Aktualność
Adrian Kotowski, Niedziela, 30 grudnia 2018, 18:14

Czyżby technika miała być dostępna na PlayStation 5? Polyphony Digital przygotowało na SIGGRAPH Asia 2018 całkiem ciekawą prezentację na temat tworzenia powtórek wideo w grze Gran Turismo. Tego typu opcja jest ważna ze względu na transmisje zawodów w ligach esportowych. Nie ten aspekt przyciągnął jednak największą uwagę mediów, a wspomnienie o wykorzystaniu ray tracingu w czasie rzeczywistym.

Obecnie technika śledzenia promieni w grach dopiero raczkuje, a z pierwszą poważną implementacją rozwiązania możemy się spotkać w Battlefield V (tutaj sprawdzicie cenę gry). By jednak aktywować taką opcję, należy posiadać kartę Nvidii z rodziny Turing, choć w przyszłości z pewnością także i AMD udostępni sprzęt oferujący podobne możliwości. Prezentacja przygotowana przez Polyphony Digital zdaje się potwierdzać tę tezę.

Na załączonym materiale możecie zobaczyć (od 7:20), jak silnik wykorzystywany w Gran Turismo radzi sobie z obsługą ray tracingu. Niestety mamy tutaj wyłącznie statyczne sceny, bez aut w ruchu na trasie, ale i tak całość prezentuje się całkiem dobrze. Trzeba zresztą zauważyć, że sam prowadzący wspomina o rozpoczęciu prac i badaniu możliwości sprzętu i silnika. Można mieć więc nadzieję, że w przyszłości wiele się jeszcze poprawi. Nie jest natomiast jasne, czy zmiana będzie tak duża, by pozwolić na korzystanie ze śledzenia promieni podczas samej rozgrywki, a nie tylko w trybie fotograficznym/podczas powtórek.

Do tego oczywiście potrzeba mocnego sprzętu, a konkretnie konsoli PlayStation 5. Wiemy, że produkt na pewno przygotowywany jest we współpracy z AMD, a z plotek wynika, że na pokładzie znajdzie się układ z rodziny Navi. Co jednak ciekawe, w wypowiedziach przedstawicieli czerwonych pojawia się wskazówka, że wspomniana seria GPU raczej nie zaoferuje obsługi techniki śledzenia promieni, a przynajmniej nie na PC. Ciekawi nas więc, jak AMD i jego partnerzy chcą to rozwiązać.

Źródło: TweakTown
Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
Namonaki (2018.12.30, 18:41)
Ocena: 33

0%
Ciekawi nas więc, jak AMD i jego partnerzy chcą to rozwiązać.

OpenCL i shadery obliczeniowe

albo dedykowany akcelerator RT
Edytowane przez autora (2018.12.30, 18:43)
Żywy (2018.12.30, 18:49)
Ocena: 16

0%
Denoiser wymaga jeszcze dopracowania. Poza tym, smialo mozna stwierdzic, ze nawet jesli RT znajdzie zastosowanie w przyszlym GT na PS5, to nie wyjdzie ono poza Photomode.
HΛЯPΛGŌN (2018.12.30, 18:50)
Ocena: 8

0%
Bardzo wątpliwe aby PS5 miało RT. Demko z jakiś wczesnych prac o niczym jeszcze nie przesądza.
Steven Seagal (2018.12.30, 19:13)
Ocena: 16

0%
For a long time before Nvidia there was ps2 and gran turismo 4. Reflections in this game are literally everywhere. On asphalt, on cars. They are best seen in the garage. Did The Crew have reflections in the mirrors? Does ps2 have 'Tensor' cores. Did Uncharted 4 have a problem with Nathan's reflection in the mirror? Nvidia feeds you with information that you need their equipment, but Sony has done it better long before you.
Luk4s (2018.12.30, 19:53)
Ocena: 32

0%
@up: tutaj chodzi raczej o syndrom Nvidii - albo masz nasz efekt albo nie masz nic. Już dawno temu w Mirrors Edge Nvidia 'reklamowała' tak swojego PhysX - albo masz symulowane tkaniny itp. albo nie ma ich w ogole. Teraz Nvidia próbuje przekazać światu - albo macie odbicia z RT albo nie macie zadnych, bo tylko nasze RT jest w stanie coś takiego wygenerować. Dlatego ludzie się dziwią, bo w wielu grach widzą te odbicia, a że RT to teraz chodliwy termin to zwracają na to uwagę i o tym piszą. Kij z tym, że nie wiedzą jak to jest generowane, ale liczy się efekt końcowy i jak to się ma do wydajności.
tomangelo (2018.12.30, 19:59)
Ocena: 11

0%
Konsole mogą mieć osobny koprocesor do przetwarzania raytracingu.
Avitr (2018.12.30, 20:13)
Ocena: 5

0%
Do premiery PS5 jeszcze 2 lata, zdążą stworzyć oddzielny akcelerator RT, a może nawet dobudować go do GPU. Niech wydajność RT w PS5 będzie choćby na poziomie 2060 to zupełnie wystarczy (bo w konsoli będzie to odpowiednik pecetowego 2080, do czasu wyjścia refresha PS5 wystarczy).
RdzaweOko (2018.12.30, 20:38)
Ocena: 25

0%
Szczerze wolałbym żeby dali lepszej wygładzanie w tej grze niż raytracing ;/
Ta migająca pixeloza na krawędziach aż boli, przecież na takie coś nie da się patrzeć, choćby dali raytracing z kosmosu.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Gigant z Cupertino wejdzie na rynek VoD. 18
Czyżby jednak nie było tak dobrze, jak myśleliśmy? 52
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 11
Po co dziś kupować wersję pudełkową jakiejś gry? Powody mogą być dwa. 76
Niezły ekran i dobry system audio. 11
Zgadniecie, jakie marki z Państwa Środka cieszą się u nas największym wzięciem? 18
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 11
Czyżby jednak nie było tak dobrze, jak myśleliśmy? 52
Będzie też wersja Explore Edition. 11
Portugalia w jednym szeregu z Włochami i Rosją. 26
Po co dziś kupować wersję pudełkową jakiejś gry? Powody mogą być dwa. 76
Czasem porzucenie Steama jest po prostu opłacalne. 43
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 11
Dobra wiadomość, ale czy na to tak naprawdę czekają użytkownicy Switcha? 7
Dzięki internetowi jest ona niepotrzebna. 11
Przewody już są, potrzeba jeszcze sprzętu. 26
Zgadniecie, jakie marki z Państwa Środka cieszą się u nas największym wzięciem? 18
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane