Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 16 października 2018, 15:03

Dziwny sposób na promowanie swoich urządzeń. Kilka dni temu Nvidia opublikowała wpis na swoim blogu poświęcony wpływowi stosowania głębokiego uczenia na wydajność kart Turing. Przedsiębiorstwo przygotowało porównanie, które ma pokazywać przewagę konstrukcji GeForce RTX względem Pascali. Problem w tym, że firma podeszła do sprawy co najmniej specyficznie.

Nvidia za wszelką cenę chce pokazać, że karty GeForce RTX są warte swojej wysokiej ceny. W tym celu przedsiębiorstwo uwypukla zalety sprzętu, w tym szczególnie obecność nowych technik, takich jak DLSS. Jakiś czas temu wspominaliśmy o grach, w których zostanie dodana ta funkcja, a zestawienie będzie się z pewnością jeszcze rozrastać. By pokazać zalety tego rozwiązania, zieloni przygotowali nowy wykres widoczny poniżej.

Nvidia Turing vs Pascal w demo Infiltrator

Grafika przedstawia wydajność nowej i starej generacji kart Nvidii w demie Infiltrator. Test został wykonany w rozdzielczości 4K na maksymalnych ustawieniach i z włączonymi wszystkimi dostępnymi technikami GameWorks. Z grafiki dowiadujemy się, że niezwykle drogi GeForce RTX 2080 Ti i spółka wypadają w testach dużo lepiej niż Pascale. Jest to możliwe właśnie dzięki aktywacji DLSS, której starsze modele po prostu nie obsługują. W ich przypadku aktywowano tylko antyaliasing TAA.

Z zaprezentowanym testem jest jednak kilka istotnych problemów. Przede wszystkim tylko Pascale generują obraz w „prawdziwym” 4K – po aktywacji DLSS na Turingu obraz jest skalowany i odpowiednio obrabiany z 1440p do 4K. Do tego brakuje jakichkolwiek danych na temat wydajności RTX-ów z włączonym TAA. Wtedy można by było wyciągnąć wnioski na temat tego, ile tak naprawdę daje włączenie DLSS. Moglibyśmy ponadto łatwo porównać do siebie starszą generację z nowszą. Nvidia stosuje tutaj niestety naprawdę dziwne zagrywki, tak jakby nie była pewna jakości swoich nowych produktów.

Źródło: Nvidia
Ocena aktualności:
Ocen: 10
Zaloguj się, by móc oceniać
Wibowit (2018.10.16, 15:17)
Ocena: 32

0%
Renderujmy w 1080p, potem DLSS do 1440p, potem kolejne DLSS do 4K i mamy 200 FPS w 4K :P
Edytowane przez autora (2018.10.16, 15:17)
ombre070 (2018.10.16, 15:27)
Ocena: 22

0%
Jak ja się ciesze,ze nie sprzedałem mojego gtx1080ti i nie złożyłem preordera.
Dziwnoknurski (2018.10.16, 15:29)
Ocena: 22

0%
Nie no błagam, benchmark sprzętu zrobiony i pokazany przez producenta tego sprzętu.
W reklamy proszków do prania itp. też wierzycie?
Art385 (2018.10.16, 15:52)
Ocena: 43

0%
Dziwnoknurski @ 2018.10.16 15:29  Post: 1170233
Nie no błagam, benchmark sprzętu zrobiony i pokazany przez producenta tego sprzętu.
W reklamy proszków do prania itp. też wierzycie?

Tylko jak Chajzer reklamuje
Sasilton (2018.10.16, 16:15)
Ocena: 7

0%
Gdyby DLSS działał z automatu, to te RTXy były by w sumie spoko, a tak to nie będzie to pewnie w każdej grze, często i po premierze, a nie przed.
W sumie to nie widzę by dodawali wsparcie do kolejnych gier.
el_darko (2018.10.16, 16:29)
Ocena: 6

0%
Tylko jaki procent ludzi gra w 4K? DLSS z tego co wiem działa w 1440p później się skaluje więc.. po drugie coś mi się nie wydaje że 1080ti i 1080 tak cienko przędą w 4k
szefons (2018.10.16, 16:46)
Ocena: 14

0%
To całe DLSS to jedna wielka bzdura marketingowa, raz sposób działania, dwa, nic tego nie ma na razie, a dodawane musi być PER GRA, więc będzie ograniczone do AAA zasadniczo, trzy, w teście FF wyraźnie było widać, że niszczy szczegóły tekstur.

Także to ich głębokie uczenie jest za głupie nadal, na to wygląda, a oni wciskają kit jak tylko mogą. Od dawna nie było takiej sytuacji, że nv rzeczywiście ma sporą szansę, aby mocno się przejechać.

Ja rozumiem, że ktoś kto kupuje drogą kartę raczej gra w AAA, ale co z całą resztą gierek, te funkcje w nich po prostu nie będą nigdy działać.
Edytowane przez autora (2018.10.16, 16:47)
Zodiac (2018.10.16, 17:02)
Ocena: 20

0%
Z jednej strony fajnie, ze jest „udawany” ray-tracing czy „udawane” 4k, niemniej coraz bardziej przekonuje sie, ze jest to troche „udawany” postep.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Podczas trwającego Plebiscytu Tech Awards 2018 można było wziąć udział w konkursie z nagrodami.  8
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 15
Firma zmienia model działalności. 0
Rozwiązanie rozszerzy promowaną przez firmę rodzinę technik SuperCharge. 6
Dobra okazja by powiększyć bibliotekę gier. 1
Platforma dla autonomicznych maszyn. 13
Przez ostatnie tygodnie mogliście głosować na produkty w dwunastu różnych kategoriach. 7
Poziom nieudolności firmy zaczyna przekraczać wszelkie granice. 15
Specyficzny sprzęt dla najbardziej wymagających. 10
Serwis streamingowy nie dał rady konkurencji. 23
Wszystko przez kolejny wyciek danych. 8
Ciekawe znalezisko. 17
Sony zadowolone ze sprzedaży mocniejszego modelu. 77
Dobra okazja by powiększyć bibliotekę gier. 1
Jest dobrze, chociaż spodziewałem się większej liczby. 31
Piękna gra z PlayStation w końcu dostępna dla pecetowców. 35
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane