Aktualność
Adrian Kotowski, Czwartek, 13 grudnia 2018, 18:37

Platforma dla autonomicznych maszyn. Nvidia pokazała swój nowy moduł Jetson AGX Xavier, przygotowany z myślą o zastosowaniu w robotach i urządzeniach przemysłowych. Konstrukcja bazuje na chipie z układem graficznym Volta, oferującym też rdzeni Tensor. Zieloni określili wydajność urządzenia w obliczeniach dotyczących sztucznej inteligencji na 32 TOPS.

Nowa wersja Jetson AGX Xavier przeznaczona jest do bardzo specyficznych zastosowań. Producent kieruje swój sprzęt do producentów autonomicznych robotów, w np. maszyn dostawczych, które korzystają z platformy Nvidii do nawigacji i rozpoznawania napotykanych na drodze obiektów. Te nie muszą poruszać się tak szybko, jak autonomiczne samochody, ale nadal wymagają dużej mocy obliczeniowej do sprawnego przemieszczania się między zadanymi punktami.

Jetson AGX Xavier ma na pokładzie ośmiordzeniowy, 64-bitowy chip ARM v8.2, wyposażony w 8 MB pamięci cache L2 i 4 MB pamięci cache L3. Urządzenie oferuje też GPU z rodziny Volta z 512 rdzeniami CUDA i dodatkowymi rdzeniami Tensor, ułatwiającymi maszynowe uczenie i budowę sieci neuronowych. Pojedyncza moduł ma też 16 GB pamięci RAM LPDDR4x, 32 GB pamięci eMMC 5.1 i dwa silniki NVDLA. Do tego dochodzi też procesor wizyjny i zestaw dekoderów, które pozwalają kodować/dekodować jednocześnie po materiały wideo w 4K i 60 kl./s.

Zestaw deweloperski Jetson AGX Xavier wyceniono na 1099 dolarów przy zakupie co najmniej 1000 sztuk. Równocześnie zieloni pokazali nową generację Jetsona TX2, która zadebiutowała w cenie 299 dolarów przy zamówieniu na minimum 1000 sztuk.

Sprawdź ceny popularnych kart graficznych dostępnych w polskich sklepach

Źródło: Nvidia
Ocena aktualności:
Ocen: 1
Zaloguj się, by móc oceniać
aqvario (2018.12.13, 19:47)
Ocena: 16

0%
Problem z konsolami jest taki, że konsola to nie sama karta graficzna, ale i procesor. A nVidia nie zdołała się dogadać ani przechytrzyć Intela i zdobyć licencji na x86. Tym samym nie zdołała przebić oferty AMD, zresztą prawie na pewno ich oferta byłaby droższa, nVidia nie ma umiaru, jeśli chodzi o marże. Znowu inna architektura niż x86 właściwie odpada ze względu na trudności w portowaniu - świat idzie w kierunku unifikacji i minimalizmu (wysiłek) oraz maksymalizacji zysków (kosztem właściwie wszystkiego).
powerzx (2018.12.13, 21:46)
Ocena: 4

0%
tomaster @ 2018.12.13 21:33  Post: 1179980
aqvario @ 2018.12.13 19:47  Post: 1179971
Problem z konsolami jest taki, że konsola to nie sama karta graficzna, ale i procesor. A nVidia nie zdołała się dogadać ani przechytrzyć Intela i zdobyć licencji na x86. Tym samym nie zdołała przebić oferty AMD, zresztą prawie na pewno ich oferta byłaby droższa, nVidia nie ma umiaru, jeśli chodzi o marże. Znowu inna architektura niż x86 właściwie odpada ze względu na trudności w portowaniu - świat idzie w kierunku unifikacji i minimalizmu (wysiłek) oraz maksymalizacji zysków (kosztem właściwie wszystkiego).

Nvidia robi własne procesory, czytasz? W newsie jest o ich własnym SoC. Nintendo Switch jest zbudowany na bazie SoC od Nvidia więc przestań bredzić o x86.

Trolowac to tez trzeba umiec :)
Jezeli mowisz to na powaznie to przeczytaj co aqvario napisal. Jak nie zrozumiesz to przeczytaj jeszcze raz, jezeli nie pomoze to jeszcze raz, az do skutku.
Edytowane przez autora (2018.12.13, 21:47)
Krisol (2018.12.13, 22:25)
Ocena: 2

33%
aqvario @ 2018.12.13 19:47  Post: 1179971
Problem z konsolami jest taki, że konsola to nie sama karta graficzna, ale i procesor. A nVidia nie zdołała się dogadać ani przechytrzyć Intela i zdobyć licencji na x86. Tym samym nie zdołała przebić oferty AMD, zresztą prawie na pewno ich oferta byłaby droższa, nVidia nie ma umiaru, jeśli chodzi o marże. Znowu inna architektura niż x86 właściwie odpada ze względu na trudności w portowaniu - świat idzie w kierunku unifikacji i minimalizmu (wysiłek) oraz maksymalizacji zysków (kosztem właściwie wszystkiego).

Z tym że Xavier ma dość mocny CPU jak na ARM, jest nieco wolniejszy niż Jaguar z PS4, przy czym bierze jakieś śmieszne ilości prądu, Switch na Tegrze X1 bierze 10W i można na tym grać w Dooma czy Skyrima.
Edytowane przez autora (2018.12.13, 22:26)
s0d (2018.12.13, 22:55)
Ocena: -2

0%
O co chodzi z tym newsem? Xavier był zapowiadany przed wakacjami. W sierpniu partnerzy i chętni którzy się zgłosili mogli już kupić ten sprzęt a jakoś w październiku był oficjalnie dostępny.

Autor newsa przespał ostatnie dwa miesiące?
Deniryer (2018.12.14, 10:18)
Ocena: -2

0%
Krisol @ 2018.12.13 22:25  Post: 1179988
aqvario @ 2018.12.13 19:47  Post: 1179971
Problem z konsolami jest taki, że konsola to nie sama karta graficzna, ale i procesor. A nVidia nie zdołała się dogadać ani przechytrzyć Intela i zdobyć licencji na x86. Tym samym nie zdołała przebić oferty AMD, zresztą prawie na pewno ich oferta byłaby droższa, nVidia nie ma umiaru, jeśli chodzi o marże. Znowu inna architektura niż x86 właściwie odpada ze względu na trudności w portowaniu - świat idzie w kierunku unifikacji i minimalizmu (wysiłek) oraz maksymalizacji zysków (kosztem właściwie wszystkiego).

Z tym że Xavier ma dość mocny CPU jak na ARM, jest nieco wolniejszy niż Jaguar z PS4, przy czym bierze jakieś śmieszne ilości prądu, Switch na Tegrze X1 bierze 10W i można na tym grać w Dooma czy Skyrima.

Diablo3 ma problemy ze stałym framerate na switch w 720p@30fps na najnizszych ustawieniach graficznych podczas większej zawieruchy, więc nie mów, że da się grać we wszystko. Switch to 4×ARM Cortex-A57 & 4×ARM Cortex-A53 @ 1.020 GHz + Nvidia Tegra oparta na archi Maxwell i to ledwo daje radę w bardziej wymagających grach.

Ostatnio Ubisoft zapowiedział kolekcje Asasynów na Switch - chce zobaczyć jak dadzą sobie radę z portowaniem tych gier na ARM - patrząc na to, że ich gry mają problemy na PC i konsolach z utrzymaniem stałego fps to może być niezła katastrofa.

A wracając do specyfikacji sprzętowej konsoli Nintendo - byle smartphone z SoC o wydajności Snapdragona 820 lub Apple A9 jest wydajniejsze niż to co Nintendo włożyło do swojej konsoli.
sevae (2018.12.14, 10:25)
Ocena: 0

0%
Jedynym sensem posiadania x86 w konsolach to jest to, że stare gry z generacji na generację będą praktycznie bezobsługowo działać i będą kompatybilne w przyszłości z serwerami do streamingu a nie jakieś trudności w portowaniu, trudności w portowaniu to mogłyby być na Cella. Zresztą na każdą z konsol i tak tworzy się oddzielny port żeby wykorzystać hardware odpowiednio, a nawet jakby olać wydajność swojej gierki to po to i żeby gra działała na API danej konsoli. Na inny nie super wymyślny procesor to już samo skompilowanie pod niego załatwia sprawę.

No i x86 od AMD jest tani i wydajny i w pakiecie z GPU. ARM wszyscy projektują dla małych energooszczędnych maszyn to i nie mają szans jeżeli kilka watów pobierają z czymś co kilkanaście/dziesiąt.

Mogłoby Sony zaprojektować własnego Risc V.

@UP Switch wykorzystuje tylko 4 rdzenie jeżeli dobrze pamiętam.

EDIT: @UP
Nintendo wzięło te (z pełną świadomością):

Nvidia Tegra X1 octa-core system-on-a-chip, which is based on ARM's 'big.LITTLE' architecture: four cores are faster, while the other four are slower and more power efficient. Which is a known lie. The 4 little cores are in fact disabled because Nvidia messed up during the manufacturer process. Every Tegra X1 in fact, only has 4 big cores enabled.

To też przykład dlaczego NV wypadła z konsol. Bo notorycznie kłamią.
Edytowane przez autora (2018.12.14, 10:38)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Jest na co czekać. AMD przedstawiła kilka danych dotyczących desktopowych modeli procesorów Ryzen 3. 72
Firma postawi na zupełnie inny projekt. 33
Niestety brak kart Nvidii. AMD udostępniło mediom materiały prasowe dotyczące karty Radeon Vega VII. 91
Obietnica jest, teraz czekamy na jej spełnienie. 34
Wydarzenie, które może zmienić branżę IT. 88
W końcu się doczekaliśmy. 16
Lubicie trzymać dane w chmurze? Mamy dla was dobrą wiadomość. 19
Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. 9
Wydarzenie, które może zmienić branżę IT. 88
Alternatywa dla modelu referencyjnego. 17
Jest na co czekać. AMD przedstawiła kilka danych dotyczących desktopowych modeli procesorów Ryzen 3. 72
Firma postawi na zupełnie inny projekt. 33
Niestety brak kart Nvidii. AMD udostępniło mediom materiały prasowe dotyczące karty Radeon Vega VII. 91
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 32
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane