Aktualność
Adrian Kotowski, Czwartek, 18 października 2018, 21:10

Wirtualna rzeczywistość dostępna dla jeszcze większej liczby graczy. Valve zaprezentowało dzisiaj rozwiązanie o nazwie Motion Smoothing wchodzącą w skład pakietu SteamVR. Dzięki niemu poprawi się komfort korzystania z gogli wirtualnej rzeczywistości na komputerach, które nie są w stanie zawsze wyświetlać odpowiednio wysokiej liczby klatek na sekundę.

Motion Smoothing w SteamVR to ulepszona wersja wcześniej zaprezentowanej techniki Asynchronous Reprojection. Sposób jej działania jest całkiem prosty – gdy oprogramowanie „zauważa”, że nasza karta graficzna nie jest w stanie odpowiednio szybko przygotować klatki, uruchamiane jest wygładzanie ruchu. Polega ono na sprawdzeniu dwóch ostatnich ramek, oszacowaniu przemieszczenia oraz animacji i na tej podstawie ekstrapolowania dodatkowej ramki.

Motion Smoothing

Dzięki takiej opcji uruchomiona aplikacja działa cały czas płynnie, bez przycięć i drgań podczas ruchów gracza. Przy pomocy Motion Smoothing aplikacja może renderować tylko jedną klatkę, podczas gdy my otrzymujemy dwie. Żeby było jeszcze ciekawiej, technika opracowana przez Valve może dużo bardziej zmniejszyć wymagania sprzętowe. Jeśli pomimo jej włączenia płynność jest niezadowalająca, to pozwala ona tworzyć dwie lub nawet trzy klatki pośrednie na każdą jedną przygotowaną tradycyjnie.

Jest niestety kilka ograniczeń. Przede wszystkim Motion Smoothing działa tylko z goglami HTC Vive, które nie należą do tanich. Wynikać ma to z faktu, że zarówno Oculus Rift, jak i urządzenia zgodne z Windows Mixed Reality oferują już podobne funkcje, ale sterownik wykonuje je w inny sposób. Kolejną ważną kwestią jest posiadanie odpowiedniego systemu operacyjnego, bo opcja działa wyłącznie na Windows 10. Ostatni wymóg dotyczy karty graficznej – musi to być konstrukcja Nvidii; Radeony na ten moment nie są obsługiwane.

Źródło: Steam
Ocena aktualności:
Ocen: 1
Zaloguj się, by móc oceniać
VEN1963 (2018.10.19, 09:01)
Ocena: 2

0%
MPro @ 2018.10.18 23:27  Post: 1170720
Wirtualna rzeczywistość dostępna dla jeszcze większej liczby graczy.


Wirtualna rzeczywistość dostępna jest/będzie dla jeszcze większej liczby graczy.

Valve zaprezentowało dzisiaj rozwiązanie o nazwie Motion Smoothing wchodzącą w skład pakietu SteamVR.


Valve zaprezentowało dzisiaj rozwiązanie o nazwie Motion Smoothing WCHODZĄCE w skład pakietu SteamVR.

Dzięki niemu poprawi się komfort korzystania z gogli wirtualnej rzeczywistości na komputerach, które nie są w stanie zawsze wyświetlać odpowiednio wysokiej liczby klatek na sekundę.


Dzięki niemu poprawi się komfort korzystania z gogli wirtualnej rzeczywistości na komputerach, które nie są w stanie WYŚWIETLIĆ odpowiednio wysokiej liczby klatek na sekundę.


Po pierwszych 3 zdaniach odpuściłem sobie dalsze czytanie...


ale kogo to interesuje - ludzie inteligentni potrafią sobie z takimi błahostkami poradzić i zrozumieć co autor miał na myśli :-P
A tak przy okazji - swoim znajomym też zwracasz uwagę że mówią niepoprawnie po polsku ?? czy takich 'nieudaczników' wyeliminowałeś ze swojego otoczenia ?? ;)
Edytowane przez autora (2018.10.19, 09:26)
MPro (2018.10.19, 11:15)
Ocena: 2

0%
Tu nie chodzi o to, że ktoś jest nieudacznikiem. Tylko, że autor nie przeczytał tego, co sam napisał. Napisany poprawnie językowo artykuł przekłada się na szacunek wobec czytelnika.
NiemcyMnieBija (2018.10.19, 11:50)
Ocena: 6

0%
VEN1963 @ 2018.10.19 09:01  Post: 1170735
MPro @ 2018.10.18 23:27  Post: 1170720
(...)


Wirtualna rzeczywistość dostępna jest/będzie dla jeszcze większej liczby graczy.

(...)


Valve zaprezentowało dzisiaj rozwiązanie o nazwie Motion Smoothing WCHODZĄCE w skład pakietu SteamVR.

(...)


Dzięki niemu poprawi się komfort korzystania z gogli wirtualnej rzeczywistości na komputerach, które nie są w stanie WYŚWIETLIĆ odpowiednio wysokiej liczby klatek na sekundę.


Po pierwszych 3 zdaniach odpuściłem sobie dalsze czytanie...


ale kogo to interesuje - ludzie inteligentni potrafią sobie z takimi błahostkami poradzić i zrozumieć co autor miał na myśli :-P
A tak przy okazji - swoim znajomym też zwracasz uwagę że mówią niepoprawnie po polsku ?? czy takich 'nieudaczników' wyeliminowałeś ze swojego otoczenia ?? ;)



Jak piszesz artykuł do gazety to rozumiem że z błędami?

Jeśli ktoś publikuje coś z błędami to:

a) ma to w dupie
b) zakłada że i tak nikogo to nie interesuje

Porównanie rozmowy do publicznego artykułu który przeczytają tysiące lub dziesiątki tysięcy ludzi to deblzm.
King Arthas (2018.10.19, 11:56)
Ocena: 4

0%
MPro @ 2018.10.19 11:15  Post: 1170752
Tu nie chodzi o to, że ktoś jest nieudacznikiem. Tylko, że autor nie przeczytał tego, co sam napisał. Napisany poprawnie językowo artykuł przekłada się na szacunek wobec czytelnika.


Bo tak jest. Autor najwyraźniej ma to gdzieś, albo nie skończył szkoły elementarnej.
taith (2018.10.19, 15:41)
Ocena: 0

0%
>tylko nvidia
Dziękuję postoje.
nietrol (2018.10.19, 19:42)
Ocena: -4

0%
Ooo tak, jakżem urażon przez te rażące błędy. Serio, problemy pierwszego świata...

Taka forma śródtytułu, po co się spinać.
O wiele bardziej razi małostkowość ludzi, którym to przeszkadza.
Profesorowie polonistyki się znaleźli...
e-bor@s (2018.10.19, 21:29)
Ocena: 0

0%
Przecież to wygeneruje straszliwego laga. Zakładając, że mamy 30 FPS, to zamiast natychmiast wyświetlać bieżącą to będą generować pośrednie klatki, a na to trzeba czekać 33ms na kolejną, aby było z czego liczyć.
NiemcyMnieBija (2018.10.19, 22:14)
Ocena: 2

0%
nietrol @ 2018.10.19 19:42  Post: 1170877
Ooo tak, jakżem urażon przez te rażące błędy. Serio, problemy pierwszego świata...

Taka forma śródtytułu, po co się spinać.
O wiele bardziej razi małostkowość ludzi, którym to przeszkadza.
Profesorowie polonistyki się znaleźli...


Zobrazuje ci to w sposób żebyś zrozumiał.

> dostajesz zaproszenie
> twoje imię jest przekręcone
> pełno błędów

Jak się czujesz?
Negratyw (2018.10.21, 21:11)
Ocena: 0

0%
e-bor@s @ 2018.10.19 21:29  Post: 1170906
Przecież to wygeneruje straszliwego laga. Zakładając, że mamy 30 FPS, to zamiast natychmiast wyświetlać bieżącą to będą generować pośrednie klatki, a na to trzeba czekać 33ms na kolejną, aby było z czego liczyć.
wbrew pozorom nie jest tak zle.....technologia istnieje juz od lat (reprojekcja vr na oculusie dla przykladu) i jakos lag nie przeszkadza....gorzej z artefaktami....
Edytowane przez autora (2018.10.21, 21:11)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
To było do przewidzenia. 81
Jest dobrze, chociaż spodziewałem się większej liczby. 29
Ciekawa alternatywa dla Samsunga Galaxy S9. 17
Microsoft ma poważnie zająć się rozwojem swoich usług. 38
Litografia 10 nm może „pożyć” bardzo krótko. 31
"Czerwoni" mają powody do zadowolenia.  31
Cena i specyfikacja techniczna powalają. Nvidia zapowiedziała właśnie nową kartę z rodziny Titan. 33
Miły prezent na mikołajki. 8
Steamowi może urosnąć poważna konkurencja. 49
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane