Aktualność
Adrian Kotowski, Środa, 21 listopada 2018, 18:48

Problemy z popularną serią PSU. Seasonic wydał oświadczenie, w którym czytamy, że firma bada problemy z kompatybilnością jej zasilaczy Focus Plus z niektórymi kartami graficznymi. Ma być to widoczne przede wszystkim w przypadku konstrukcji z rodziny RX Vega, ale są też informacje o źle działających zestawach z GeForce’ami GTX 970.

Seasonic ujawnił, że połączenie jego zasilaczy Focus Plus z niektórymi kartami graficznymi może skutkować problemami z działaniem zestawu komputerowego. Firma wymienia dwa możliwe przypadki. Pierwszy dotyczy konkretnie współpracy PSU z kartami Asus GeForce GTX 970 Strix. Firma informuje, że w podczas dłuższego obciążenia GPU możliwe jest pojawienie się czarnego obrazu na ekranie wyświetlacza.

Seasonic Focus Plus

Według przeprowadzonych przez producenta serii Focus Plus testów, winne ma być wyższe niż normalnie tętnienie. Problem miał zniknąć po zastosowaniu przewodów o lepszym ekranowaniu. Zasilacze Seasonica mogą nie „polubić się” też konstrukcjami Radeon RX Vega 64 i RX Vega 56 (sprawdź ceny sprzętu). Chodzi tutaj o modele PSU wyprodukowane do stycznia 2018 roku, które podczas dużego obciążenia karty automatycznie wyłączają komputer.

Seasonic tłumaczy to tym, że zasilacze prawdopodobnie nie są w stanie sprostać wymaganiom wymienionych urządzeń jeśli chodzi o prąd szczytowy. Uruchamiane są wtedy zabezpieczenia, które odłączają zasilanie. Jeśli macie jeden z wymienionych wyżej problemów, to powinniście skontaktować się z firmą Seasonic, która ma udzielić w takim przypadku niezbędnej pomocy.

Źródło: Seasonic
Ocena aktualności:
Ocen: 3
Zaloguj się, by móc oceniać
Amci3K (2018.11.21, 19:00)
Ocena: 12

0%
no cóż to już chyba wiem od czego mi bf kompa wywala , focus 650 i vega ....
Szwarcu (2018.11.21, 19:24)
Ocena: 16

0%
A stareńki Corsair HX450 szcza na to co mu podepnę. Nieważne czy podpinam mu GTX 970, czy GTX 1080, działa bez problemu, także jak 650W ma problem z Vegą, to coś musiało grubo pójść nie tak.
taith (2018.11.21, 19:33)
Ocena: 0

0%
Ano coś grubo nie tak, może sekcje zasilania kart są winne, sieją tętnieniem tak bardzo że niechciane prądy są generowane przy przylegających ścieżkach.
aqvario (2018.11.21, 19:34)
Ocena: 18

0%
Nawet najlepszym zdarzają się błędy. Sami to ogłosili, czy pod naporem graczy?
jacenty101 (2018.11.21, 19:38)
Ocena: 16

0%
To i tak nie naruszy mego zaufania do Seasonica. Mam już ładnych parę lat zasilacz z serii X i wciąż daje radę. Najbardziej niezniszczalna rzecz w moim kompie, która przetrwała już kilka konfiguracji kompa.
voltan (2018.11.21, 19:49)
Ocena: 5

0%
Ups! ;(
Całkiem niedawno sobie takiego właśnie sprawiłem.
Ale u mnie póki co wszystko w porządku.
Ciekawe czy będą wymieniać?
kzncki (2018.11.21, 20:07)
Ocena: 7

0%
Również niedawno kupiłem jeden z tej serii, ale według artykułu problem dotyczy tylko modeli wyprodukowanych przed styczniem 2018. Mam nadzieję że mój nie leżał w magazynie zbyt długo 😂
Olson (2018.11.21, 20:17)
Ocena: 18

0%
Właściwe i profesjonalnie zachowanie firmy. Cieszyć się trzeba że zabezpieczenia działają, a nie zasilacze czy karty idą z dymem.
Rafik7 (2018.11.21, 20:25)
Ocena: 10

0%
Szwarcu @ 2018.11.21 19:24  Post: 1176059
A stareńki Corsair HX450 szcza na to co mu podepnę. Nieważne czy podpinam mu GTX 970, czy GTX 1080, działa bez problemu, także jak 650W ma problem z Vegą, to coś musiało grubo pójść nie tak.


Tym bardziej dziwi, że producent odkrył to tak późno. A gdzie kontrola jakości czy choćby testy wewnętrzne ? U mnie GTX 980Ti leci na SilentiumPC Supremo M1 550W i nie ma problemu nawet po OC więc tu masz rację, że to nie jest jakieś przeoczenie tylko poważny błąd.
voltan (2018.11.21, 20:27)
Ocena: 5

0%
Rafik7 @ 2018.11.21 20:25  Post: 1176075
Szwarcu @ 2018.11.21 19:24  Post: 1176059
A stareńki Corsair HX450 szcza na to co mu podepnę. Nieważne czy podpinam mu GTX 970, czy GTX 1080, działa bez problemu, także jak 650W ma problem z Vegą, to coś musiało grubo pójść nie tak.


Tym bardziej dziwi, że producent odkrył to tak późno. A gdzie kontrola jakości czy choćby testy wewnętrzne ? U mnie GTX 980Ti leci na SilentiumPC Supremo M1 550W i nie ma problemu nawet po OC więc tu masz rację, że to nie jest jakieś przeoczenie tylko poważny błąd.


Oczywiście, że powinni testować w każdej możliwej konfiguracji. Wtedy od zapowiedzi do premiery takiego zasilacza minęło by 10 lat.

Jak można sprawdzić datę produkcji zasilacza?
Mój S/N zaczyna się od R1804. Więc chyba z kwietnia tego roku jeśli dobrze czytam.
Edytowane przez autora (2018.11.21, 20:33)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Sprzęt bardziej obcięty, niż sądziliśmy. 5
Tytuł jest bardzo popularny również na konsolach. 2
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 29
Niezła promocja dla kinomaniaków. 5
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 32
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane