Aktualność
Adrian Kotowski, Środa, 12 grudnia 2018, 18:50

W końcu „integra” nadająca się do grania. Wraz z prezentacją swojej nowej architektury CPU Intel ujawnił też kilka istotnych szczegółów na temat nadchodzących układów graficznych. Intel Graphics Gen11 będzie pod wieloma względami przełomowy, bo to pierwsza jednostka w konfiguracji GT2 amerykańskiego producenta procesorów oferująca wydajność przekraczającą 1 TFLOPS.

Zacznijmy od samej nazwy, która jest dziwna, bo Intel nie wprowadził i nie zamierza wprowadzać na rynek układów 10. generacji. Niemniej, różnica względem modeli Gen9.5, które można znaleźć w ostatnich modelach Core jest tak duża, że firma zdecydowała się na taki przeskok. Wspomniana wcześniej konfiguracja GT2 oznacza, że mówimy o układzie oferującym 64 jednostki obliczeniowe. Te zostały rozdzielone na cztery bloki po 8 CU, które mają własną pamięć cache, samplery 3D i multimediów, a także jednostki PixelFE. Warto wspomnieć o czterokrotnym powiększeniu ilości pamięci cache L3, która w Intel Graphics Gen11 ma pojemność aż 3 MB i m.in. przez to została wydzielona jako oddzielny blok.

Ważną nowością, jaką wprowadził w swoim układzie Intel, jest technika Tile-Based Rendering. Pierwszą firmą, która z niej korzystała na desktopach była Nvidia, a w 2017 roku dołączyło do niej też AMD. Niebiescy zastosowali ponadto technikę Coarse Pixel Shading, pochodną rozwiązania o nazwie Variable Pixel Shading znanego ze sprzętu firmy Jensena Huanga. Pozwala ona na przyspieszenie cieniowania niektórych obiektów, szczególnie tych, które są oddalone od użytkownika.

Intel Graphics Gen11 to też usprawniony blok multimedialny, w którym postawiono na przeprojektowany dekoder HEVC oraz możliwość jednoczesnego kodowania i dekodowania materiałów wideo w rozdzielczości do 8K. Nie zabrakło ponadto usprawnień w obsłudze materiałów HDR. Jak już wiadomo od jakiegoś czasu, nowe GPU będzie obsługiwać technikę VESA Adaptive-Sync oraz konfiguracje wielomonitorowe.

Sprawdź ceny procesorów Intela

Źródło: Anandtech
Ocena aktualności:
Ocen: 4
Zaloguj się, by móc oceniać
Atak_Snajpera (2018.12.12, 19:17)
Ocena: 7

0%
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:20)
Amitoza (2018.12.12, 19:32)
Ocena: 10

0%
Atak_Snajpera @ 2018.12.12 19:17  Post: 1179812
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)

1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Amd w apu po przejściu na 7nm spokojnie na tej samej powierzchni może dac te 20cu i zachować sporo wyższa wydajność. Problemem nadal pozostaje przepustowość pamięci, która od dawna jest za mala - w jednych grach wzrost będzie ogromny, a w tych siedzących na podsystemie pamięci niewielki.

Nie bez powodu intel dla najmocniejszego irysa dawał edram.
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:35)
Tabalan (2018.12.12, 19:33)
Ocena: 3

0%
Atak_Snajpera @ 2018.12.12 19:17  Post: 1179812
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)
Ale do czego ty porównujesz? To jest normalna integra, a nie osobne GPU połączone EMIB z HBM, aby wydajność nie padła na pysk w powoduje bottlenecka (przepustowość RAM). Konkurentem tego rozwiązania będą Zen APU.
Wibowit (2018.12.12, 19:39)
Ocena: 4

0%
Konkurentem tego rozwiązania będą Zen APU.

Pod warunkiem, że Intel da te wypasione integry do desktopowych Core i3 oraz Pentiumów, a nie tylko do Core i5+ albo tylko do Core i7+. No chyba, że celują w ultrabooki z tym, ale czy te w ogóle nadają się do grania?
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:40)
Amitoza (2018.12.12, 19:42)
Ocena: 2

0%
Wibowit @ 2018.12.12 19:39  Post: 1179827
Konkurentem tego rozwiązania będą Zen APU.

Pod warunkiem, że Intel da te wypasione integry do Core i3 oraz Pentiumów, a nie tylko do Core i5+ albo tylko do Core i7+. No chyba, że celują w ultrabooki z tym, ale czy te w ogóle nadają się do grania?

