Aktualność
Adrian Kotowski, Piątek, 14 grudnia 2018, 18:00

Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. Każdy gracz, który choć trochę interesuje się rynkiem wie, że Fallout 76 zdecydowanie nie należy do produkcji dobrych. Bethesda stara się łatać swoją grę, ale czasem jej działania są trudne do ogarnięcia dla każdego, kto do pewnych rzeczy podchodzi po prostu logicznie. Tak jest też obsługą wyświetlaczy panoramicznych o proporcjach 21:9.

Jak doskonale wiadomo, Fallout 76 (którego cenę sprawdzicie tutaj) nie oferował oficjalnej obsługi dla tzw. rozdzielczości ultrapanoramicznych. Produkcja była projektowana pod tradycyjne telewizory i monitory o proporcjach 16:9, przez co posiadacze innych wyświetlaczy musieli na własną rękę modyfikować grę. Wystarczyło zmienić wpisy w pliku .INI z ustawieniami tytułu, by rozgrywka na wyświetlaczu 21:9 była w miarę przyjemna.

Niestety taki zabieg nie wpływał na wszystkie rzeczy wyświetlane na ekranie. Problem w tym, że po modyfikacji elementy interfejsu nie są odpowiednio skalowane, a jedynie rozciągane. Bethesda miała to naprawić dodając oficjalną obsługę rozdzielczości ultrapanoramicznych, ale nie wszystko poszło zgodnie z planem. Co prawda, obsługa pojawiła się po ostatniej aktualizacji Fallouta 76, ale deweloperzy osiągnęli swój cel robiąc dokładnie to samo, co wcześniej graczeedytując plik .INI. Już chyba bardziej nie można pójść na łatwiznę.

Oficjalny patch vs amatorski mod
Obsługa monitorów 21:1 według Bethesdy (na górze) i twórcy moda (na dole)

Żeby było zabawniej, w sieci można znaleźć amatorski mod, który zapewnia całkiem przyzwoitą obsługę monitorów 21:9. To udowadnia, że da się odpowiednio dostosować działanie nawet tak topornego silnika jak Creation Engine. Niestety deweloperzy pracujący przy Fallout 76, mający zresztą dostęp do pełnego kodu źródłowego gry, nie byli i jak widać do tej pory nie są w stanie przygotować czegoś podobnego. Trudno uwierzyć, że za tą produkcją stoi tak duża firma jak Bethesda.

Źródło: Reddit
Ocena aktualności:
Ocen: 10
Zaloguj się, by móc oceniać
jacenty101 (2018.12.14, 18:12)
Ocena: 51

0%
Podoba mi się ten cytat: 'Niestety deweloperzy pracujący przy Fallout 76, mający zresztą...' i ja bym zakończył to zdanie: 'graczy w dupie'. Taka to jest prawda z Behesdą.
daerragh (2018.12.14, 18:13)
Ocena: 28

0%
Edytowane przez autora (2018.12.14, 19:53)
znafca (2018.12.14, 18:14)
Ocena: 21

0%
Poprawie troche ten nieudolny tekst.
Poziom nieudolnosci juz dawno przekroczyl wszelkie granice i Bugthesda szuka nowego dna.
Juz lepiej sie czyta;-)
Żywy (2018.12.14, 18:18)
Ocena: 0

0%
Ja osobiscie nie trawie takiego rozciagnietego widoku jak na dolnym obrazku, to bylo fajne w AvP jak sie gralo Obcym, i na tym koniec.
Avalanc (2018.12.14, 18:19)
Ocena: 25

0%
'Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice.'

Pierwsze skojarzenie. Pclab.pl i brak możliwości edytowania komentarzy w wersji mobilnej ;)
Sary (2018.12.14, 18:19)
Ocena: 36

0%
A ten link do 'którego cenę sprawdzicie tutaj' to tak specjalnie nie działa, bo nawet nie warto, ale musi być żeby się góra nie czepiała? :E
tomaster (2018.12.14, 19:00)
Ocena: 10

0%
Możemy zapomnieć o TES 6 :(
Markus_TVN (2018.12.14, 19:24)
Ocena: 3

0%
Bethisda to stare pryki co zakończyły edukację możliwosci programistycznych 10 lat temu.
Adolph (2018.12.14, 19:24)
Ocena: 21

0%
Czasem mam wrażenie, że moderzy lepiej ogarniają silnik i gry niż sami pracownicy korpo.
Edytowane przez autora (2018.12.14, 19:25)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  129
Właściciele Radeonów gotowi na premierę nowej gry studia FromSoftware. 3
Tak wygląda następca Rifta. 4
Epic Games Store z kolejnymi dużymi grami na wyłączność. 34
Chińczycy przekonują do swoich produktów. 2
Czerwoni rozwijają swoje otwarte oprogramowanie. 3
Kolejny duży transfer niebieskich. 15
Kolejny Turing już się zbliża. 47
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane