Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 11 grudnia 2018, 16:32

Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. Warwick Light, jeden z wiceprezesów Sony Interactive Entertainment, udzielił ciekawego wywiadu magazynowi MCVUK. Poruszono w nim m.in. kwestię wprowadzenia na rynek konsoli PlayStation 4 Pro, która według przedstawiciela japońskiej firmy stała się prawdziwym hitem. Light broni polityki firmy w tej kwestii twierdząc, że wprowadzenie mocniejszego modelu było po prostu wymagane.

Wiceprezes SIE uważa, że wprowadzenie w środku rynkowego życia obecnej generacji konsoli PlayStation 4 Pro (tutaj sprawdzicie cenę konsoli) było doskonałym przykładem niezbędnej ewolucji. Jego zdaniem, dzięki przygotowaniu takiej wersji najbardziej zaangażowani gracze mogli skorzystać z najnowszych usprawnień technologicznych, jakie są wprowadzane na rynku telewizorów. Chodzi m.in. o rozdzielczość 4K oraz technikę HDR.

PlayStation 4 Pro

Light dodał ponadto, że obecnie aż 1 na 5 sprzedanych konsol PlayStation 4 to właśnie model Pro. Co więcej, aż 40 procent posiadaczy tego sprzętu przeniosła się na niego z podstawowego PS4. Sony jest oczywiście bardzo zadowolone, że gracze są przywiązani do marki, a firma ma robić bardzo dużo, by zatrzymać klientów przy swoim sprzęcie. Według wiceprezesa SIE ogromne znaczenie mają tutaj gry na wyłączność, wśród których wymienił God of War, Marvel’s Spider-Man i Detroit: Become Human.

Czas pokaże, czy PS4 Pro był tylko jednorazowym wyskokiem, czy może każda kolejna generacja będzie oferować podobne rozwiązanie. Na razie czekamy na zapowiedź PlayStation 5, które powinno trafić na rynek w 2020 roku. Jak doskonale wiadomo, będzie to kolejna konsola oparta na podzespołach firmy AMD.

Źródło: WCCFTech
Ocena aktualności:
Ocen: 2
Zaloguj się, by móc oceniać
Kynareth (2018.12.11, 16:44)
Ocena: 25

0%
PS4 Pro było konieczne tylko ponieważ PS4 w 2013 oferowało poza ok pamięcią RAM zwyczajnie słabe podzespoły. PS3 w 2006 miało IBM PowerPC CPU szybszy od najszybszych ówczesnych pecetowych i RSX GPU na poziomie GeForce 7800 GT, a więc bardzo dobrej karty. Jaguar CPU i GCN GPU w PS4 już w momencie zapowiedzi nie robiło dobrego wrażenia na pecetowcach. Stąd potrzeba PS4 Pro. Gdyby Sony bardziej postarało się na premierę 5 lat temu to nie byłoby potrzeby wersji 'Pro'.
Gonzo3211 (2018.12.11, 16:59)
Ocena: 16

0%
Szkoda ze wśród tych usprawnień technologicznych nie znalazł się napęd 4k.
Namonaki (2018.12.11, 17:04)
Ocena: 23

0%
oczywista oczywistość
pro jest potrzebne bo podstawowy PS4 szybko się zestarzał
Kynareth @ 2018.12.11 16:44  Post: 1179609
PS3 w 2006 miało IBM PowerPC CPU szybszy od najszybszych ówczesnych pecetowych i RSX GPU na poziomie GeForce 7800 GT

szybszy na papierze, cell to jeden rdzeń PowerPC i kilka wyspecjalizowanych ASIC'ów
które potrafiły bardzo szybko wykonywać specyficzne operacje
https://pclab.pl/art76397.html
(okraszonych dodatkowo ładnymi marketingowymi nazwami)

marketing sony zbiera żniwo do dziś i co ciekawe odbija się na PS4
Edytowane przez autora (2018.12.11, 17:07)
Negratyw (2018.12.11, 17:07)
Ocena: 24

0%
Kynareth @ 2018.12.11 16:44  Post: 1179609
PS4 Pro było konieczne tylko ponieważ PS4 w 2013 oferowało poza ok pamięcią RAM zwyczajnie słabe podzespoły. PS3 w 2006 miało IBM PowerPC CPU szybszy od najszybszych ówczesnych pecetowych i RSX GPU na poziomie GeForce 7800 GT, a więc bardzo dobrej karty. Jaguar CPU i GCN GPU w PS4 już w momencie zapowiedzi nie robiło dobrego wrażenia na pecetowcach. Stąd potrzeba PS4 Pro. Gdyby Sony bardziej postarało się na premierę 5 lat temu to nie byłoby potrzeby wersji 'Pro'.

'PS3 w 2006 miało IBM PowerPC CPU szybszy od najszybszych ówczesnych pecetowych' nie powtarzaj bzdur pisanych w gazetkach dla konsolowców......
Krisol (2018.12.11, 17:07)
Ocena: 10

33%
Kynareth @ 2018.12.11 16:44  Post: 1179609
PS4 Pro było konieczne tylko ponieważ PS4 w 2013 oferowało poza ok pamięcią RAM zwyczajnie słabe podzespoły. PS3 w 2006 miało IBM PowerPC CPU szybszy od najszybszych ówczesnych pecetowych i RSX GPU na poziomie GeForce 7800 GT, a więc bardzo dobrej karty. Jaguar CPU i GCN GPU w PS4 już w momencie zapowiedzi nie robiło dobrego wrażenia na pecetowcach. Stąd potrzeba PS4 Pro. Gdyby Sony bardziej postarało się na premierę 5 lat temu to nie byłoby potrzeby wersji 'Pro'.

Raczej bardziej chodziło o telewizory 4k, gdyby nie one, to pewnie nie byłoby PS4 Pro.
Namonaki (2018.12.11, 17:20)
Ocena: 17

0%
Kynareth @ 2018.12.11 17:11  Post: 1179615
Namonaki @ 2018.12.11 17:04  Post: 1179612

szybszy na papierze, cell to jeden rdzeń PowerPC i kilka wyspecjalizowanych ASIC'ów
które potrafiły bardzo szybko wykonywać specyficzne operacje
https://pclab.pl/art76397.html

tak, ale odpowiednio zaprogramowany był szybszy dla niektórych przydatnych zastosowań, a nawet kiepsko zaprogramowany nie wypadał na tle Core 2 Duo tak źle jak Jaguar na tle Haswella w 2013
niektórzy uważają że Cell by szybszy od Jaguara, co jest w praktyce nieprawdą moim zdaniem, ale Jaguar nie jest o tyle szybszy ile spodziewali się gracze 2012 oczekując nadchodzącego 'potężnego' PS4
na obronę PS4 rzucę że ma pobór prądu 120W w stosunku dla 180W w PS3 Fat


każdy ASIC stworzony do jednego specyficznego zastosowania będzie szybszy od procesora ogólnego przeznaczenia
zobacz jak dziś wyglądają ASIC do kopania krypto-walut w starciu x64 czy nawet GPU
ale ASIC nie użyjesz do niczego innego niż to do czego zostały zaprojektowane
wiec takie porównanie nie ma żadnego sensu
Orzel94 (2018.12.11, 17:29)
Ocena: 4

0%
Kazubin @ 2018.12.11 17:01  Post: 1179611
Gonzo3211 @ 2018.12.11 16:59  Post: 1179610
Szkoda ze wśród tych usprawnień technologicznych nie znalazł się napęd 4k.

Po co tam napęd 4k jak to takie niepełne 2k :E

Do filmów 4k, nie mówimy o rozdzielczości gier. Bardzo by się to przydało i nawet jakby wyszło pro2 to bym swoją wtedy wymienił i dopłacił zamiast kupować Xboxa one s
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Firma przygotowała aż trzy modele z tej rodziny. 16
Fani najnowszych przygód Lary Croft powinni być zadowoleni.  12
Firma przygotowała aż trzy modele z tej rodziny. 16
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 166
Świetna wiadomość dla klientów. DRAMeXchange przygotował nowy raport na temat rynku pamięci DRAM. 21
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 166
Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. 102
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane