Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 4 grudnia 2018, 15:27

Zaskakujący ruch zielonych. Nvidia uwolniła kod źródłowy silnika PhysX, dzięki czemu każdy zainteresowany może korzystać z niego korzystać bez dodatkowych zezwoleń ze strony firmy. Przedsiębiorstwo tłumaczy ten ruch zmianami na rynku, na którym symulacja fizyki coraz ściślej łączy się ze sztuczną inteligencją, robotyką, czy pojazdami autonomicznymi. Jest więc ważne, by dostęp do techniki był jak najszerszy.

Narzędzia deweloperskie PhysX 3.4 zostały wczoraj udostępnione w serwisie GitHub na bazie licencji BSD-3. Deweloperzy mogą dzięki temu debugować, dostosować do własnych potrzeb, a nawet rozszerzyć możliwości SDK. Należy jednak zaznaczyć, że nie wszyscy będą mieć taką możliwość, bo umowa licencyjna pozostała niezmieniona dla platform konsolowych: Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch.

Nvidia twierdzi, że dzięki uwolnieniu kodu źródłowego PhysX, będzie to jedyne rozwiązanie tego typu dostępne na rynku, wykorzystujące akcelerację GPU i mogące obsługiwać duże wirtualne środowiska. Według zielonych ich silnik fizyczny przyda się w wielu różnych zastosowaniach, poza grami oczywiście:

  • w przypadku rozwoju sztucznej inteligencji potrzeba jest wielu danych będących reprezentacją świata rzeczywistego, by możliwe było uczenie sieci neuronowych,
  • w robotyce badacze muszą szkolić roboty w środowisku, które jest jak najbliższe rzeczywistemu,
  • w przypadku autonomicznych samochodów PhysX pozwala symulować rzeczywiste warunki, by w ten sposób „uczyć” systemy zachowania na drodze.

Równocześnie Nvidia przedstawiła też nowości, jakie trafią do PhysX SDK 4.0. Część z nich możecie zobaczyć na załączonym wideo.

Źródło: Nvidia
Ocena aktualności:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
zskk (2018.12.04, 15:59)
Ocena: 22

0%
Ot po prostu policzyli, że trzymanie tego dla siebie nie daje im żadnego zysku, a otwarcie źródeł ponownie spowoduje wzrost zainteresowania i będą wydawać się kapkę przyjaźniejsi (nvidia-przyjazna :E )
Remedy (2018.12.04, 16:04)
Ocena: 16

0%
Doskonały przykład jak można zniszczyć coś z potencjałem, kiedy duży koncern położy na tym swoje łapy.
Walther (2018.12.04, 16:13)
Ocena: 27

0%
-Ej chłopaki ludzie nie chcą kupować naszych wypasionych grafik za 5k więc mamy problem wizerunkowy !!! Co robimy ???
-Trzeba odtajnić jakiegoś trupa!!!!
-Super pomysł! Ludzie pomyślą, że coś zrobimy dla społeczności i dalej będziemy mogli ich bezkarnie ładować w d....
:)
Virtus* (2018.12.04, 16:19)
Ocena: 4

0%
Świetna decyzja. Brawo.
lukas108 (2018.12.04, 16:24)
Ocena: 16

0%
Jak sie ma PhysX vs Havoc obecnie?
Edytowane przez autora (2018.12.04, 16:27)
yaji (2018.12.04, 16:28)
Ocena: 16

0%
No to teraz tylko czekać na wersję, która działa na OpenCL lub na więcej niż jednym rdzeniu CPU, a może PhysX będzie wykorzystywany do czegoś więcej niż iskierki i latające gazety :E
Kenjiro (2018.12.04, 16:33)
Ocena: 15

0%
Przecież to się prawie nie rozwija, wystarczy przejrzeć ostatnie kilka commitów z Githuba, z których połowa to refaktoryzacja, a druga połowa inna kosmetyka kodu.
Moim zdaniem ostatni twardziele poszli już sobie z nVidii i nie ma komu rozwijać, więc leży odłogiem.

Inna sprawa, że ten kod jest jednym wielkim śmietnikiem...
Edytowane przez autora (2018.12.04, 16:33)
Deniryer (2018.12.04, 17:09)
Ocena: 3

0%
https://www.geforce.co.uk/hardware/technology/physx/games
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game...d_PhysX_support
PhysX umarło na dobre w tamtym roku. Zresztą i dobrze.

Dzięki AdoredTV nie muszę przyklejać miliona artykułów dlaczego PhysX powstał w pierwszej kolejności.

https://www.youtube.com/watch?v=H0L3OTZ13Os&t=218s
43min
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 55
Zmiana, o którą nikt nie prosił. 9
Premiera karty coraz bliżej. 10
Co ciekawe, nie chodzi o reprezentanta serii BlackShark. 7
Więcej RAM-u i nowa technika szybkiego ładowania baterii. 3
Wszystko przez kolejny wyciek danych. 8
Kolejna gra tworzona przy współudziale AMD.  19
Są też wstępne informacje o specyfikacji. 54
Aktualności spokrewnione
Facebook