aktualności

Obsidian: twórcy gier nigdy nie mają czasu na usunięcie wszystkich błędów

40 26 listopada 2018, 14:11 Adrian Kotowski

Dlatego każdy nowy tytuł będzie zawierać błędy. Podczas swojego wystąpienia na Uniwersytecie Kalifornijskim, Roby Atadero ze studia Obsidian Entertainment poruszył temat błędów w grach. Temat jest w ostatnim czasie bardzo żywy z powodu premiery Fallouta 76, wypełnionego po brzegi różnego rodzaju bugami. To właśnie do tej produkcji odniósł się Atadero, który w żartach zaznaczył, że nie jest fanem Bethesdy i obecna sytuacja z nowym Falloutem w jakiś sposób go cieszy.

Przedstawiciel studia Obsidian stwierdził, że w zasadzie każda gra trafiająca na rynek będzie mieć mniejsze lub większe błędy. Tego nie da się w żaden sposób uniknąć, bo deweloperzy nigdy nie otrzymują odpowiednio dużo czasu od wydawców, by w pełni dopracować produkcję. Firmy finansujące projekt zwykle chcą dotrzymać terminów za wszelką cenę, bo od tego może zależeć sukces sprzedażowy ich produktu.

Fallout 76

Roby Atadero ujawnił też, że same błędy mają swoją klasyfikację. W pierwszej grupie A znajdują się bugi, które wykluczają premierę tytułu. Może tutaj chodzić m.in. o blokadę gry lub jakiejś jej części, utracenie całej zawartości postaci, czy np. znikających bohaterów niezależnych. Te problemy muszą być rozwiązane przed wprowadzeniem produkcji do sprzedaży. Dalej mamy grupę B, która zawiera błędy poważne, ale nie przeszkadzające w samej rozgrywce. Te są najczęściej usuwane w łatce premierowej lub krótko po wprowadzeniu gry na rynek.

Na samym końcu są usterki z grupy C. Te są najmniej istotne i ich eliminacja nie jest żadnym priorytetem dla twórców. Deweloperzy mogą chcieć je usunąć, ale najpierw muszą skupić się na poważniejszych problemach. Według przedstawiciela Obsidian Entertainment, producenci gier zawsze znajdują więcej bugów niż są w stanie usunąć i to się raczej nigdy nie zmieni. Można to jedynie w pewien sposób ograniczyć. Co więcej, wydawanie jednego patcha z poprawkami usuwa część problemów, ale też tworzy nowe, które znowu muszą zostać załatane. Fallout 76 (tutaj sprawdzicie cenę gry) ma być według niego najlepszym przykładem działania opisanego wyżej systemu, choć naszym zdaniem gra zawiera też błędy z grupy A (np. brak możliwości kończenia niektórych zadań), więc w obecnym stanie nie powinna była w ogóle trafić do sprzedaży.

Źródło: DSOG
Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912018.11.26, 14:21
30#1
twórcy gier nigdy nie mają czasu na usunięcie wszystkich błędów

no chyba sobie kpią z ludzi...
Tego nie da się w żaden sposób uniknąć, bo deweloperzy nigdy nie otrzymują odpowiednio dużo czasu od wydawców, by w pełni dopracować produkcję.

rozumiem kilka pomniejszych błędów ale w tym przypadku mowa jest o setkach jak nie tysiacach
Edytowane przez autora (2018.11.26, 14:22)
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bi3dron42018.11.26, 14:23
45#2
Nie, nie kpią - wykorzystują okazję, bo stada baranów i tak kupią każde g..o w preorderze, albo na premierę... Ludzie sami sobie są winni, bo takie g...o kupują - tyle w temacie.
Edytowane przez autora (2018.11.26, 14:23)
JKm.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
JKm.2018.11.26, 14:23
18#3
To fascynujące jak 7 letni silnik na ktorej bazuje gra, jest dalej zabugowany.
Mysle, ze po tylu latach wydawniczych, po tylu produkcjach, Obsidian powinien miec tylko 'bugi' klasy C do rozwiazania ;)
MarucinsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Marucins2018.11.26, 14:37
Oczywiście że nigdy.
Nawet jeśli pojawiają się patche od community to nie poświęca kilku dni aby zweryfikować i zaimplementować zmian bo i po co - kasa się zgadza i wypad.

Pamiętacie Skyrim SE - aby nie poprawić przy wydaniu wersji SE tych samych błędów co zalegały od lat w pierwowzorze?
I tu pojawia się 'Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch' a Bethe$da coś z tym robi?
AarghZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aargh2018.11.26, 14:38
Jacek1991 @ 2018.11.26 14:21  Post: 1176977
twórcy gier nigdy nie mają czasu na usunięcie wszystkich błędów

no chyba sobie kpią z ludzi...

Nie, po prostu mówią jak jest. Wydawca daje deadline, masz X czasu, żeby naprawić bugi. Poprawka musi być przetestowana. Może się okazać, że ma skutki uboczne I powoduje powstanie kolejnych bugów, które trzeba poprawić. I tak w kółko. To zajmuje czas a czas to wydane pieniądze.
Edytowane przez autora (2018.11.26, 15:22)
AarghZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aargh2018.11.26, 14:39
-8#6
JKm. @ 2018.11.26 14:23  Post: 1176980
To fascynujące jak 7 letni silnik na ktorej bazuje gra, jest dalej zabugowany.
Mysle, ze po tylu latach wydawniczych, po tylu produkcjach, Obsidian powinien miec tylko 'bugi' klasy C do rozwiazania ;)

Silnik nie stoi w miejscu i cały czas jest rozwijany. To powoduje powstanie bugów.
Dodatkowo silnik to tylko silnik i ma się nijak do bugów, które powstają w skryptach.
taithZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
taith2018.11.26, 14:49
Aargh @ 2018.11.26 14:39  Post: 1176987
JKm. @ 2018.11.26 14:23  Post: 1176980
To fascynujące jak 7 letni silnik na ktorej bazuje gra, jest dalej zabugowany.
Mysle, ze po tylu latach wydawniczych, po tylu produkcjach, Obsidian powinien miec tylko 'bugi' klasy C do rozwiazania ;)

Silnik nie stoi w miejscu i cały czas jest rozwijany. To powoduje powstanie bugów.
Dodatkowo silnik to tylko silnik i ma się nijak do bugów, które powstają w skryptach.

Asset flip sklecony w Unity w ciągu jednego dnia jest bardziej dopracowany niż to coś.
crushZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
crush2018.11.26, 14:49
18#8
Sprawa jest całkiem prosta.
Zrób naprawdę dobrą grę to ludzie przymkną oko na błędy - patrz Wiedźmin 3.

Zrób multiplayer 'owego klona będącego nieudolnym skokiem na kasę i patrz jak cię rozszarpują - patrz Failout 76.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2018.11.26, 14:50
To Amerykę odkrył :)
Tak działa software development, to podstawy zarządzania projektem i defektami.
AarghZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aargh2018.11.26, 14:53
-6#10
taith @ 2018.11.26 14:49  Post: 1176990

Asset flip sklecony w Unity w ciągu jednego dnia jest bardziej dopracowany niż to coś.

Mówimy o F76 czy grach Obsidianu?

Bo ani w jednym ani w drugim przypadku asset flip w Unity nie osiąga nawet 10% skomplikowania typowego RPGa od jednego albo drugiego studia.
Zaloguj się, by móc komentować
1