Podano, ze ma być to gt2 - wiec trafi do większości układów - pewnie szykują gt3 i gt4, które mogły by konkurować z nowym apu. Bo to co tutaj mamy najwyżej może powalczyć z tym aktualnym.
Krisol (2018.12.12, 19:43)
Ocena: 0

33%
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
Atak_Snajpera @ 2018.12.12 19:17  Post: 1179812
1 TFLOPS to i tak będzie dużo mniej niż AMD z 20CU i zegarem w okolicach 1GHz. (2.5TFLOPS+)

1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Tyle że Iris nie ma renderowania kafelkowego, czyli jednej z głównych zalet Maxwella+.
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:44)
Amitoza (2018.12.12, 19:51)
Ocena: 8

0%
Krisol @ 2018.12.12 19:43  Post: 1179831
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
(...)

1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Tyle że Iris nie ma renderowania kafelkowego, czyli jednej z głównych zalet Maxwella+.

Vega tez ma. Gpu w smartfonach tez. Sprawdza się głównie w deferred shading i poza zaletami ma tez wady.
Edytowane przez autora (2018.12.12, 19:51)
Krisol (2018.12.12, 20:10)
Ocena: -3

33%
Amitoza @ 2018.12.12 19:51  Post: 1179836
Krisol @ 2018.12.12 19:43  Post: 1179831
(...)

Tyle że Iris nie ma renderowania kafelkowego, czyli jednej z głównych zalet Maxwella+.

Vega tez ma. Gpu w smartfonach tez. Sprawdza się głównie w deferred shading i poza zaletami ma tez wady.

Vega ma ale wyłączone, telefony mają o wiele prostszą scenerię do renderowania.
Tabalan (2018.12.12, 21:05)
Ocena: 0

0%
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Amd w apu po przejściu na 7nm spokojnie na tej samej powierzchni może dac te 20cu i zachować sporo wyższa wydajność. Problemem nadal pozostaje przepustowość pamięci, która od dawna jest za mala - w jednych grach wzrost będzie ogromny, a w tych siedzących na podsystemie pamięci niewielki.

Nie bez powodu intel dla najmocniejszego irysa dawał edram.
W dosłownie każdej grze byłby ogromny problem z 20 CU przy pamięciach DDR4 dual channel. Nie ma absolutnie żadnych szans, że GPU o 2x wyższej wydajności się zadowoli tylko trochę lepszą przepustowością niż przy obecnych APU Zen + Vega. AMD może poprawić kompresję, lecz nie oczekujmy cudów.
Zobacz sobie jak wygląda sprawa z obecnymi APU, które wymagają szybkiej pamięci DDR4, oraz GPU, gdzie Polarisy zyskują od groma wydajności po OC pamięci.
Amitoza (2018.12.12, 21:23)
Ocena: 4

0%
Tabalan @ 2018.12.12 21:05  Post: 1179849
Amitoza @ 2018.12.12 19:32  Post: 1179819
1Tflops to ma iris. Wiec tutaj po prostu dostaniesz wydajność irisa w części zastosowan.

Amd w apu po przejściu na 7nm spokojnie na tej samej powierzchni może dac te 20cu i zachować sporo wyższa wydajność. Problemem nadal pozostaje przepustowość pamięci, która od dawna jest za mala - w jednych grach wzrost będzie ogromny, a w tych siedzących na podsystemie pamięci niewielki.

Nie bez powodu intel dla najmocniejszego irysa dawał edram.
W dosłownie każdej grze byłby ogromny problem z 20 CU przy pamięciach DDR4 dual channel. Nie ma absolutnie żadnych szans, że GPU o 2x wyższej wydajności się zadowoli tylko trochę lepszą przepustowością niż przy obecnych APU Zen + Vega. AMD może poprawić kompresję, lecz nie oczekujmy cudów.
Zobacz sobie jak wygląda sprawa z obecnymi APU, które wymagają szybkiej pamięci DDR4, oraz GPU, gdzie Polarisy zyskują od groma wydajności po OC pamięci.
sa gry gdzie vega mobilna nie odstaje od polarisa o zblizonej mocy, a sa takie gdzie jest nawet i 2x wolniejsza. Oczywiscie, ze takie apu bez hbm nie ma racji bytu... Albo inaczej - ma, ale nie do gier.


Krisol @ 2018.12.12 20:10  Post: 1179841
Amitoza @ 2018.12.12 19:51  Post: 1179836
(...)

Vega tez ma. Gpu w smartfonach tez. Sprawdza się głównie w deferred shading i poza zaletami ma tez wady.

Vega ma ale wyłączone, telefony mają o wiele prostszą scenerię do renderowania.
no - i dlatego w mobile ma to racje bytu - prostsze sceny i brak wielowarstwowych tekstur ktore w deferred zabijają przepustowosc.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Firma przygotowała aż trzy modele z tej rodziny. 16
Fani najnowszych przygód Lary Croft powinni być zadowoleni.  12
Firma przygotowała aż trzy modele z tej rodziny. 16
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 166
Świetna wiadomość dla klientów. DRAMeXchange przygotował nowy raport na temat rynku pamięci DRAM. 21
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 166
Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. 102
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane