Aktualność
Bartosz Czechowicz, Piątek, 23 listopada 2018, 11:39

Czekamy na rewolucję. Jedną z najważniejszych niespodzianek podczas tegorocznej konferencji Google I/O była zapowiedź funkcji Duplex. Rozwiązanie przygotowano z myślą o wirtualnym pomocniku firmy, platformie Google Assistant, a ono samo pozwala mechanizmom sztucznej inteligencji na... organizowanie za nas spotkań.

Dzięki funkcji Duplex smartfon może zadzwonić za nas np. do restauracji i zamówić stolik na dzisiejszy wieczór albo umówić strzyżenie w lokalnym zakładzie fryzjerskim. Usprawnienie raczej nie poradzi sobie z każdą możliwą konwersacją, ale z udostępnionych w sieci materiałów wynika, że i tak może ono nieźle dawać sobie radę z umawianiem spotkań. W maju w sieci pojawiły się przykładowe rozmowy przeprowadzone przez promowany przez Google system AI i naprawdę trudno ukryć, że całość robi ogromne wrażenie. Konwersacje brzmią bardzo naturalne i praktycznie nie da się wyłapać, że jednym z rozmówców jest maszyna.

Zobacz ranking popularnych smartfonów!

Teraz producent zdecydował, że udostępni funkcję Duplex małej grupie użytkowników smartfonów z rodziny Pixel. Usprawnienie obecnie pozwala tylko na rezerwację stolików w restauracjach w wybranych miastach (na liście znajdują się m.in. New York, Atlanta, Phoenix i San Francisco), ale zarówno jego dostępność, jak i możliwości, będą z czasem zwiększane. Trudno jednak powiedzieć, kiedy nowy system AI zadebiutuje globalne - z pewnością będzie to zależeć od testów prowadzonych w USA, a te, jak łatwo zgadnąć, mogą trochę potrwać.

Źródło: neowin
Ocena aktualności:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
aqvario (2018.11.23, 12:38)
Ocena: 6

0%
Żadna sztuczna inteligencja, DZIŚ, nie poradzi sobie w 100% przypadków, a 99% przypadków może być sukcesem, który można nazwać rewolucyjnym. Zresztą chodzi w tym o odciążenie człowieka od uciążliwości.

Np przebicie się przez 3 minuty głupich automatów przy aktywacji systemu, czy kilkuminutowa weryfikacja tożsamości podczas rozmowy z bankiem, zanim zostanie połączony operator. Najbardziej mnie wnerwiają te straty czasu, gdy muszę poświęcić uwagę głupiej maszynie, która musi wygłosić swoją regułkę. Tam powinno zainstalować się to AI, a nie po stronie użytkownika.
Yedi (2018.11.23, 13:42)
Ocena: 5

0%
I za chwilę AI będzie gadać z AI :) Ciekawe jaki będzie tego efekt bo zapłacisz ty !
Edytowane przez autora (2018.11.23, 13:42)
goly (2018.11.23, 14:43)
Ocena: 0

0%
już widzę jak Assistant zadzwoni do polskiej przychodzi zdrowia :E
albo jak 'może' się dodzwoni hahaha
Telvas (2018.11.23, 15:19)
Ocena: 3

0%
aqvario @ 2018.11.23 12:38  Post: 1176439
Żadna sztuczna inteligencja, DZIŚ, nie poradzi sobie w 100% przypadków, a 99% przypadków może być sukcesem, który można nazwać rewolucyjnym. Zresztą chodzi w tym o odciążenie człowieka od uciążliwości.

Np przebicie się przez 3 minuty głupich automatów przy aktywacji systemu, czy kilkuminutowa weryfikacja tożsamości podczas rozmowy z bankiem, zanim zostanie połączony operator. Najbardziej mnie wnerwiają te straty czasu, gdy muszę poświęcić uwagę głupiej maszynie, która musi wygłosić swoją regułkę. Tam powinno zainstalować się to AI, a nie po stronie użytkownika.

Do takich rzeczy powinnien być serwis internetowy... A nie konwersja człowiek-maszyna w tę i z powrotem tylko po to, żeby jakiś smutny pan na infolinii wpisał podyktowane dane w formularz za ciebie (mozesz sam je wpisac) i porównał z innym formularzem (to moze zrobić komputer).
Makavcio2 (2018.11.24, 07:09)
Ocena: 1

0%
To teraz wersję na Tindera!

aqvario @ 2018.11.23 12:38  Post: 1176439
Żadna sztuczna inteligencja, DZIŚ, nie poradzi sobie w 100% przypadków
Ta klasyczna ma zwykle jeszcze mniejszy % sukcesów ;)
Edytowane przez autora (2018.11.24, 07:10)
aqvario (2018.11.24, 16:15)
Ocena: 1

0%
Makavcio2 @ 2018.11.24 07:09  Post: 1176624
aqvario @ 2018.11.23 12:38  Post: 1176439
Żadna sztuczna inteligencja, DZIŚ, nie poradzi sobie w 100% przypadków
Ta klasyczna ma zwykle jeszcze mniejszy % sukcesów ;)

W sensie, że traci wątek, nie wie co powiedzieć i jak się zachować, po czym zaczyna się kręcić w kółko, zadając te same pytania lub udzielając tych samych odpowiedzi? No w sumie... poniżej 15 roku życia faktycznie tak jest. Powyżej tylko w dziale obsługi klienta, w urzędach, w polityce i na stanowiskach CEO - czyli wszędzie tam, gdzie wystarczy najniższe IQ, aby dostać pracę ;)
Marucins (2018.11.26, 14:33)
Ocena: 0

0%
Jeszcze większe profilowanie :)
Co za wspaniała wygoda. Najlepiej niech Asystent Google wszystko za nas będzie robił.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Jest na co czekać. AMD przedstawiła kilka danych dotyczących desktopowych modeli procesorów Ryzen 3. 72
Firma postawi na zupełnie inny projekt. 33
Niestety brak kart Nvidii. AMD udostępniło mediom materiały prasowe dotyczące karty Radeon Vega VII. 91
Obietnica jest, teraz czekamy na jej spełnienie. 34
Wydarzenie, które może zmienić branżę IT. 88
W końcu się doczekaliśmy. 16
Lubicie trzymać dane w chmurze? Mamy dla was dobrą wiadomość. 19
Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. 9
Wydarzenie, które może zmienić branżę IT. 88
Alternatywa dla modelu referencyjnego. 17
Jest na co czekać. AMD przedstawiła kilka danych dotyczących desktopowych modeli procesorów Ryzen 3. 72
Firma postawi na zupełnie inny projekt. 33
Niestety brak kart Nvidii. AMD udostępniło mediom materiały prasowe dotyczące karty Radeon Vega VII. 91
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 32
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane