Aktualność
Adrian Kotowski, Wtorek, 9 października 2018, 16:51

Benchmark dla słabszych urządzeń. UL zaktualizowało popularną aplikację 3DMark dodając do niej nowy testy Night Raid przygotowany z myślą o notebookach i tabletach z systemem Windows. Program pozwoli sprawdzić i porównać wydajność zintegrowanych układów graficznych w środowisku DirectX 12, dzięki czemu użytkownicy będą wiedzieć, jakich osiągów mogą się spodziewać podczas gry np. w popularne produkcje e-sportowe.

Night Raid składa się z dwóch testów GPU i jednego CPU. UL odpowiednio przycięło jakość oprawy graficznej, a sam benchmark uruchamiany jest w rozdzielczości 1080p, czyli takiej, jaka jest dostępna w wielu komputerach przenośnych. W pierwszym przypadku sprawdzana jest wydajność układu graficznego w obliczeniach związanych z dynamicznymi odbiciami, teselacją, symulacją cząsteczek i efektami postprocesowymi.

W teście procesora chodzi natomiast o zobaczenie, jak chip radzi sobie z usuwaniem niewidocznych powierzchni (occlusion culling), symulacją efektów fizycznych i proceduralnym generowaniem wybranych elementów. Night Raid jest darmowy, ale oczywiście dostępne są też specjalne opcje dla osób posiadających 3DMarka w wersji Advanced lub Professional. Ci mogą ustawić parametry pracy benchmarka, czy skorzystać ze Stress Testu, który pozwoli sprawdzić stabilność naszego urządzenia mobilnego. Należy też zaznaczyć, ze Night Raid jest pierwszym benchmarkiem firmy kompatybilnym z urządzeniami z Windows 10 napędzanymi przez układy ARM. Producent wspomina o zgodności z takimi produktami jak Asus NovaGo, HP Envy x2, Lenovo Miix 630 oraz Lenovo Yoga C630 WOS.

Przy okazji wydania nowego rozszerzenia dla 3DMarka, UL przeceniło swoją aplikację, która kosztuje obecnie na Steamie jedyne 26,99 zł. Warto pamiętać, że jeszcze w tym roku pojawić ma się oprogramowanie do testowania wydajności kart w grach z ray tracingiem.

Sprawdź ranking notebooków dostępnych w polskich sklepach

Źródło: UL
Ocena aktualności:
Brak ocen
Zaloguj się, by móc oceniać
wake_up (2018.10.09, 19:34)
Ocena: 12

0%
Oooo jaaaa, lustrzane odbicia na integrach bez RTX? Niemożliwe, to ściema, dema NVidia jasno pokazały że tak się nie da. 😛
Mr_Hyde (2018.10.09, 20:36)
Ocena: 1

0%
wake_up @ 2018.10.09 19:34  Post: 1169203
Oooo jaaaa, lustrzane odbicia na integrach bez RTX? Niemożliwe, to ściema, dema NVidia jasno pokazały że tak się nie da. 😛

Zwykły planar reflection który sprawdza się tylko na płaskich powierzchniach.
KowalPachołekFocusa (2018.10.09, 21:47)
Ocena: 5

0%
Mr_Hyde @ 2018.10.09 20:36  Post: 1169210

Zwykły planar reflection który sprawdza się tylko na płaskich powierzchniach.


Mimo wszystko efekt jest bardziej niż wystarczajacy i świadczy o tym ile znów jest ściemniania z ray tracingiem
https://www.youtube.com/watch?v=yIJpnNVjEWA
Ja nie mam pytań do tego co na filmie:)
A tutaj...
https://www.youtube.com/watch?v=P6zv1_amkFU
0:52 Battlefield V i odbicia ray tracing w 2014 roku:)
A najlepiej niech każdy ściągnie i odpali u siebie to
https://www.youtube.com/watch?v=G0Rv5QYEb7E
Opad szczęki gwarantowany:)
Edytowane przez autora (2018.10.09, 22:02)
tomangelo (2018.10.09, 23:26)
Ocena: 3

0%
Ale co ma DX12 do popularnych gier e-sportowych? Ile z nich korzysta z tego API?
kamilord (2018.10.10, 08:10)
Ocena: 0

0%
Mr_Hyde @ 2018.10.09 20:36  Post: 1169210
wake_up @ 2018.10.09 19:34  Post: 1169203
Oooo jaaaa, lustrzane odbicia na integrach bez RTX? Niemożliwe, to ściema, dema NVidia jasno pokazały że tak się nie da. 😛

Zwykły planar reflection który sprawdza się tylko na płaskich powierzchniach.

dokładnie, hydzior powiedz im co i jak bo nie ogarniają ;)
Marek1981 (2018.10.10, 09:15)
Ocena: 7

0%
RTX - jaki RTX. To co NV wprowadziła to tylko urywek i nie wiem o co tyle szumu. Różnica nieodczuwalna dla gracza w oprawie wizualnej ale w komforcie gry już tak -niesamowite spadki fps z wł pseudo RTX.
Telvas (2018.10.10, 11:26)
Ocena: 2

0%
Mr_Hyde @ 2018.10.09 20:36  Post: 1169210
wake_up @ 2018.10.09 19:34  Post: 1169203
Oooo jaaaa, lustrzane odbicia na integrach bez RTX? Niemożliwe, to ściema, dema NVidia jasno pokazały że tak się nie da. 😛

Zwykły planar reflection który sprawdza się tylko na płaskich powierzchniach.

Tylko prawda jest taka, że w sumie to więcej nie potrzeba. Chyba, że robisz grę o patrzeniu w lustra i soczewki :D Bo bez sensu kupować 'akcelerator błyskotek' za 4 czy 5k dla kilku pobocznych efektów zjadających połowę wydajności.
Edytowane przez autora (2018.10.10, 11:27)
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 150
Firma przygotowała aż trzy modele z tej rodziny. 6
Fani najnowszych przygód Lary Croft powinni być zadowoleni.  5
Niezły wygląd i przyzwoite wyposażenie. 7
Fani Mocy i mieczy świetlnych będą rozczarowani. 12
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 150
Świetna wiadomość dla klientów. DRAMeXchange przygotował nowy raport na temat rynku pamięci DRAM. 21
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 150
Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. 102
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane