Aktualność
Adrian Kotowski, Środa, 14 listopada 2018, 14:29

Posiadacze GeForce’ów RTX w końcu się doczekali. DICE udostępniło nową aktualizację do gry Battlefield V, która dodała do tytułu obsługę bibliotek DXR, dzięki którym możliwa jest aktywacja ray tracingu. Z opcji skorzystają wszyscy posiadacze najnowszych kart Nvidii, którzy zainstalowali aktualizację October 2018 Update dla systemu Windows 10. 

Łatka dodająca obsługę ray tracingu w grze Battlefield V (której ceny sprawdzicie tutaj) zajmuje 1,56 GB i można ją już bez problemu pobrać za pomocą klienta Origin. Po zainstalowaniu w opcjach zaawansowanych pojawia się możliwość włączenia funkcji DXR oraz ustawienia jakości odbić bazujących na technice śledzenia promieni.

Jak to działa? Raytracing i techniki oświetlenia globalnego

Aktywacja tych ustawień w znaczny sposób przekłada się na wydajność, co oczywiście było do przewidzenia. W sieci już pojawiają się pierwsze testy mówiące o spadkach liczby generowanych klatek grubo przekraczających 50 procent. Problemem jest też to, że granie w trybie DX12 (a ten jest wymagany do aktywacji DXR) jest nieprzyjemne z powodu mikroprzycięć i ogólnie niskiej stabilności pracy. Nie pomaga też brak obsługi konfiguracji multi GPU, które mogłyby znacząco podnieść wydajność.

Nasza redakcja właśnie zajmuje się testami wydajności Battlefield V z włączonym ray tracingiem. Karty zostaną sprawdzone na najnowszych sterownikach, a w przypadku modeli GeForce RTX 2080 Ti i GeForce RTX 208 (tu znajdziesz ich recenzję) powrócimy, zgodnie z obietnicą, do tematu oceny tego sprzętu. Jak pewnie pamiętacie, wcześniej nie mogliśmy wydać pełnej opinii, bo na rynku nie było żadnego tytułu, który korzystałby z nowych rozwiązań wprowadzonych w konstrukcjach Turing. Wraz dodaniem łatki do Battlefielda V sytuacja w końcu się zmieniła.

Źródło: własne
Ocena aktualności:
Ocen: 6
Zaloguj się, by móc oceniać
stark2991 (2018.11.14, 14:38)
Ocena: 17

0%
Dodali, bo October Update wznowiona :)
daerragh (2018.11.14, 14:51)
Ocena: 15

0%
stark2991 @ 2018.11.14 14:38  Post: 1174683
Dodali, bo October Update wznowiona :)


Wątpie, obsługi RT przecież nie dodaje się w kilka dni.

A wydajność niższa o 50% poraża i raczej z RTX 2070 nie będzie czego szukać na Ultra z RT.

EDIT: Wygląda na to, że wydajność niższa o ponad 50%, z wykresów wynika, że 60%. Tylko trzeba brać poprawkę na to, że w TPU testować nie potrafią. Poza tym są też wieści o mikroprzycięciach w BF5 DX12.

Wg. mnie implementacja RT w grach powinna być specjalnie okrojona w tej generacji, zeby spadki wynosiły maks. 30%. Pamiętacie jak wchodziły pierwsze shadery? Nie było aż takich spadków i technika się przyjęła (np. Morrowind, Jedi Knight 2).

Edytowane przez autora (2018.11.14, 18:34)
DarkHoly (2018.11.14, 15:14)
Ocena: 10

0%
Pozostaje jeszcze fakt, że większość osób, która liczy na dobry wynik na multi, daje na off wszystkie upiększacze i duperele zabijające dobrą widoczność oraz zwiększa maksymalnie fps. Co za tym idzie, akurat w tej grze RT jest totalnie bez sensu. No, ale w końcu pierwsza gra to obsługuje, hura :)
BILI82 (2018.11.14, 15:30)
Ocena: 3

0%
praktycznie nie zauwazalne poza mega spadkiem fps.. .ale choc DX 12 sam w sobie dziala bez shuteringu teraz.... i to dosc solidnie :) RT dzis to pomylka :D na QWHD jest naprawde slabiutko... najgorsze ze chcialem choc singla z tym przjesc ale to jest nei grywalne.... zreszta ciezko znalezc gdzies ten weffekt na sile trzeba szukac ....pomylka...
Edytowane przez autora (2018.11.14, 15:31)
leven (2018.11.14, 15:35)
Ocena: 4

0%
To jest za świeże, żeby było poprawnie zoptymalizowane.
Ja też się napaliłem na RT, ale odpuściłem po wstępnych testach i cenach Turingów.
Myślę, że warto przeczekać obecną wersję Turing na Pascalach i zobaczyć, co przyniesie następca Turinga.
Za rok, jak to zawsze bywa, powinna pojawić się nowa generacja - poprawiony Turing.
Tylko, czy Nvidia znowu ustawi kosmiczne ceny ?

Gdyby była konkurencja... ale nie ma :(
Alwox (2018.11.14, 15:37)
Ocena: -3

0%
DarkHoly @ 2018.11.14 15:14  Post: 1174687
Pozostaje jeszcze fakt, że większość osób, która liczy na dobry wynik na multi, daje na off wszystkie upiększacze i duperele zabijające dobrą widoczność oraz zwiększa maksymalnie fps. Co za tym idzie, akurat w tej grze RT jest totalnie bez sensu. No, ale w końcu pierwsza gra to obsługuje, hura :)

Z drugiej strony skoro RT to też odbicia np w tafli wody czy metalu to chyba teoretycznie możliwe są sytuację że gracz z włączonym RT dowie się o zbliżającym się przeciwniku szybciej niż ten bez? Swoją drogą, można włączyć wszystko na low/off ale z RT? :D
cichy45 (2018.11.14, 15:38)
Ocena: 14

0%
Podejrzewam, że 2070 nawet w 1440p nie będzie miała czego z RTX szukać. To poziom 1080 która do 1440p jest na styk a czasami brakuje. Przy spadku wydajności który funduje RT (i dodatkowym obciążeniu CPU) może się okazać ze zestawy które dawały radę w 1440p teraz ledwo udźwigną 1080p i to nie na ultra 60FPS. Jedno jest pewne, takiego regresu wydajności jeszcze w historii chyba nie było.

Co jest jeszcze gorsze? Że odbicia i cienie które do tej pory dało się w dobrej jakości generować bez RT teraz specjalnie będą dostępne tylko przy włączonym RT albo wcale. Taka delikatna 'zachęta' by zmienić GPU dla technologii która i tak może zdechnąć.
Edytowane przez autora (2018.11.14, 15:41)
ivanos (2018.11.14, 16:03)
Ocena: 6

0%
leven @ 2018.11.14 15:35  Post: 1174689
To jest za świeże, żeby było poprawnie zoptymalizowane.
Ja też się napaliłem na RT, ale odpuściłem po wstępnych testach i cenach Turingów.
Myślę, że warto przeczekać obecną wersję Turing na Pascalach i zobaczyć, co przyniesie następca Turinga.
Za rok, jak to zawsze bywa, powinna pojawić się nowa generacja - poprawiony Turing.
Tylko, czy Nvidia znowu ustawi kosmiczne ceny ?

Gdyby była konkurencja... ale nie ma :(


hmm za rok co najwyżej wyjdą refreshe obecnej generacji...zupełnie nowe GPU za dwa lata odkąd NV przeszło na cykl dwu letni
Putout (2018.11.14, 16:12)
Ocena: 7

0%
daerragh @ 2018.11.14 14:51  Post: 1174686
Tylko trzeba brać poprawkę na to, że w TPU testować nie potrafią.


możesz powiedzieć coś więcej na ten temat?
Negratyw (2018.11.14, 16:36)
Ocena: 15

0%
zapomnialem ze kazdy posiadacz 2080ti gra FHD.....
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  129
Właściciele Radeonów gotowi na premierę nowej gry studia FromSoftware. 3
Tak wygląda następca Rifta. 4
Epic Games Store z kolejnymi dużymi grami na wyłączność. 33
Chińczycy przekonują do swoich produktów. 2
Czerwoni rozwijają swoje otwarte oprogramowanie. 3
Kolejny duży transfer niebieskich. 15
Kolejny Turing już się zbliża. 47
Aktualności spokrewnione
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane