem forka przeglądarki bez reklam
0%
A dodawanie treści reklamowych mnie osobiście denerwuje.
W Vivaldi i Operze da się te linki wyłączyć, jak pisał SajlorMun.
Cieszy, że się nie decydują na wprowadzenie takiej 'funkcjonalności'.
0%
A wiesz, że te zakładki możesz wpakować do kosza, a potem usunąć? To zaledwie parę sekund roboty więc raczej jest to znikoma szkodliwość w porównaniu do reklamy gdzieś z boku czy dołu lub nawet góry, która ciągle jest.
0%
0%
0%
A wiesz, że te zakładki możesz wpakować do kosza, a potem usunąć? To zaledwie parę sekund roboty więc raczej jest to znikoma szkodliwość w porównaniu do reklamy gdzieś z boku czy dołu lub nawet góry, która ciągle jest.
To fakt, że jakieś bannery mogą denerwować. Muszą się niestety jakoś finansować. Obawiam się, że reklamy szybciej ludzie zaakceptują, niż płatną licencję za program. Alterantywa to zmiana na coś innego, typu Opera.
0%
A dodawanie treści reklamowych mnie osobiście denerwuje.
W Vivaldi i Operze da się te linki wyłączyć, jak pisał SajlorMun.
Cieszy, że się nie decydują na wprowadzenie takiej 'funkcjonalności'.
kiedys robilem porownanie chrome i ff, ff zjada ok 50% tego co chrome
teraz mam kolo 25kart (i to nie tekstowe strony) i mam zabrane 2,5GB i srednio 4-6% procka(7300hq)
0%
A wiesz, że te zakładki możesz wpakować do kosza, a potem usunąć? To zaledwie parę sekund roboty więc raczej jest to znikoma szkodliwość w porównaniu do reklamy gdzieś z boku czy dołu lub nawet góry, która ciągle jest.
To fakt, że jakieś bannery mogą denerwować. Muszą się niestety jakoś finansować. Obawiam się, że reklamy szybciej ludzie zaakceptują, niż płatną licencję za program. Alterantywa to zmiana na coś innego, typu Opera.
Z tego co pamiętam, dostęp do internetu nie jest darmowy. Za urządzenie, które umozliwia przeglądanie internetu też się płaci. A pisanie i publikowanie przeglądarek internetowych nie jest obowiązkowe. Jeśli deweloper decyduje się na taką formę działalności, musi się liczyć z tym, że ktoś nie będzie chciał uzywać jego aplikacji. Może to jednak użytkownik powinien decydować, co będzie się wyświetlało na jego ekranie, a nie jakaś korporacja za niego ?
0%